Gå til innhold

Navnet Elliott

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 4.8.2020 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Helt Ok, men høres jo engelsk ut. Jeg ville valgt et mer typisk norsk/finsk navn (de må vel finnes?)

Anonymkode: 180a2...1a3

Jeg skjønner godt at foreldrene vil ha et «nøytralt» navn som fungerer i begge land, og som eventuelt kan passe sammen med begges etternavn. Da egner typiske norske/finske navn seg dårligere, som f.eks Trym eller Väinö.

Anonymkode: f362b...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Elliot Svensen"

HAHA

Ungen skal bli voksen, tenk på det.

Anonymkode: 7e55c...b90

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utfordring kan vel være at et norsk navn fort vil bli antatt å være et svensk navn i Finland, og de kulturelle forskjellene mellom svensktalende og finsktalende finner er ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

"Elliot Svensen"

HAHA

Ungen skal bli voksen, tenk på det.

Anonymkode: 7e55c...b90

Det er da virkelig ikke noe å le av. Jeg syns Elliot er et kjempefint navn.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Rosmarin(ert) skrev:

En utfordring kan vel være at et norsk navn fort vil bli antatt å være et svensk navn i Finland, og de kulturelle forskjellene mellom svensktalende og finsktalende finner er ganske stor.

Er de det? På hvilken måte mener du? Jeg oppfatter det ikke slik, og jeg har all familie i Finland. Det finnes dessuten mange familier som har innslag av begge «parter», det er ikke som om svensktalende og finsktalende har levd segregert i alle tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er de det? På hvilken måte mener du? Jeg oppfatter det ikke slik, og jeg har all familie i Finland. Det finnes dessuten mange familier som har innslag av begge «parter», det er ikke som om svensktalende og finsktalende har levd segregert i alle tider.

Segregert lever de ikke, nei. Men heter du Klaus, Erik eller Simon, eventuelt Fanny, Maria eller Sara, så vil de fleste anta at du er svensk-, ikke finsktalende. Det er nok av spøker om hvordan svensktalende finner bare bor i ett spesielt strøk i Helsinki, at de bare gifter seg med hverandre, og har lommer fulle av cash.

Sånn opplevde i det minste jeg Finland de 10 årene jeg bodde der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville heller gått for et norsk navn som er enkelt å uttale på engelsk. Elliott blir rart på norsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke! Minner om Elliott Smith. En depressiv musiker som tok livet sitt. Forbinder det med selvmordet hans, rett og slett.

Anonymkode: a55a4...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei. Høres ut som foreldrene febrilsk streber etter noe med det navnet der. Finnes ikke fint. Får assosiasjoner til folk som er litt «lost»

Anonymkode: 733a8...f59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir rar uttalelse på norsk. Elli-jått. Fint navn når det sies med britisk engelsk. Forsåvidt amerikansk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir rar uttalelse på norsk. Elli-jått. Fint navn når det sies med britisk engelsk. Forsåvidt amerikansk også. 

Nei, man sier Elli-ått, ingen j. 

Anonymkode: 8b7f6...f4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...