AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Hva er reglene der? Går man med den i lomma på lydløs? Låst inn i skapet? På vaktrommet? Kan jo mange ganger være greit å ta en kikk på tlf et par ganger ila dagen dersom man har barn i tilfelle det skulle være noe.... hva med jobber i hjemmetjenesten? Anonymkode: f81c8...4ec
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Da jeg jobbet med renhold på et sykehus for et par år siden fikk jeg beskjed om at mobilen skal låses inn i skapet. Hvis jeg ventet en tlf eller måtte ta en tlf iløpet av dagen sa jeg ifra til leder og hadde mobilen på lydløs i lomma. Jeg jobber fremdeles på sykehuset men på en annen avdeling, der har vi tlf på vaktrommet 🙂 Anonymkode: 14729...0bb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet med renhold på et sykehus for et par år siden fikk jeg beskjed om at mobilen skal låses inn i skapet. Hvis jeg ventet en tlf eller måtte ta en tlf iløpet av dagen sa jeg ifra til leder og hadde mobilen på lydløs i lomma. Jeg jobber fremdeles på sykehuset men på en annen avdeling, der har vi tlf på vaktrommet 🙂 Anonymkode: 14729...0bb Ok:) Kan dere sjekke den innimellom for å de om noen har ringt feks? Sånn raskt? Anonymkode: f81c8...4ec
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ok:) Kan dere sjekke den innimellom for å de om noen har ringt feks? Sånn raskt? Anonymkode: f81c8...4ec Jeg gjør det av og til når jeg har mobilen i lommen, men jeg har den i lomma kun når jeg vet at jeg venter på tlf. Når den er på vaktrommet så sjekker folk mobilen når de har tid. Evt står de på vaktrommet en stund for å sende meldinger til barn eller barnebarn og lignende. Det kan være forskjellige ordninger på forskjellige sykehus og avdelinger, da. I tillegg er det jo ekstra hensyn til smittevern nå om dagen pga korona. Så det kan nok være strengere noen plasser nå enn før ☺️ Anonymkode: 14729...0bb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Mobilen ligger på vaktrommet, ikke greit å gå med den i lomma. Du kan sjekke kjapt ila dagen, men du bør egentlig venne deg til å ikke ha mobilen tilgjengelig hele tiden. Anonymkode: eb322...86e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Alle steder jeg har jobbet har mobilen vært innelåst i skap, og kun tatt fram i pauser. Barnehage/skole osv har fått nummeret til arbeidsplassen/sentralbordet og ringt dit med beskjed om å ringe tilbake snarest hvis det har vært noe. Anonymkode: 1a0ae...095
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Hvilken funksjon? Jeg er lege, og går med den i lomma. Mye man ikke har nedskrevet på papir med seg hele tiden, og mye man ikke kan sette seg ned foran en pc å slå opp (ikke tid). Så jeg må ha mulighet til å slå opp doseringer og sjekke retningslinjer der og da når det haster, eller benytte de ledige minuttene jeg har innimellom til å slå opp tilstander/symptomer for å dobbeltsjekke planen jeg har lagt. Eller rett og slett bruke den som kalkulator. Mobilen sprites såklart jevnlig i løpet av dagen. Anonymkode: d4e0b...870 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Jobber på sykehus (psyk. avd) og vi får gå med telefonen i lomma uten at vi venter noe. Anonymkode: f120f...b85
Gjest Kirsebæra Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Jobber som helsesekretær, og mobilen har jeg på meg. Jeg bruker den ikke, men har den på meg om det skulle være noe. Enten på bordet når jeg sitter foran PC, eller i lomma om jeg må ut av kontoret for diverse ærend.
Gjest Kirsebæra Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 (endret) Vi bar telefontid på avdelingen, så det ville ikke fungert å gitt skolen nr om noe skjedde utenfor telefontiden. Da ville de ikke kommet gjennom til oss. Telefonsystemet er da avlåst og ikke sentralbordet får tak i oss en gang, de må da ringe en av avdelingen sine mobiler, men de skal jo brukes internt og kan ikke settes over til, så det ville bare blitt rot og unødvendig lang tid før jeg fikk beskjeden. Jeg har ikke avdelingens mobil, den går avdelingssykepleier med. Endret 4. august 2020 av Kirsebæra
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Ha den på vaktrommet. Alle har med en sekk/veske som regel. Kan ha mobilen i den og sjekke når du har mulighet. Anonymkode: a2f3e...611
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er reglene der? Går man med den i lomma på lydløs? Låst inn i skapet? På vaktrommet? Kan jo mange ganger være greit å ta en kikk på tlf et par ganger ila dagen dersom man har barn i tilfelle det skulle være noe.... hva med jobber i hjemmetjenesten? Anonymkode: f81c8...4ec Newsflash: Folk uten barn kan også ha behov for å ha telefonen på seg. Anonymkode: 08060...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Newsflash: Folk uten barn kan også ha behov for å ha telefonen på seg. Anonymkode: 08060...e5a Det forstår jeg:) Men for min del så har jeg 3 barn, og som kanskje trenger å få tak i meg av og til når de er hjemme alene. Anonymkode: f81c8...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå