AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Snuppa begynner i barnehagen i slutten av august, og i den aktuelle barnehagen så sover de i vogn ute, under tak. Jenta vår har ikke sovet i vogn siden hun var nyfødt nesten, og har pleid å sove i senga si på dagtid, og i bæresjal når vi har vært ute på tur. Hun nekter å sove i vogn. Hvordan har denne overgangen gått for dere andre? Hun pleier å få enten flaske eller bryst før hun sovner, så det blir jo også en overgang for henne. Noen som jobber i barnehage som her erfaring med hvordan dette pleier å gå? Jenta er 13 mnd. Anonymkode: cb40f...4b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Overgangen har vært helt smertefritt. Mitt barn sov heller ikke mye i vogn før hun begynte i barnehagen. Bare ta med sovepose, smokk og koseklut hvis hun bruker det. De har rutiner på dette. Anonymkode: 73439...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Overgangen kommer nok til å gå veldig bra, barna faller som oftest kjapt inn i de nye rutinene. Barnehager pleier også å være flinke til å tilpasse innenfor rimelighetens og mulighetenes grenser hvis barna har behov for det. For eksempel har mitt barn alltid sovet i vogn ute, men i løpet av småbarnsperioden i barnehagen så begynte de å legge barna inne på senger som kunne stables. Da sov mitt barn veldig dårlig, så hun ble lagt i vogn inne og sov mye bedre. Anonymkode: 431ab...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Mitt barn bruker også flaske med melk for å sovne på dagtid. Det er helt uproblematisk. De ansatte sier at de fleste barn trenger noe for å roe seg, enten det er en bamse, kos, smokk eller flaske. Mitt barn bruker ikke bamse, kos og smokk, og de ansatte synes det er kjempefint at jeg har med ei flaske med melk til henne. Hun er 20 mnd nå, og får fortsatt flaske i barnehagen. Anonymkode: 99fc5...a86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Barna er veldig flinke til å tilpasse seg sånn. Du kan også sende med flaske og mme som hun kan få når hun blir lagt i vogna. Anonymkode: 7d8ef...fa9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Her kunne barnet mitt sove i seng, om vi var ute på et eller annet. Men stort sett sov om han i senga si, og fikk ei flaske mme å sovne til. I barnehagen tok vi med vogn, og dyne/pose. Og smokker. Ogsåavtalte vi at vi tok med ei flaske mme som han skulle gå ved leggetid. Og han sovna alltid godt i vogna, og sov lenge. Så han sov i vogn i barnehagen, og i senga hjemme, ikke noe problem. Ofte skjer det også såmye i en barnehage, at ungene blir slitne på en annen måte enn hjemme, og derfor slår seg raskt til ro og sovner raskt i vogna. Det tok ikke mange ukene før han sovna før de rakk å ordne fladka hans, så da droppe de å gi den. Helt greit for oss, så lenge det funket og ungen hadde det bra. Anonymkode: d4df0...35f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Sånn utenom topic, hvorfor er det greit for noen Å LIGGE å drikke melk? Er ikke det litt farlig? Anonymkode: 95cc5...0b8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Det er forskjell på å ligge inntil pupp å drikke, enn å ha en hel flaske med melk og ligge. Anonymkode: 95cc5...0b8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn utenom topic, hvorfor er det greit for noen Å LIGGE å drikke melk? Er ikke det litt farlig? Anonymkode: 95cc5...0b8 Har aldri hørt at det er farlig? Når pappen skal legge henne så holder hun flaska selv i senga, mens hun ligger. Hvorfor er det farlig? Anonymkode: cb40f...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt at det er farlig? Når pappen skal legge henne så holder hun flaska selv i senga, mens hun ligger. Hvorfor er det farlig? Anonymkode: cb40f...4b4 Nei jeg vet ikke, man kan få for mye væske i halsen og begynne å hoste? Sette det i halsen? Anonymkode: 95cc5...0b8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg vet ikke, man kan få for mye væske i halsen og begynne å hoste? Sette det i halsen? Anonymkode: 95cc5...0b8 Håper de ihvertfall har noen som passer på... Anonymkode: 9bf44...849
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 Bare sjekk at de har sovevakt under hviletiden. Det har ikke barnehagen som mitt barn skal starte i, der sjekkes hvilende barn hvert tiende minutt. Dvs, mitt barn får heller være stuptrøtt enn å sove uten tilsyn, det er jo bare et år siden det var et dødsfall i Bergen pga manglende sovevakt. Viktig at dette settes fokus på og at fordelene krever kontinuerlig tilsyn når de sover med seler og andre ting de kan kveles i. Anonymkode: 9130b...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå