AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Del Skrevet 4. august 2020 Så lenge de går i karantene ved ankomst? Eller slipper de ikke inn i Norge? Snakker om dem som ikke har norsk pass. Så en annen tråd og ble nysgjerrig ☺️ Anonymkode: b29ff...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Del Skrevet 4. august 2020 Ja. Anonymkode: 6e72a...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Del Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 6e72a...4d9 Forutsatt at de bør i eøs/Schengen eller passer inn under andre kategorier som har lov til innreise. Anonymkode: 6e72a...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Del Skrevet 4. august 2020 De må gjennom en kontroll, og noen blir sendt tilbake. Om de ikke har god nok grunn til å komme til Norge. Men utrolig dårlig håndtering på Gardermoen. Der ble alle som kom "utenfra Norden" stilt i en tettpakket kø, virkelig sild i tønne. Jeg som kom fra ryddig smittevern i Tyskland fikk sjokk. (Og nei. Jeg reiser ikke for moro i pandemi, men flyttet hjem til norsk jobb i juli. Og holdt karantene...) Anonymkode: 7d2b1...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Del Skrevet 4. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forutsatt at de bør i eøs/Schengen eller passer inn under andre kategorier som har lov til innreise. Anonymkode: 6e72a...4d9 Hvilke andre kategorier kan det være? Og hva er god nok grunn? Tenker ikke på folk fra europeiske land, men feks Asia, Midtøsten etc Ts Anonymkode: b29ff...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Del Skrevet 4. august 2020 Svar på dette finner du på regjeringen sin nettside. Anonymkode: 1f311...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Del Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svar på dette finner du på regjeringen sin nettside. Anonymkode: 1f311...66c Jeg synes alt fokus ligger på nordmenns utreise, ikke utlendingers innreise. Ts Anonymkode: b29ff...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Del Skrevet 4. august 2020 De som ikke kommer fra Schangen/EØS kommer vel ikke fra røde land, men fra grå? Slik jeg har forstått det kan man reise fra/til røde land så lenge man opprettholder karantene/isolasjon etter ankomst i bestemt antall dager. De som kommer fra grå land får ikke komme inn uansett (med mindre de er norsk statsborger)? Anonymkode: a4036...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 4. august 2020 #9 Del Skrevet 4. august 2020 Grå områder er foreløpig ikke vurdert. Inntil videre må du i karantene hvis du kommer til Norge fra disse landene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Del Skrevet 4. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes alt fokus ligger på nordmenns utreise, ikke utlendingers innreise. Ts Anonymkode: b29ff...740 Da får du sjekke UDI sin side. Anonymkode: 1f311...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Del Skrevet 4. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du sjekke UDI sin side. Anonymkode: 1f311...66c Eller spørre her, det gjør jeg jo heldigvis som jeg vil. Kan være andre som er interesserte også, det er det som er litt kjekt med forum. Ts Anonymkode: b29ff...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Del Skrevet 4. august 2020 13 minutter siden, Loff77 skrev: Grå områder er foreløpig ikke vurdert. Inntil videre må du i karantene hvis du kommer til Norge fra disse landene. Se der ja. Rart at noen likevel må ha god grunn. Kanskje det der gjelder nordmenn som kommer fra grå land. Ts Anonymkode: b29ff...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 4. august 2020 #13 Del Skrevet 4. august 2020 Hvis du er bosatt i et land utenfor EU/EØS kan du besøke følgende familiemedlemmer som er bosatt i Norge: ektefelle eller registrert partner samboer med felles barn eller som har bodd sammen mer enn to år barn eller stebarn under 21 år foreldre eller steforeldre, hvis du selv er under 21 år kjæreste du har vært sammen med i minimum ni måneder og som du har møtt fysisk minst en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Del Skrevet 4. august 2020 De kan reise inn, men må i karantene. Regjeringen forutsetter at de som kommer fra røde land sjekker UDs nettsider før innreise for å finne ut om karanteneplikten. Anonymkode: d5f12...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Del Skrevet 4. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som ikke kommer fra Schangen/EØS kommer vel ikke fra røde land, men fra grå? Slik jeg har forstått det kan man reise fra/til røde land så lenge man opprettholder karantene/isolasjon etter ankomst i bestemt antall dager. De som kommer fra grå land får ikke komme inn uansett (med mindre de er norsk statsborger)? Anonymkode: a4036...2c1 De får komme inn hvis de har en god grunn som besøk av ektefelle, kjæreste og barn eller jobb. Anonymkode: 0e633...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Del Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 6e72a...4d9 Ikke uten gyldig grunn. Og da mener jeg kjæreste, ektefelle , jobb osv. Anonymkode: d3189...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Del Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke uten gyldig grunn. Og da mener jeg kjæreste, ektefelle , jobb osv. Anonymkode: d3189...764 Kom på det. Derfor siterte jeg meg selv og skrev det i innlegget etter. Anonymkode: 6e72a...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Del Skrevet 4. august 2020 Man kan reise som man vil, men må i karantene. Kravet til "gyldig grunn" er for det første en retningslinje (ikke krav) som de også sier at hver kan vurdere selv, og for det andre gjelder det nordmenn som reiser ut av landet, ikke utlendinger som kommer hit. Kontrollen på flyplassene er imidlertid ikke-eksisterende. Fikk et slapt spørsmål om hvor jeg hadde vært (ikke rødt land). Det er heller ingen oppfølging av at karantene overholdes - her jeg bor er det turister av alle nasjonaliteter, og jeg tviler på at de har vært 14 dager på hotellrommet før de startet ferien. Anonymkode: f4e09...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Del Skrevet 4. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De får komme inn hvis de har en god grunn som besøk av ektefelle, kjæreste og barn eller jobb. Anonymkode: 0e633...273 Hvordan kan man dokumentere det da? Anonymkode: cede0...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Del Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man dokumentere det da? Anonymkode: cede0...a48 Vigselsattest, fødselsattest, bekreftelse på samboerforhold eller kjæresteskjema. Anonymkode: 0e633...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg