AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Baby på 6 mnd, alltid bare sovet en dupp på 30/45 min om gangen. Prøvd alt av råd for å forlenge, men det nytter ikke. Er det noen som har noen solskinnshistorier. Om at plutselig begynte babyene å sove lenger😅 Hører noen sier at det løsnet etter at dem var blitt 7-8 mnd. Har det skjedd med flere ? Hun er blid og fornøyd, men må sove etter 2t våken tid. Og kan ikke sove etter 16:00. Problemet er at det ikke går opp i opp. Våkner kl 06:30 og første dupp er rundt 08:00. så ny dupp ca 10:45 til 11:30 så ca 13:30 til 14:15 så må jeg skivede inn en kl 15:30 - 16:00 så har fortsatt 4 dupper. Nytter ikke å forlenge våkentid, blir veldig dårlig stemning og sover dårligere. Prøvd å kutte ned til 3 dupper, men blir så overtrøtt og vanskelig å legge. Legges 18:00, prøvd å legge tidligere og seinere. Sovner rundt 18:30 Sover som regel ute i vogn. Prøvd p legge hun i senga si også, men er samme syklusen der. Bæresele funker ikke. Og våkner om vi triller på tur også! Er det noen som har noen tips eller triks til å forlenge duppene på dagen? OG blir det bedre ?😅 Anonymkode: 0eac9...96f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Her ble duppene myyye bedre rundt 7-8 måneder. Før det følte jeg at dagene var et kaos av overtrøtt baby, prøve å få baby til å sove og frustrasjon når hun fortsatt våknet etter 30-40 minutter selv om hun tydelig trengte mer søvn 🤪 Nå er hun 11 mnd og sover to faste dupper på nesten 3t til sammen. Myyye lettere og mer forutsigbart å legge henne til dupp nå. Eneste problem nå er at det har blitt litt tull med legging, sannsynligvis fordi vi bør kutte til en dupp snart, men hun er ikke helt klar. Anonymkode: a0088...dfa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Hvorfor kan hun ikke sove etter 16? I stedet for p skvise inn en dupp fra 15.30 til 16, da er det gått litt over en time fra forrige dupp, så hadde jeg ventet en time til, lagt henne ned for en dupp da og heller lagt henne for natten senere. Ellers vil jeg bare si at dagsovingen blir bedre. Min holdt på slik med korte, små dupper til hun var rundt 10 måneder. Da var vi plutselig nede i to; en tidlig på dagen og en midt på dagen. Anonymkode: 39e76...67a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Baby på 6 mnd, alltid bare sovet en dupp på 30/45 min om gangen. Prøvd alt av råd for å forlenge, men det nytter ikke. Er det noen som har noen solskinnshistorier. Om at plutselig begynte babyene å sove lenger😅 Hører noen sier at det løsnet etter at dem var blitt 7-8 mnd. Har det skjedd med flere ? Hun er blid og fornøyd, men må sove etter 2t våken tid. Og kan ikke sove etter 16:00. Problemet er at det ikke går opp i opp. Våkner kl 06:30 og første dupp er rundt 08:00. så ny dupp ca 10:45 til 11:30 så ca 13:30 til 14:15 så må jeg skivede inn en kl 15:30 - 16:00 så har fortsatt 4 dupper. Nytter ikke å forlenge våkentid, blir veldig dårlig stemning og sover dårligere. Prøvd å kutte ned til 3 dupper, men blir så overtrøtt og vanskelig å legge. Legges 18:00, prøvd å legge tidligere og seinere. Sovner rundt 18:30 Sover som regel ute i vogn. Prøvd p legge hun i senga si også, men er samme syklusen der. Bæresele funker ikke. Og våkner om vi triller på tur også! Er det noen som har noen tips eller triks til å forlenge duppene på dagen? OG blir det bedre ?😅 Anonymkode: 0eac9...96f Sover baby hele natta? I såfall er de gjerne ganske uthvilte på dagen sånn egentlig og har ikke det helt store behovet for lange dupper. Ville benyttet meg av dette: https://rullavagn.nu/artikel/sa-gor-du-livet-med-bebis-enklare-satt-mat-och-sovklockan/ Og prøvd å komme så nær opptil dette som mulig. Ved 6 mnd vil jeg også tro at barnet kan underholdes gjennom litt trøtthet for å komme inn i en ny rutine, en 15-30 min ekstra kan gå bra selv om baby blir grinete i starten. Det er trolig tiden for å komme ned i 3 dupper, og det kan kreve litt tid og litt kinkig humør i overgangsfasen. Det er helt normalt. Men om babyen sover hele natta (evt bare våkner for et kjapt måltid i halvvåken tilstand) så får du neppe et barn som sover mange timer i strekk på dagen. Da er 45-60 min helt innafor på en dupp. Men - også mulig de blir litt lenger bare det blir færre av dem. Anonymkode: 02b3b...a26
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Samme greia her med mini på 7 måneder. Med eldste ble det ikke bedre før etter fylte 2 år, så jeg har ikke akkurat skyhøye forventninger om at det går over av seg selv. Veldig frustrerende, for vi ser jo at hun ikke er ferdigsovet etter 30 minutter. Gråter, sutrer og gnir seg i øynene, men får ikke sove mer. Anonymkode: f5057...479
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Da min ble 9 måneder begynte han å sove i en time, før det var det bare 20 minutter av gangen. Men da ble det bare én dupp da, i stedet for flere korte. Anonymkode: 4fb41...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Fra 3-7 mnd sov min også dupper på maks 45 min, som regel 30-35 min. Han virket ganske blid og fornøyd egentlig, og han sov godt på natt.. så da regnet vi med at han ikke trengte mer. Da vi gikk ned til 3 dupper begynte han å sove 45 min på alle duppene, selv om det ble noen dager med korte dupper og overtrøtt baby i en overgangsfase. Men den store endringen skjedde da vi gikk ned til 2 dupper da han var rundt 7-8 mnd. Da begynte han plutselig å sove 1,5 time på hver dupp. Kanskje på tide å gå ned til 3 dupper? Du sier det gir trøblete legging, men det vil som regel bli noen dager med litt kaos når man går ned på duppene, og så går det seg til etterhvert. Min regulerte det hvert fall fint selv etterhvert, og duppene ble dermed lenger. Jeg har hvert fall sett et mønster hos min.. desto bedre og mer sammenhengene han sov på natt, desto mindre var søvnbehovet på dagtid. Nå er han 15 mnd og sover fra 18.30-07.00 uten oppvåkning, men i gjengjeld sover han bare en dupp på rett over en time på dagtid Anonymkode: ea69d...c93
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Her ble det brått myye bedre da han var 9 mnd. Da gikk vi fra slik du beskriver og til to dupper på 1,5-2,5 t hver. Gjorde INGENTING annerledes, det bare ordnet seg🤷🏽♀️ Han våknet gjerne etter 45 min feks men lot seg svært lett roe. Ofte sov han lenger strekk sammenhengende og. Helt ut av det blå! Anonymkode: 9d21b...c04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå