Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne jeg omgås en del med og snakker en del med over sosiale medier. 

I det siste har jeg begynt å tenke over et par ting jeg ikke klarer å la være å irritere meg over. Dette har pågått så lenge jeg kan huske, men har aldri av en eller annen grunn plaget meg så mye som det gjør nå. Kanskje jeg bare er lei? 

Et oppdiktet eksempel (men ikke så langt fra sannheten); Hun spør meg hvordan det gikk med intervjuet jeg var på og jeg forteller om en spesifikk hendelse som skjedde som det er veldig naturlig å spørre mer om. Skriver en del til henne og spør tilbake hvordan det har gått med f.eks legetimen hun var på. Istedenfor å anerkjenne det jeg har skrevet og spille litt videre på det, så skriver hun en novelle om legebesøket uten å heller skrive "åja, men det høres spennende ut" etc. Hun bare registrerer ikke svaret mitt og kommer med innspill, men vrir om samtalen til seg selv. Hvorfor spør man da? Dette gjør hun også når vi treffes og kan også se på mobilen og se bort mens jeg snakker om mitt. Får ikke lyst til å svare på hennes tilbakemeldinger, men klarer ikke la være av ren høflighet heller.. 

Dette har ikke plaget meg så mye før, men kjenner jeg bygger opp mer og mer irritasjon over det. Noen tips her? Hvordan kan jeg eventuelt ta det opp uten at det skaper noe dårlig stemning? Og andre som har hatt lignende vennskap med slike folk? 

Anonymkode: 5d772...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker er bare selvopptatte. Lite du kan gjøre med det, bortsett fra å la henne smake sin egen medisin..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde akkurat det samme med en slik "venninne", man er ikke mye til venn om kan ikke klarer/gidder å interessere seg for andre enn seg selv. Jeg fikk nok, orket ikke å spørre henne så mye om ting og håpet hun skulle ta hintet, men det gjorde hun ikke.

Anonymkode: 519d9...87b

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, saltvann skrev:

Noen mennesker er bare selvopptatte. Lite du kan gjøre med det, bortsett fra å la henne smake sin egen medisin..

Hjelper det å bli negativ bare fordi andre er det?

Blir verden bedre med den holdningen, eller bare verre og verre?

Skrevet

Er ikke noe å gjøre med slik mennesker, har ingen hensikt å konfrontere dem med det. De vil garantert ikke skjønne hva du snakker om, og så blir det bare ugreie av det. 

Det er du som må avpasse vennskapet med henne så det gir deg noe, eventuelt ha mindre kontakt med henne. Du ser fort om hun får det med seg, eller om hun ikke bryr seg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det der høres ut som min gamle venninne. Jeg prøvde å snakke med henne om at jeg ikke følte meg sett eller hørt av henne og snakke om det på en ordentlig måte. Ende bare med at henne sletta meg over alt. Dette skjedde for to måneder siden. Vi har ingen kontakt lenger. Jeg føler ikke at jeg har mista noe. Har det egentlig mye bedre. 

Poenget er at slike mennesker stjeler energi fra deg. Og det nytter sjeldent å ta det opp. Bare kutt henne ut.

Endret av gladjenta96
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...