AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Jeg er 34 år og vi tenkte prøve bli gravide. Jeg teller ikke på noe dager ift fruktbarhet, vi bare har ubeskyttet samleie. Er det slik at man egentlig må telle veldig på dager og ha seg akkurat da og da i måneden for å ha en relativt god sjanse for å lykkes? Hvor lang tid brukte dere??? Anonymkode: 014fc...93d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Ble gravid på første forsøk med første. Ble gravid etter 3,5 måned gang nummer to. Anonymkode: 3acb0...a2f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Jeg ble gravid ved første mulighet mht syklus begge gangene. Var rundt 30. Jeg definerte meg aldri som noen prøver, selv om graviditetene forsåvidt var planlagt. Dette med å telle dager osv er jeg glad for at vi slapp. Det høres ikke noe hyggelig ut i det hele tatt. Anonymkode: 997c8...614
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Med første ble jeg gravid andre måneden etter jeg sluttet p-piller. Passet på å ha ekstra mye sex hele måneden egentlig, ikke noe stress det, bare hyggelig:) Med nr 2 ble jeg gravid på ett eneste samleie, visste at det var omtrent akkurat på eggløsning. Den er jo midt mellom hver menstruasjon omtrent, så trenger jo ikke akkurat telle så innmari... Anonymkode: a03cc...02a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble gravid på første forsøk med første. Ble gravid etter 3,5 måned gang nummer to. Anonymkode: 3acb0...a2f Ok 😃 takk ❤️ Anonymkode: 014fc...93d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid ved første mulighet mht syklus begge gangene. Var rundt 30. Jeg definerte meg aldri som noen prøver, selv om graviditetene forsåvidt var planlagt. Dette med å telle dager osv er jeg glad for at vi slapp. Det høres ikke noe hyggelig ut i det hele tatt. Anonymkode: 997c8...614 Huff ja, jeg orker heller ikke telle på dager. Så uromantisk. Vil ikke dirigere mannen i seng fordi jeg har eggløsning liksom.. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 014fc...93d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med første ble jeg gravid andre måneden etter jeg sluttet p-piller. Passet på å ha ekstra mye sex hele måneden egentlig, ikke noe stress det, bare hyggelig:) Med nr 2 ble jeg gravid på ett eneste samleie, visste at det var omtrent akkurat på eggløsning. Den er jo midt mellom hver menstruasjon omtrent, så trenger jo ikke akkurat telle så innmari... Anonymkode: a03cc...02a He he nei det er ikke no stress å prøve å lage barnet nei 😂 Så bra det gikk så lett for deg , heldig. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 014fc...93d
Strikkesokken Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 To "uhell" og siste satt på første forsøk.
Karoline89 Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Tok oss 1,5 år. Vi prøvde å time det til riktig tid osv.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Med førstemann brukte vi 14 måneder, hadde startet på utredning da jeg ble gravid. Da var jeg 33 år. På andremann ble jeg gravid første måned etter p-pilleslutt. Uromantisk å telle dager og planlegge sex, men man får færre og færre egg etter 35 år. Og må man på utredning og ha ivf etc så går månedene/årene fort.. Så greit å ha i bakhodet om man virkelig vil ha barn. Og kanskje barn nummer to etter hvert ? Lykke til 😊 Anonymkode: d93a7...4ac
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Den gangen vi ikke ville telle dager, men heller bare ta ting som det kom, overga vi oss til å følge kalenderen likevel da det hadde gått ett år uten resultat. Da satt den på første forsøk. Har vært gravid mange ganger (mister ofte), og blir stort sett gravid i pp1 eller 2 når vi timer det med el. Man er jo tross alt avhengig av å treffe, og man blir fort lei av blendahvite tester. En måned er lang når man venter! Anonymkode: 12b24...af0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 De 3 første månedene etter at jeg sluttet med prevensjon hadde vi sex omkring halvveis i hver syklus uten at det skjedde noe. Brukte app for å logge mensen, for hadde gått på prevensjon i lang tid, som gjorde meg usikker på sykluslengde osv. Så sjekket jeg med eggløsningstester og temperatur, fant ut at eggløsningen så absolutt ikke lå der vi (og appene) trodde den lå, og når vi fant ut av det satt den på første forsøk. Anonymkode: a87b7...17e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 Tre måneder på begge barna. Jeg følger med i en app (flo). Litt av utfordringen min er at rundt eggløsning er akkurat når jeg har minst lyst på sex fordi jeg blir kvisete, forstoppet og veldig oppblåst, så da må jeg vite at vi skal gjøre det likevel. Anonymkode: 776bc...cfb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 Lurer på hvor mange tråder jeg har sett om AKKURAT det samme temaet. 🙄 Anonymkode: 91846...6bd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvor mange tråder jeg har sett om AKKURAT det samme temaet. 🙄 Anonymkode: 91846...6bd Overskriften er ganske selvforklarende, så da burde du slutte å klikke deg inn! Anonymkode: 12b24...af0 1
Forever22 Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 Nesten 4 år med første. Nummer 2 satt på første forsøk 🙌🏼
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 Første forsøk. Ble tvillinger Anonymkode: 12281...859
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 Ingen vits i å begynne å telle dager etc. før det har gått noe tid og man begynner å bli utålmodig. Jeg ble gravid på første syklus etter p-pille-stopp første gang, da var jeg var 33 år. Andre gang ble jeg også gravid veldig fort, hadde ennå ikke fått regelmessige sykluser, men hadde så vidt begynt å "prøve". Følte meg priviligert som fikk det så lett til, særlig fordi jeg hadde venninner som hadde strevd i lengre tid. Anonymkode: 485c4...081
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 I pp8 klaffet det til slutt. Begynte i desember og ble gravid i juni. Føltes som en evighet. Anonymkode: 7ee04...960
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 Du har lagt større sjangse for å bli gravid om du følger med på når du har eggløsning. Egget lever bare i et døgn, og sæd lever normalt sett bare 2-3 døgn (kan under optimale forhold leve i opp til 5 døgn). Så det er bare noen veldig få dager i måneden du faktisk er fruktbar. Jeg brukte el-tester, og brukte 6 mnd på førstemann og 4 mnd på andremann. Anonymkode: 0b90e...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå