AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Jeg har sagt opp jobben, men kjenner nå i etterkant at jeg angrer. Rart med det, men jeg hr nesten ikke holdt ut de siste årene og nå som jeg endelig har sagt opp så kjenner jeg på negative følelser dessverre. Redd for hva fremtiden vil bringe. Burde nok bare vært glad for at jeg i det hele tatt hadde en fast jobb. Sjefen fikk tak i ny ansatt allerede dagen etter, dette er en bekjent fra samme bransje. Sjefen min skrøyt av å få ta i henne, at hun hadde skutt gullfuglen der. Virket som om hun sa slikt for å være litt ekkel mot meg siden jeg bare sluttet. Jeg fikk iallefall en klump i magen. Kjenner jeg er misunnelig på henne. Er jeg rar som føler det sånn? Måtte bare lufte hodet litt:( Anonymkode: f9ae5...30f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Sjefen oppnådde akkurat det han ville. Ikke rart du ikke trives der, med en slik sjef. Se fremover. Det stedet der kommer du ikke til å savne. Anonymkode: 22977...8fa 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Det er helt vanlig å kjenne på blandede følelser av å gå ut av en situasjon man har vært i over så mange år, selv om den har vært ekkel og til tider uutholdelig. Du bør i alle fall si til deg selv mange nok ganger at det var fornuftig av deg å avslutte det arbeidsforholdet, og selv om fremtiden er usikker bør målet være å finne en mer ålreit arbeidsplass. Anonymkode: bab3b...4d5 2
prt90 Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Så bra for henne da! Viktig å få en god start i en ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Mulig sjefen faktisk har skutt gullfuglen ved å få inn en ettertraktet ansatt i forhold til en som ikke trivdes der? Anonymkode: d7973...d1c 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Sjefen prøvde trykke deg ned, finnes mange av de. Hvor lenge hadde den nye jobbet der da han skrøt? Mest sannsynlig så aner han ikke hvordan den jobber, han ville bare at du skulle angre som "turte" si opp hos han, den perfekte sjef og arbeidsleder 🙄 Du følte deg dritt i flere år da du jobbet der, du har tatt det riktige valget. Normalt med angst for fremtiden, men for de aller fleste ordner det seg og når du har jobbet på nytt sted i et par måneder så tipper jeg du vil se tilbake og være sjeleglad for at du sluttet og at du ikke skjønner hva du stresset med- du gjorde jo det riktige! Anonymkode: 30bfc...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjefen prøvde trykke deg ned, finnes mange av de. Hvor lenge hadde den nye jobbet der da han skrøt? Mest sannsynlig så aner han ikke hvordan den jobber, han ville bare at du skulle angre som "turte" si opp hos han, den perfekte sjef og arbeidsleder 🙄 Du følte deg dritt i flere år da du jobbet der, du har tatt det riktige valget. Normalt med angst for fremtiden, men for de aller fleste ordner det seg og når du har jobbet på nytt sted i et par måneder så tipper jeg du vil se tilbake og være sjeleglad for at du sluttet og at du ikke skjønner hva du stresset med- du gjorde jo det riktige! Anonymkode: 30bfc...5eb Takk. Denne personen har omtrent samme erfaring fra bransjen som meg med samme stilling, bare ved en annen avdeling som står i fare for å legges ned. Så jeg følte meg skikkelig dritt over hvordan sjefen la det fram for meg. Jeg sliter med blandede følelser. Nå er det uansett for sent. Er sikkert derfor jeg føler det sånn siden det ikke er noen vei tilbake. TS Anonymkode: f9ae5...30f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Vet det er vanskeligere gjort enn sagt, men husk at du hadde en god grunn til å slutte uavhengig av hva sjefen syntes om den nye ansatte, så forsøk å ikke tenke så mye på hva sjefen din mener. Og hvis sjefen din sa dette bare for å få deg til å føle deg kjip, så se på det som ennå en god grunn til å ha sluttet, for man ønsker ikke å jobber under giftige sjefer resten av arbeidslivet. Og selv om det kan hende at den nye ansatte er en bra match for sjefen, så vet h*n strengt tatt ikke det, for man vet gjerne ikke helt hvordan en ny person fungerer i jobb før etter en tid. Det er nok også vanlig å ha motstridende følelser selv om man slutter et sted man ikke har trivdes hvis man har jobbet der i mange år. Jobben er på godt og vondt en stor del av livet der man har hatt en stor del av sin hverdag, kanskje i lang tid. Det du føler på nå er nok ikke unormalt i så måte. Og hvis det føles kjipt til tider, så husk at du nå har muligheten til å få en ny og bedre hverdag Anonymkode: b5058...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Jeg sa opp som daglig leder og følte at den nye daglige lederen kom mye bedre overens med de ansatte enn hva jeg gjorde. Virket som det ble en lettere stemning, de ble mer sammensveiset osv. Det var veldig sårt for meg. Det var ikke sånn at noen mistrives (tror jeg hvertfall) mens jeg drev der altså, bare syntes de fikk det mye bedre med hun nye. Gjorde noe med selvtilliten min. Anonymkode: 8b053...2e3
Lipyros Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Jeg tror du har gjort det rette valget men at bekymring for fremtiden skaper disse tankene. Det er jo mange som blir i dårlige jobber fordi det er trygt. Men er det ikke bedre å finne noe du trives i på sikt? Du lever jo bare èn gang og da er det kjedelig å kaste bort alle de gode årene et sted du ikke blir verdsatt. Tror nok ikke mange sjefer går til tidligere ansatte for å si at nyansatt er noe dritt uansett 1
Nåleputa Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Om sjefen skrøt av hun nye i plenum, så tenker jeg at de andre som jobber der hørte på, og lurte på hva dette var for noe. 😲🤔🤔🤔 Tenker at de andre ansatte føler seg tråkket på også, ettersom de ikke er «gullfugler». 😒😒 Mye misnøye på arbeidsplassen. Du kommer ikke til å angre i den nye jobben. 👌🏻😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå