AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Skrevet 4. august 2020 Retten til et seksualliv anses i dag som en menneskerettighet. I 1994 anbefalte FN at mennesker med funksjonsnedsettelser også må få muligheten til å oppleve sin seksualitet og ha seksuelle relasjoner. I Danmark er salg av sex lov, og staten hjeper folk med handicap med å kjøpe sex, da det å kunne ha en måte å oppleve sin eget seksualitet og behov . De anser det viktig for en persons verdighet. I Norge (og Sverige) har venstresidens feminister vunnet frem og nekter funksjonshemmede et fullverdig liv. Anonymkode: 837cb...e86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Ingen nekter funksjonshemmede sexliv, ingen nekter incels sexliv heller - men det trenger to for å ha sex, man kan ikke kreve å ha kjæreste eller kone/mann heller. Jeg er tidligere prostituert, jeg og mine tidligere 'kolleger' gjorde det for å overleve - fleste av oss har ingen god oppvekst, og vi har ikke i utgangspunktet lyst på sex. Vi har lov å selge sex, mens de som kjøper har ikke lov er for å beskytte oss - og selv da har vi opplevd mye som ikke er bra men vi er avhengig av å ha en form for inntekt. Jeg har vært mishandlet flere ganger. Det er ikke problem for folk å kjøpe sex uten at loven kommer etter dem - sier litt hvis mange som anmelder voldtekt blir ikke tatt opp i det hele tatt. Liker det nordiske loven der de som kjøper sex kan få straff, for de som selger vil ikke si ifra om kundene har vært greie - grunnen til slik lov er når noen idioter/psykopater driver og være jævlig mot oss. Det fører også for å unngå en kriminell virksomhet og sex trafficking, siste jeg ønsker er amerikanske tilstander. Anonymkode: 084b9...12b 28
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Funksjonshemmede blir jo ikke nekta å ha sex. Det er vel mer at det er komplisert/vanskelig for de å gjøre det uten assistanse osv. (Noen av de i alle fall). Ingen sier de ikke får lov. Men de må jo finne noen som samtykker, og antakelig flere til å hjelpe. Hvor går grensa til å skylde på staten/"venstresidens feminister" for at man ikke får pult? Anonymkode: 0a22f...b02 22
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Siden barn regnes som mennesker, så må jo denne rettigheten også gjelde de? Anonymkode: 5ba91...345
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen nekter funksjonshemmede sexliv, ingen nekter incels sexliv heller - men det trenger to for å ha sex, man kan ikke kreve å ha kjæreste eller kone/mann heller. Jeg er tidligere prostituert, jeg og mine tidligere 'kolleger' gjorde det for å overleve - fleste av oss har ingen god oppvekst, og vi har ikke i utgangspunktet lyst på sex. Vi har lov å selge sex, mens de som kjøper har ikke lov er for å beskytte oss - og selv da har vi opplevd mye som ikke er bra men vi er avhengig av å ha en form for inntekt. Jeg har vært mishandlet flere ganger. Det er ikke problem for folk å kjøpe sex uten at loven kommer etter dem - sier litt hvis mange som anmelder voldtekt blir ikke tatt opp i det hele tatt. Liker det nordiske loven der de som kjøper sex kan få straff, for de som selger vil ikke si ifra om kundene har vært greie - grunnen til slik lov er når noen idioter/psykopater driver og være jævlig mot oss. Det fører også for å unngå en kriminell virksomhet og sex trafficking, siste jeg ønsker er amerikanske tilstander. Anonymkode: 084b9...12b Takk! Dette forklarte du bedre enn både politikere og politi. Sex hadde blitt solgt uansett om vi hadde gjort det ulovlig. Hadde det blitt ulovlig å selge sex hadde det bare medført at prostituerte, som ofte er i en vanskelig situasjon i seg selv, ikke hadde våget å oppsøke hjelp når det er nødvendig. Det hadde vært ganske fritt frem å mishandle prostituerte, for de ville selv risikere straff, bøter, rulleblad og å det å bli holdt under oppsikt i forhold til ytterligere sexsalg-lovbrudd, om salg av sex var ulovlig. Så prostituerte ville tiet. Hadde sexkjøp vært lovlig ville det også være farligere å være prostituert, og like nytteløst å melde fra om voldelige og farlige kunder som det dessverre ofte er i forhold til voldtekt og overgrep ellers. Det hadde ofte vært prostituert og kunde alene, og ord mot ord. Nå kan politiet iallefall straffe kunden for sexkjøp uansett om de ikke klarer å bevise overgrep, og det at kunder vet det gjør at det er lurest å oppføre seg ok mot prostituerte. De KAN melde dem, og iallefall få dem straffet for sexkjøp. Det å kjøpe sex er ganske uten risiko dersom man bare er en ok sexkunde. Da må man ha veldig uflaks for å bli tatt. Loven vi har er klok, og gjør det ikke umulig å kjøpe sex, men det er lurest å ikke mishandle prostituerte. De prostituerte melder ikke greie kunder, men det er flott at de kan melde de som ikke oppfører seg bra. Har man ikke tanker om eller lyst til å mishandle prostituerte bør man se at loven ikke står i veien for noe, men er noe som forhindrer at det er fritt frem å mishandle prostituerte. Anonymkode: f4562...b99 9
Støvsugerør Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden barn regnes som mennesker, så må jo denne rettigheten også gjelde de? Anonymkode: 5ba91...345 Hahaha. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Retten til et seksualliv anses i dag som en menneskerettighet. I 1994 anbefalte FN at mennesker med funksjonsnedsettelser også må få muligheten til å oppleve sin seksualitet og ha seksuelle relasjoner. I Danmark er salg av sex lov, og staten hjeper folk med handicap med å kjøpe sex, da det å kunne ha en måte å oppleve sin eget seksualitet og behov . De anser det viktig for en persons verdighet. I Norge (og Sverige) har venstresidens feminister vunnet frem og nekter funksjonshemmede et fullverdig liv. Anonymkode: 837cb...e86 Regner med at du kjemper for funksjonshemmedes rettigheter på alle fronter? Eller er det bare kjøp av sex som interesserer deg? Anonymkode: 09af9...dfc 16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at du kjemper for funksjonshemmedes rettigheter på alle fronter? Eller er det bare kjøp av sex som interesserer deg? Anonymkode: 09af9...dfc Kjemper for alt og alle. Som denne mannen som drar til Danmark for å kjøpe sex. Men dere som sitter på deres høye hest og gjør alt dere kan for å gjøre det jævlig mulig for de som ikke har mulighet til å få oppleve det som de fleste anser som det viktigste i livet. https://www.tv2.no/a/7291183/ Ola (22) kjøpte sex i Danmark: – Mange er glad for at jeg så ærlig Ola Schrøder Røyset (22) sier 90 prosent av sex-opplevelsen handler om intimitet. Ola har sykdommen spinal muskelatrofi og har sittet i rullestol store deler av livet. Et av temaene i boken er sex, og Olas ønske om å ha et seksualliv. Han forteller i detalj om hvordan han tar turen til Danmark for å kjøpe sex. De siste årene har det blitt flere turer. Sexkjøpsloven i Norge gjør det kriminelt for Ola å bruker penger på å ha et seksualliv. – Reaksjonene har utelukkende vært positive. Det er mange som er glad for at jeg er såpass ærlig. Så har jeg også fått en del henvendelser fra folk som har funksjonshemninger som spør meg om praktiske ting, hvordan det oppleves og hvordan jeg gikk fram, sier Ola. Anonymkode: 837cb...e86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Dette forklarte du bedre enn både politikere og politi. Sex hadde blitt solgt uansett om vi hadde gjort det ulovlig. Hadde det blitt ulovlig å selge sex hadde det bare medført at prostituerte, som ofte er i en vanskelig situasjon i seg selv, ikke hadde våget å oppsøke hjelp når det er nødvendig. Det hadde vært ganske fritt frem å mishandle prostituerte, for de ville selv risikere straff, bøter, rulleblad og å det å bli holdt under oppsikt i forhold til ytterligere sexsalg-lovbrudd, om salg av sex var ulovlig. Så prostituerte ville tiet. Hadde sexkjøp vært lovlig ville det også være farligere å være prostituert, og like nytteløst å melde fra om voldelige og farlige kunder som det dessverre ofte er i forhold til voldtekt og overgrep ellers. Det hadde ofte vært prostituert og kunde alene, og ord mot ord. Nå kan politiet iallefall straffe kunden for sexkjøp uansett om de ikke klarer å bevise overgrep, og det at kunder vet det gjør at det er lurest å oppføre seg ok mot prostituerte. De KAN melde dem, og iallefall få dem straffet for sexkjøp. Det å kjøpe sex er ganske uten risiko dersom man bare er en ok sexkunde. Da må man ha veldig uflaks for å bli tatt. Loven vi har er klok, og gjør det ikke umulig å kjøpe sex, men det er lurest å ikke mishandle prostituerte. De prostituerte melder ikke greie kunder, men det er flott at de kan melde de som ikke oppfører seg bra. Har man ikke tanker om eller lyst til å mishandle prostituerte bør man se at loven ikke står i veien for noe, men er noe som forhindrer at det er fritt frem å mishandle prostituerte. Anonymkode: f4562...b99 Loven har gjort det vanskeligere for sexarbeiderene. https://www.tv2.no/2014/08/12/nyheter/sexkjop/5892707 Men hun mener innføringen av sexkjøpsloven har gjort at også de prostituerte blir sett på som kriminelle, og derfor ikke tør å si ifra om hvis de blir utsatt for vold. – Denne loven er ikke ute etter å hjelpe jenter som oss, den gjør ting ti ganger verre enn de trenger å være. Folk er mer redde, og det er flere situasjoner. Det er ikke mange jenter som tør å be om hjelp når de havner i en dårlig situasjon, fordi hvis de sier noe går det bare utover dem. Men «Nikki» er ikke i tvil: Sexkjøpsloven vil ikke få prostitusjon til å forsvinne: – Uansett hvor mye de prøver å bekjempe det, så kommer det aldri til å forandre seg. Hvis de prøver å presse det ut, kommer det bare til å gå mer under jorda. Men det forsvinner aldri. Det vil alltid være noen som tilbyr sex, og det vil alltid være noen som er villig til å betale for det. Anonymkode: 837cb...e86 1
isbre Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjemper for alt og alle. Som denne mannen som drar til Danmark for å kjøpe sex. Men dere som sitter på deres høye hest og gjør alt dere kan for å gjøre det jævlig mulig for de som ikke har mulighet til å få oppleve det som de fleste anser som det viktigste i livet. https://www.tv2.no/a/7291183/ Ola (22) kjøpte sex i Danmark: – Mange er glad for at jeg så ærlig Ola Schrøder Røyset (22) sier 90 prosent av sex-opplevelsen handler om intimitet. Ola har sykdommen spinal muskelatrofi og har sittet i rullestol store deler av livet. Et av temaene i boken er sex, og Olas ønske om å ha et seksualliv. Han forteller i detalj om hvordan han tar turen til Danmark for å kjøpe sex. De siste årene har det blitt flere turer. Sexkjøpsloven i Norge gjør det kriminelt for Ola å bruker penger på å ha et seksualliv. – Reaksjonene har utelukkende vært positive. Det er mange som er glad for at jeg er såpass ærlig. Så har jeg også fått en del henvendelser fra folk som har funksjonshemninger som spør meg om praktiske ting, hvordan det oppleves og hvordan jeg gikk fram, sier Ola. Anonymkode: 837cb...e86 Bare si at du vil betal for å pul enn å bruke funksjonshemmende som check-mate kort. Gjerne kom med ''debatt'' om dette til avisa. 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Loven har gjort det vanskeligere for sexarbeiderene. https://www.tv2.no/2014/08/12/nyheter/sexkjop/5892707 Men hun mener innføringen av sexkjøpsloven har gjort at også de prostituerte blir sett på som kriminelle, og derfor ikke tør å si ifra om hvis de blir utsatt for vold. – Denne loven er ikke ute etter å hjelpe jenter som oss, den gjør ting ti ganger verre enn de trenger å være. Folk er mer redde, og det er flere situasjoner. Det er ikke mange jenter som tør å be om hjelp når de havner i en dårlig situasjon, fordi hvis de sier noe går det bare utover dem. Men «Nikki» er ikke i tvil: Sexkjøpsloven vil ikke få prostitusjon til å forsvinne: – Uansett hvor mye de prøver å bekjempe det, så kommer det aldri til å forandre seg. Hvis de prøver å presse det ut, kommer det bare til å gå mer under jorda. Men det forsvinner aldri. Det vil alltid være noen som tilbyr sex, og det vil alltid være noen som er villig til å betale for det. Anonymkode: 837cb...e86 Sexkjøploven beskytter de som selger sex, ikke de som kjøper det. Men sjeldent de som kjøper havner i trøbbel. Det får ikke prostisujon til å være borte, men at muligheten for å ikke bli utnyttet er der. Slik unngår man gjerne kriminelle virksomheter som sex trafficking, og ellers gi rom til hjelp til de som selger sex og havner i en situasjon der de ble utnyttet/mishandlet. Straffen er lav, og ønsker man sex kan man dra på byen. Sex er ikke menneskerett og LOL du bruker tv 2 kilde. Anonymkode: 084b9...12b 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sexkjøploven beskytter de som selger sex, ikke de som kjøper det. Men sjeldent de som kjøper havner i trøbbel. Det får ikke prostisujon til å være borte, men at muligheten for å ikke bli utnyttet er der. Slik unngår man gjerne kriminelle virksomheter som sex trafficking, og ellers gi rom til hjelp til de som selger sex og havner i en situasjon der de ble utnyttet/mishandlet. Straffen er lav, og ønsker man sex kan man dra på byen. Sex er ikke menneskerett og LOL du bruker tv 2 kilde. Anonymkode: 084b9...12b Du kan gjerne lese hva pion sier: http://www.pion-norge.no/aktuelt/noen-refleksjoner-etter-tiar-med-sexkjpsloven/ Forhold som drap på sexarbeider, økt vold, lav anmeldelsesfrekvens, mer kriminalitet og rapporter som dokumenterer hvilke omkostninger kriminaliseringen har for parten som selger sex, har ikke ført til at regjeringsskuten har rugget på seg. Ser man til det sivile samfunn er motstanden mot kriminalisering stadig økende. Amnesty International og FRI - Forening for kjønns- og seksualitetsmangfold, har fattet vedtak mot kriminalisering, og alle skeive organisasjoner støtter vedtaket. HivNorge støtter fjerning av sexkjøpsloven Anonymkode: 837cb...e86 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 Forbudet mot sexkjøp har hverken styrket politiets kamp mot internasjonal organisert kriminalitet, eller på noen måter påvirket den internasjonale handel med mennesker. Det eneste man har lykkes med er å ha gjort det jævligere for parten som selger sex, og etablert en politisk tilnærming som går hardest utover de mest marginaliserte sexselgerne. deriblant ofre for menneskehandel. Når sexarbeid er avkriminalisert kan sexarbeidere få tilgang til arbeidsrettigheter. Anonymkode: 837cb...e86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 Var det sexkjøploven eller funksjonshemmedes seksualliv som skulle diskuteres her? Jeezes Anonymkode: 0a22f...b02 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 Kvalmt egentlig. Hvorfor skal dette være en menneskerettighet? Hvorfor er intimitet bare sex i deres øyne? Kan det ikke like godt bare være en klem? Og det kan man få av hvem som helst. Hvorfor er det ikke bra nok med klemmer i form av ''intimitet''? Anonymkode: 3e4f8...13a 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjemper for alt og alle. Som denne mannen som drar til Danmark for å kjøpe sex. Men dere som sitter på deres høye hest og gjør alt dere kan for å gjøre det jævlig mulig for de som ikke har mulighet til å få oppleve det som de fleste anser som det viktigste i livet. https://www.tv2.no/a/7291183/ Ola (22) kjøpte sex i Danmark: – Mange er glad for at jeg så ærlig Ola Schrøder Røyset (22) sier 90 prosent av sex-opplevelsen handler om intimitet. Ola har sykdommen spinal muskelatrofi og har sittet i rullestol store deler av livet. Et av temaene i boken er sex, og Olas ønske om å ha et seksualliv. Han forteller i detalj om hvordan han tar turen til Danmark for å kjøpe sex. De siste årene har det blitt flere turer. Sexkjøpsloven i Norge gjør det kriminelt for Ola å bruker penger på å ha et seksualliv. – Reaksjonene har utelukkende vært positive. Det er mange som er glad for at jeg er såpass ærlig. Så har jeg også fått en del henvendelser fra folk som har funksjonshemninger som spør meg om praktiske ting, hvordan det oppleves og hvordan jeg gikk fram, sier Ola. Anonymkode: 837cb...e86 Sjekket ut fyren i artikkelen på FB, og han har tydeligvis fått seg kjæreste nå! Ei pen og sporty jente ser det ut til også! Veldig koselig, og det viser vel at det er mulig for alle å finne noen.. ❤ Anonymkode: 02569...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden barn regnes som mennesker, så må jo denne rettigheten også gjelde de? Anonymkode: 5ba91...345 Ja. De har rett til sex med seg selv, og til frivillig utforsking med andre barn. Anonymkode: e8fd9...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvalmt egentlig. Hvorfor skal dette være en menneskerettighet? Anonymkode: 3e4f8...13a Kan ikke voksne folk selv få lov til å bestemme hva som er kvalmt? Anonymkode: 837cb...e86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 2 timer siden, Kågebruker skrev: Sex er ingen menneskerett. FN mener noe annet. Anonymkode: 837cb...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå