Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #81 Del Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, Trolltunge skrev: Nei islam hater ikke meg. Du hater islam. Det er ikke bestandig slik at i seg selv kjenner man andre. Islam forakter alle vantro, og spesielt kvinner. De er horer i deres øyne. Du må gjerne grave hodet ned i sanden, du er ikke noe tryggere av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #82 Del Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del er det noe grunnleggende feil med å plassere en person med niqab inn i dette bildet. Det reperesenterer noe som er så langt unna mekka og haram man kan komme. Anonymkode: e0f20...d58 Fullstendig enig med deg. Det er en kollisjon mellom to helt ulike verdener og verdisystemer. Norge kunne knapt vært mer ulikt alt islam står for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #83 Del Skrevet 7. august 2020 På 4.8.2020 den 2.10, AnonymBruker skrev: "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Dette har ingen ting med rasisme å gjøre, men det var frekt og ufint. Det er ikke de som kommer til Norge sin skyld, det er politikerne som sender folk i alle retninger uten hensyn til hva som er best for dem selv som har skyld i at mennesker havner der de vanskelig hører hjemme. Politikerne skjønner ikke hvor store og vanskelige de praktiske utfordringene er for dem selv og for det samfunnet de havner i. Anonymkode: fb021...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #84 Del Skrevet 7. august 2020 4 minutter siden, Lampe1 said: Fullstendig enig med deg. Det er en kollisjon mellom to helt ulike verdener og verdisystemer. Norge kunne knapt vært mer ulikt alt islam står for. Enig, det oppsummerer det hele. Anonymkode: e0f20...d58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #85 Del Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig, det oppsummerer det hele. Anonymkode: e0f20...d58 Takk for din forståelse på denne tråden. Det er nødvendig å si det opplagte innimellom, selvom enkelte selvfølgelig blir sure når man påpeker at «keiseren mangler klær». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #86 Del Skrevet 7. august 2020 ...... den tankegangen gir ganske lite mening. Hva med en ikke-religiøs person i et kristent land? Er Norge et kristent land? Altså våre normer og væremåter jo bygget på kristendommen, men det er så utvasket at alle hører til her. Det blir litt som å si at en nudist har ingenting på et kjøpesenter å gjøre. For der kan de ikke gå kledd naken. Eller en veganer har ingenting på rema å gjøre, for der selger de kjøtt. Bare fordi din private tro, meninger og levemåter ikke er tilpasset 100% i en hver setting, så betyr det ikke at du ikke har noe der å gjøre. Om du har et problem og går rundt å angriper alle som velger kjøttdeig på rema.. da er du problemet, ikke butikken. Så lenge man evner å følge lovene og reglene i det landet man er i, uavhengig av religion og tro så har man noe der å gjøre. Så lenge man kan å akseptere at andre har andre levemåter, tro og alt det enn deg selv, så har du noe i landet å gjøre. Et samfunn vil ha normer og uskrevne regler for hvordan man er, sånn er det bare. Det er en del av å være et menneske. Kan man ikke akseptere det så burde man flytte. Så det gir lite mening, for både kristne, ikke-troende og alle andre religioner at de har "ingenting" her å gjøre. Om du ønsker å bo i et land hvor alle er det samme og individualitet er en synd, flytt til Kina eller Nord-Korea. Problem solved. Og det til vedkommende som sa det, ikke muslimske kvinnen. Folk misforstår muslimer, man kan komme fra et muslimsk land og har med seg tradisjoner og væremåter som bunner i det religiøse, uten at man selv er religiøs. Samme som at de aller fleste i Norge feirer jul, uten at man er kristen. Vårt land er bygget på Kristen tro, på samme måte som at flere land i Midtøsten er bygget på Islam. Vi er, eller var mer før da det blir mindre av det nå, født med "barnetroen" og automatisk med i statkirken og alle tradisjonene som kommer fra kristendommen, akkurat på lik linje som Syria blir født inni Islam. Det var nok mange upersonlige kristne før i tiden også. Folk som ble kalt for kristne, fordi de ble født inn i kristendommen, uten at de hadde en personlig tro. Mange som vokste opp med søndagsskole i kriken og julegudstjeneste i hele barndommen uten å ha en personlig tro. Husk at Islam er en relativ ny religion iforhold til andre religioner. Så de henger litt bakpå for å si det sånn. Om de vil følge etter og bli mer frivillig og åpen for andre religioner slik som Norge har blitt, dø ut eller ta over vet vi ingenting om enda. Ikke alle troende muslimer er det samme heller. Noen drikker, har sex før ekteskap og andre ting som går "imot" troen. På lik linje som kristne i Norge gjør, de lever som de selv vil og følger religionen som de selv vil. Anonymkode: bff2e...562 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #87 Del Skrevet 8. august 2020 På 4.8.2020 den 2.10, AnonymBruker skrev: "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Han er en stygg idiot han som sa det. En taper rett og slett. Anonymkode: b96c5...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #88 Del Skrevet 8. august 2020 Islam er den største religionen i Norge pr. i dag. De fleste etniske nordmenn er ateister. Den eneste grunnen til at vi lever stort sett fredelig sammen her, er at vi ikke har en like dominerende religion. Anonymkode: 77bc2...cf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #89 Del Skrevet 8. august 2020 På 5.8.2020 den 21.03, Rogadame skrev: Vi får vente å se da vettu;) Jeg hører flere som deg, som ikke tror at muslimer etterhvert vil bli i flertall i Norge. Det er jo enkel matematikk, de føder fler barn enn etniske nordmenn, og de kommer i en jevn strøm fra MENA. Hva er det du og andre tror skal skje, som plutselig forandrer dette? Anonymkode: 77bc2...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. august 2020 #90 Del Skrevet 8. august 2020 (endret) På 4.8.2020 den 2.10, AnonymBruker skrev: "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Jeg ville omformulert det som ''Når skal muslimer innse at mange muslimske regler og skikk ikke hører hjemme i et land som Norge?'' For problemet er ikke homo sapiens selv, men oppførsel, tankegang og tro. Her må man også avgrense mot muslimer som er såpass sekulære at de blender inn i Norge uten problem. Endret 8. august 2020 av Drizzt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #91 Del Skrevet 8. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Islam er den største religionen i Norge pr. i dag. De fleste etniske nordmenn er ateister. Den eneste grunnen til at vi lever stort sett fredelig sammen her, er at vi ikke har en like dominerende religion. Anonymkode: 77bc2...cf6 Er det? https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion Kanskje greit å sjekke statistikken først, denne målingen er fra 2018 - nå ligger vel islam på rundt 200 000 . Av 5 og en halv mill innbyggere ..så dette mattestykket må du nesten forklare Anonymkode: 56ad6...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #92 Del Skrevet 8. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører flere som deg, som ikke tror at muslimer etterhvert vil bli i flertall i Norge. Det er jo enkel matematikk, de føder fler barn enn etniske nordmenn, og de kommer i en jevn strøm fra MENA. Hva er det du og andre tror skal skje, som plutselig forandrer dette? Anonymkode: 77bc2...cf6 https://forskning.no/barn-og-ungdom-demografi-oslomet/norge-ma-tilpasse-seg-lavere-fodselstall/1563836 I land som Iran og Tyrkia ligger fødselsrate på 2,1 barn .. Dette ser vi over hele verden nå ikke bare i Europeiske land. Så nei jeg heller personlig mot denne type forsking . Anonymkode: 56ad6...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #93 Del Skrevet 8. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det? https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion Kanskje greit å sjekke statistikken først, denne målingen er fra 2018 - nå ligger vel islam på rundt 200 000 . Av 5 og en halv mill innbyggere ..så dette mattestykket må du nesten forklare Anonymkode: 56ad6...94d Du har rett, jeg tok feil der. Islam er den største minoritetsreligionen. Anonymkode: 77bc2...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #94 Del Skrevet 8. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://forskning.no/barn-og-ungdom-demografi-oslomet/norge-ma-tilpasse-seg-lavere-fodselstall/1563836 I land som Iran og Tyrkia ligger fødselsrate på 2,1 barn .. Dette ser vi over hele verden nå ikke bare i Europeiske land. Så nei jeg heller personlig mot denne type forsking . Anonymkode: 56ad6...94d Og i land som Somalia, Gambia, Irak, Syria og Afghanistan ligger fødselsraten langt over det. Så... Anonymkode: 77bc2...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #95 Del Skrevet 8. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og i land som Somalia, Gambia, Irak, Syria og Afghanistan ligger fødselsraten langt over det. Så... Anonymkode: 77bc2...cf6 Det forsking viser er at når fattigdom går ned, går også fødselraten ned . Prognosen for fødselsrate i hele verden i 2100 er 1,9 barn https://www.fn.no/tema/fattigdom/befolkning Anonymkode: 56ad6...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 8. august 2020 #96 Del Skrevet 8. august 2020 Når alle kristne flytter fra midt-østen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 9. august 2020 #97 Del Skrevet 9. august 2020 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 9. august 2020 #98 Del Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 15.28, Lampe1 skrev: Jeg er ateist selv. Islam har ingenting i Norge å gjøre. Religionsfrihet er ingen unnskyldning for slike menneskefiendtlige religioner. Det finnes mennesker som bruker bibelen som en unnskyldning til å spre hat og fiendtlighet, på samme måte som det finnes mennesker som bruker koranen som en unnskyldning til å spre hat og fiendtlighet. Religionen i seg selv er ikke problemet, mennesker er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterjente92 Skrevet 9. august 2020 #99 Del Skrevet 9. august 2020 Jeg synes synd på han og ønsker han god bedring. Håper han søker behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 9. august 2020 #100 Del Skrevet 9. august 2020 På 6.8.2020 den 0.23, Lampe1 skrev: I det lange løp vil dette bare skape masse bråk og fremmedgjøring for alle. Vi er for forskjellige. Skulle jeg bosatt meg blandt muslimer eller fundamentalistiske kristne, jøder og hinduer jeg da? Gitt blaffen i deres kultur, og levd i en egen sekulær boble? Gått rundt og hatet alle «dumme religiøse» rundt meg, spist baconpølse og tråkket på dems følelser? Det er veldig interessant det du sier der.. For jeg har grublet veldig lenge på akkurat det å bo et sted hvor en skiller seg ut. Jeg tenker at det ikke er noe galt i å skille seg ut, men samtidig så tenker jeg at alle individer har muligheten til å tenke selv. Hvorfor ikke bare gi f i hvordan folk er? Hvis alle hadde tenkt "bryr meg ikke, jeg velger å respektere disse menneskene, men jeg fortsetter livet mitt" hadde verden blitt et bedre sted, men det forutsetter at alle tenker det samme og at alle holder kjeft hvis de ikke liker noen.. At man kan tenke hva man vil, men være snill og grei. Feks jeg er uenig i mye innenfor norsk kultur, feks nakenhet, alkohol, fysisk kontakt.. Men jeg velger jo sjøl å la være, så gidder ikke bruke en eneste kalori på å se ned på mennesker som velger motsatt. Jeg har ikke noe imot noen. Man kan være enig i å være uenig, gi f, være venner.. Det finnes så mye positivt i de fleste mennesker, at man kan berike livet sitt å bli kjent på tvers av kultur/livsstil og tankesett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå