Rogadame Skrevet 5. august 2020 #41 Skrevet 5. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer fortsatt mange muslimer hit hvert år, og muslimene som allerede er her føder langt flere barn enn nordmenn samt at det konverterer mange hvert år. Så det er nok spørsmål om når ikke om de blir i flertall. Men det vil ikke skje i vår og trolig ikke i våre barns levetid. Er vanskelig å bevise det uten en spørreundersøkelse av alle muslimer, men basert på deres bakgrunn og på nyhetsartikler og debatter vi har hatt er det mer sannsynlig at de er konservative. Det er bra, for vi trenger flere som vil knuse abortlovene, ekteskapsloven, folkemordsloven (bioteknologi) som ateistene og verdiliberale har fått innført i strid med vår tradisjon og kultur. Anonymkode: 9d12a...af7 Vi får vente å se da vettu;)
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #42 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, Rogadame said: Vi får vente å se da vettu;) Visse bydeler er snart overtatt av muslimer i Oslo så det går raskere enn du tror. Anonymkode: e0f20...d58 3
stan Skrevet 5. august 2020 #43 Skrevet 5. august 2020 Utsagnet er jo ikke rasistisk. Hva er det som er rasistisk med det? Utsagnet er diskriminerende, helt klart. Rasisme er en type diskriminering, men ikke alle typer diskriminering er rasistiske. Her er det diskriminering i forhold til religion. 2
Rant Skrevet 5. august 2020 #44 Skrevet 5. august 2020 For det første for en j*** frekk dame. For det andre, Norge er ikke er kristen land. Det er flerkulturelt og færre praktiserende kristne enn andre religiøse og ateister til sammen. Takk og lov. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #45 Skrevet 5. august 2020 På 4.8.2020 den 2.10, AnonymBruker skrev: "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Nei. Det handler om uforenelige verdier og livssyn. Muslimer passer ikke inn i vårt land. Anonymkode: 6f682...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #46 Skrevet 5. august 2020 13 minutter siden, stan skrev: Utsagnet er jo ikke rasistisk. Hva er det som er rasistisk med det? Utsagnet er diskriminerende, helt klart. Rasisme er en type diskriminering, men ikke alle typer diskriminering er rasistiske. Her er det diskriminering i forhold til religion. Det er jo et helt riktig utsagn. Å gi det merkelapper forandrer ingenting. Anonymkode: 6f682...b2c
stan Skrevet 5. august 2020 #47 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo et helt riktig utsagn. Å gi det merkelapper forandrer ingenting. Anonymkode: 6f682...b2c Det er jeg ikke enig med deg i. Utsagnet er ikke rett, det er basert på fordommer og hat. Det er godt mulig vedkommende mente det rasistisk. Men isolert er ikke utsagnet det.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #48 Skrevet 5. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visse bydeler er snart overtatt av muslimer i Oslo så det går raskere enn du tror. Anonymkode: e0f20...d58 90% vekst de siste ti årene ifølge SSB. Anonymkode: 9d12a...af7 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #49 Skrevet 5. august 2020 På 4.8.2020 den 2.18, AnonymBruker skrev: Jo, det er rasistisk og ekkelt sagt. Alt jeg kan si til den mannen som muslim er at Norge heldivis er ateistisk og sekulært land. I sekulære land kan alle fungere. Det er ingen religion som råder her og sånn skal det være. Religion er for min del privatsak. Jeg ber, leser koranen og følger de viktigste budene i islam, men det er min ærlige mening. Norge er sekulært og svært få er ekte kristne. Anonymkode: bcb68...3d2 Vel det stemmer ikke at Norge er et ateistisk eller sekulært land. Vår kristne kultur er nedfelt i grunnloven fremdeles, men vi har ikke lenger statskirke. Det vil si stat og kirke er separert, men kirken får selvfølgelig bevilgninger av myndighetene. Grunnloven § 2. «Verdigrunnlaget skal framleis vere den kristne og humanistiske arven vår. Denne grunnlova skal tryggje demokratiet, rettsstaten og menneskerettane.» Anonymkode: 79d13...731 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #50 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 90% vekst de siste ti årene ifølge SSB. Anonymkode: 9d12a...af7 Ja selv muslimene flytter til hvite bydeler fordi det er for mange av dem. Og selv muslimer jeg jobber med klager over at det er for mange utlendinger i Norge nå😏 Anonymkode: 79d13...731 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #51 Skrevet 5. august 2020 Om noen bare randomly hadde sagt det til meg, hadde jeg blitt ganske trist. Jeg er født og oppvokst i dette landet, jeg har like mye rett til å kose meg på cafe som alle andre. Anonymkode: 5cf3a...020 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #52 Skrevet 5. august 2020 Btw.. Norge er ikke et kristent land, det er sekulært. Og selvom mange er med i statskirken er de ikke særlig kristne av seg.. Anonymkode: 5cf3a...020 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #53 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Btw.. Norge er ikke et kristent land, det er sekulært. Og selvom mange er med i statskirken er de ikke særlig kristne av seg.. Anonymkode: 5cf3a...020 Utsagnet blir ikke mindre gyldig av den grunn. Tror du vi ateister liker slik middelaldertankegods noe mer enn kristne? Anonymkode: 6f682...b2c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #54 Skrevet 5. august 2020 14 minutter siden, stan skrev: Det er jeg ikke enig med deg i. Utsagnet er ikke rett, det er basert på fordommer og hat. Det er godt mulig vedkommende mente det rasistisk. Men isolert er ikke utsagnet det. Hva slags fordommer og hat er det? Det er ingen fordom at islam er uforenelig med norske verdier. Det er ikke hat å påpeke det. Denne jattingen med overfølsom politisk korrekthet må ta slutt. Jeg passer ikke inn i Iran eller Tyrkia heller. Anonymkode: 6f682...b2c 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #55 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Rogadame skrev: Bevis for at flesteparten av de 200 000 er konservative religiøse ? Og akkurat hvordan skal de " ta over" et høytfungerene sekulært land med streng innvandringspolitikk? Er glad jeg ikke maler et så dystopisk bilde av fremtiden Det er ikke så urealistisk som du tror, selv om det i så fall ligger flere generasjoner frem. Uansett, denne middelaldertankegangen bidrar overhodet ikke positivt. Tragisk at samfunnet har blitt dratt så langt bakover i sin utvikling av tankeløs innvandringspolitikk. Anonymkode: 6f682...b2c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #56 Skrevet 5. august 2020 På 4.8.2020 den 2.10, AnonymBruker skrev: "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Du burde jo ha påpekt til han at den rådende religionen i Norge er sosialisme. Vi er, takk Gud, et sekulært folkeslag. Og, ja, han var et rassh*. Trolig et overtroisk («kristent») sådan. Anonymkode: 4b08b...b35 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #57 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er trist at jeg som jente på besøk i et av deres land må dekke meg til for å respektere deres land og religion. Mens når de kommer hit, ikke bare på besøk men for å bo her, så blir jeg kalt "hore" på gata av de fordi jeg går i jeans shorts og singlet. I mitt eget land. Men det blir vel noe annet når de faktisk bor her og ikke bare besøker. For nå er det deres land. Hvordan dette skal gå vet jeg ikke. Anonymkode: eff39...ea1 Helt enig, det er bare tragisk å se dette i praksis. Vi har gitt opp troen på egen sivilisasjon og hva den har frembrakt. Slike kvinnehatere hører bare hjemme i fengsel. Anonymkode: 6f682...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #58 Skrevet 5. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utsagnet blir ikke mindre gyldig av den grunn. Tror du vi ateister liker slik middelaldertankegods noe mer enn kristne? Anonymkode: 6f682...b2c Men hvorfor skal man hele tiden like ting? Masse jeg ikke liker og ikke synes noe om, men vil ikke ha det forbudt av den grunn. Men! Jeg skal faktisk innrømme, at for noen muslimer, er det å være minoritet i et land som har en annen religion eller livvsyn ganske utfordrende, men for noen går det bra, alt ettersom hva man gjør livet til. Men da tenker jeg at det er opptil muslimen å avgjøre om han eller hun hører hjemme, og ikke de rundt.. Anonymkode: 5cf3a...020
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #59 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde jo ha påpekt til han at den rådende religionen i Norge er sosialisme. Vi er, takk Gud, et sekulært folkeslag. Flertallet er religiøse og kristendommen er fortsatt grunnlovsfestet. Du tar feil. Anonymkode: 9d12a...af7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #60 Skrevet 5. august 2020 Problemet er ikke muslimer men Islam som ideologi. Muslimer som integrerer seg og respekterer den norske kulturen og de norske lovene er helt greit, problemet er de som IKKE vil bli integrert og som ønsker å leve i parallellsamfunn der Islam dikterer lovene. Det finnes dessverre mange eksempler på dette hvor andre og tredje generasjon innvandrere fremdeles lever etter stammekultur og religiøse lover, jenter med innvandrerbakgrunn blir styrt av mennene i familien og kan ikke gjøre som de ønsker selv. Dette er mennesker som i prinsippet driter i Norge, den norske kulturen og nordmenn. Den eneste grunnen til at disse menneskene er i Norge er p.g.a penger, saken blir ikke bedre når de religiøse lederne innad i de islamske miljøene oppfordrer ungdommene til å ta avstand fra den norske kulturen fordi de blir for norske. Det ironiske er at de som er for innvandring fra ikke-vestlige land er de samme som kjemper for likestilling og rettigheter for kvinner og homofile, men når det kommer til Islam sitt syn på disse gruppene så er det merkelig nok helt tyst. Anonymkode: 4a48c...7ef 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå