Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det riktige. Man må dykke litt ned i tallene, og ikke bare ta alt som står i nyhetsartikler for gitt serru'

Anonymkode: 9d12a...af7

Det er nettopp det at det er lett å finne seriøse kilder i nyhetsartikler som sier deg imot. Hvor er kildene som støtter ditt syn?

Selv blant medlemmene av Den norske kirke er de religiøse i undertall:

img?name=2019-juni-bilde_statistikk1.jpg

Endret av Klossmajor
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær dere definisjonen på rasisme, nisser!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Når skal de som ikke kan være hyggelig og oppføre seg ute blant folk innse at de ikke hører hjemme i det offentlige rom?"

Har man ikke noe pent å si til folk som lever sine egne liv i ro og mak, så kan man la være....

Anonymkode: f1d8a...f32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig han var religiøs og kristen selv. De føler seg ofte truet av andre religioner. Selv om de religiøse jo gå sammen og utveksle erfaringer om det å tro på en gud. De har jo samme interessen. Men det blir fort som fotballinteresserte dessverre. De tåler ikke trynet på hverandre bare fordi noen har et annet favorittlag enn seg selv. Høl i huet. 

Men jeg vil ikke påstå at Norge er et kristent land lengre. Religion knyttet til en fiktiv gud er det ikke mange som tror på lengre. Folk har blitt litt flinkere til å tenke selv. 

Anonymkode: 415b8...277

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil, de som tror av og til må også regnes som troende, da er det fortsatt et lite flertall. Uansett har alle rett til å tro, også muslimene.

Feil, de som tror av og til kan ikke regnes som troende, de kan heller ikke regnes som ikke-troende.

Det å regne denne gruppen som troende er ønsketenkning og falsifisering av statistikken for at det skal passe til ditt syn.

Anonymkode: 4a48c...7ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Klossmajor skrev:

Det er nettopp det at det er lett å finne seriøse kilder i nyhetsartikler som sier deg imot. Hvor er kildene som støtter ditt syn?

Selv blant medlemmene av Den norske kirke er de religiøse i undertall:

img?name=2019-juni-bilde_statistikk1.jpg

De som tror og de som tror, men tviler utgjør 51% ifølge grafen du kom med her, altså flertall. Og DNK utgjør 70-80% av alle nordmenn. Det gir solid flertall av troende i folket det. Sliter ateistene med regneferdighetene?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Norge er sekulært og uten statsreligion, men flertallet er religiøse med et klart flertall av kristne. I et sekulært land har alle rett til å utøve sin tro.

vel, tror ikke det var noen som nektet folk fra andre trosretninger å tro på sin greie den tiden vi ikke var sekulære. 

Forøvrig syns jeg det er et knefall for samfunnet å ikke ha en statsreligion. Men, det er meg da. Ganske ensom om akkurat det synspunktet.  Og jeg kan forstå hvorfor vi ikke skal ha en dominerende religion, men jeg syns det er dumt. 

Anonymkode: dc787...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at jeg som jente på besøk i et av deres land må dekke meg til for å respektere deres land og religion. Mens når de kommer hit, ikke bare på besøk men for å bo her, så blir jeg kalt "hore" på gata av de fordi jeg går i jeans shorts og singlet. I mitt eget land. Men det blir vel noe annet når de faktisk bor her og ikke bare besøker. For nå er det deres land. Hvordan dette skal gå vet jeg ikke. 

Anonymkode: eff39...ea1

• Liker 9
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som tror og de som tror, men tviler utgjør 51% ifølge grafen du kom med her, altså flertall. Og DNK utgjør 70-80% av alle nordmenn. Det gir solid flertall av troende i folket det. Sliter ateistene med regneferdighetene?

Jeg vil anbefale deg som kandidat til neste variant av reklamesnuttene til Specsavers.

For hvis du hadde gått til Specsavers før du så på grafen skulle du være i stand til å se at de som tror og de som tror, men tviler utgjør 33% ifølge grafen, altså i mindretall.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vel, tror ikke det var noen som nektet folk fra andre trosretninger å tro på sin greie den tiden vi ikke var sekulære. 

Forøvrig syns jeg det er et knefall for samfunnet å ikke ha en statsreligion. Men, det er meg da. Ganske ensom om akkurat det synspunktet.  Og jeg kan forstå hvorfor vi ikke skal ha en dominerende religion, men jeg syns det er dumt. 

Anonymkode: dc787...b2d

Statsreligion betyr at en religion får en fordel mot andre religioner i form av støtte (økonomisk og annen) noe som er imot religionsfriheten. Det er noe anakronistisk med det som hører fortiden til. Vi kan fint ha en dominerende religion uten statskirken. 

Et annet argument imot er at statsreligion fører til at politikerne blander seg inn i kirken og presser de til å ta standpunkter som strider med deres tro, slik som homoekteskap som DNK innførte som strider med Bibelen. En fri kirke er bedre dade kan ha egne meninger.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, han tar jo ikke feil.

Anonymkode: 5a804...095

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når skal de kristne innse at dette ikke er ett kristent land lengre? Toppen av vår religiøse affære er jo å tilbringe hver julaften i kirken fordi «det er tradisjon». Ikke mye kristent igjen her. Bare blasfemi 🤣

Anonymkode: 8c54e...b0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og alle som driver med yoga burde flytte til India? For en teit ting å si.

Anonymkode: 386f8...856

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når skal de kristne innse at dette ikke er ett kristent land lengre? Toppen av vår religiøse affære er jo å tilbringe hver julaften i kirken fordi «det er tradisjon». Ikke mye kristent igjen her. Bare blasfemi 🤣

Anonymkode: 8c54e...b0f

Da kan jo likegodt si at ingen religion i Norge burde eksistere... ?

Men dette med julaften osv, er jo tradisjon og ikke så mye med at man tror på noe nødvendigivs.

Tradisjon er også en del av kultur.

Anonymkode: 08d8a...ddd

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg lurer mest på hvor Det kristne landet Norge ligger. 

Selv bor jeg i Norge, hvor de fleste ikke er særlig kristne. 

Umiddelbart tenker jeg at Det kristne landet Norge må være et sted rundt Kristiansand, om det er et sted, men at det mer antagelig er en slags organisasjon, eller kanskje en idé som ikke er realisert.

Det historiske landet Norge, som faktisk var ganske så kristent, det er jo historie. 

Så tenker jeg litt på salmen som sier Gud er Gud om alle land lå øde. Gud er Gud om alle mann var døde. 

Osv. ... hele veien til at Guds rike skal stige opp, uavhengig mennesker. 

Så tenker jeg at de som faktisk er kristne burde sette pris på at de ikke er så alene om å tro på Gud, som er den samme selv om Allah er navnet som brukes, for de er i et stadig minskende antall, og de fleste av oss i Norge tenker svært lite på Gud. Mindre og mindre gjør vi det. 

Hvilket også er tilfellet i mange muslimske land. 

Så egentlig burde vel de som faktisk er sterke i troen på Gud være glade for hvert eneste menneske som fremdeles deler tro på Gud, selv om de kaller Gud for Allah. 

Det historiske landet Norge, som var ganske kristent, det endret seg i annen retning før det kom mange muslimer her. Det er ikke dem som står for at kristendommen er på nedtur, det er nordmenn som har valgt bort kirke og Gud. 

Dermed har de som ennå faktisk er troende kristne mer til felles med de muslimer som fremdeles er troende muslimer enn de har med de fleste nordmenn. De burde være glade for hverandre. 

Så finnes kanskje ikke noe Det kristne Norge lenger, men det er iallefall en del i Norge som fremdeles tror på Gud, som dem. Hvilket kanskje burde være mer vesentlig for mennesker som tror på Gud selv enn om noen kaller Gud for Allah. 

Jeg tror imidlertid ikke at mennesker som sier slikt egentlig selv tenker så mye på Gud når de sier slikt. Jeg tror de tenker på helt andre ting. 

Gud, om han /hun finnes, er nok vant til å bli brukt som unnskyld for så mye rart, så det er iallefall ikke noe nytt i det. 

Om Det kristne Norges skulle være et sted, en organisasjon eller en idé er egentlig mindre vesentlig enn at folk behandler andre ufint med "argumenter" de linker til et ideal om å oppføre seg som et godt menneske. Som er vesentlig i både kristendommen og islam. 

Det er egentlig litt morsomt, hadde det ikke vært for at akkurat slik har mennesker drevet på lenge, gjør det fremdeles, og det derfor ikke er morsomt overhodet. Bare like idiotisk som det alltid har vært. 

Det tenker jeg. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at personen som gjorde dette er av eldre generasjon og alt de vet om muslimer er det de har lest om i mediene  

(mange av  den eldre generasjon +  tror alle mørkhudede/  arabisk utseende  er muslimer )

Eller så er det av de som leser kun document.nu/ Hege Storhaug/ resett  og tror islam skal ta over Norge ( selvom  islam kun utgjør 200 000 av Norges befolkning og de fleste regner seg om liberale muslimer)

Uansett er det frekt og vitner om uvitenhet i combo med dårlig folkeskikk. 

Endret av Rogadame
AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2020 at 3:40 AM, AnonymBruker said:

Er for så vidt enig i det han sier, men hadde aldri sagt det høyt .. 

Anonymkode: de99f...700

Gjelder dette buddhister, jøder, ateister, hinduister etc. også? Eller er denne meningen kun forbeholdet muslimer? 

Anonymkode: 09344...6d7

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Rogadame skrev:

Eller så er det av de som leser kun document.nu/ Hege Storhaug/ resett  og tror islam skal ta over Norge ( selvom  islam kun utgjør 200 000 av Norges befolkning og de fleste regner seg om liberale muslimer)

Flertallet er ikke liberale nei, det er nok bare ønsketenkning fra din side, flertallet har bakgrunn fra svært konservative land som Irak, Afghanistan og andre land i midtøsten.

Når det gjelder antallet har du rett i at de ikke blir i flertall med det første, men fortsetter veksten som idag vil de utgjøre rundt 20% av befolkningen i vår levetid, og fortsette å vokse. Så før eller siden får de nok rett.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flertallet er ikke liberale nei, det er nok bare ønsketenkning fra din side, flertallet har bakgrunn fra svært konservative land som Irak, Afghanistan og andre land i midtøsten.

Når det gjelder antallet har du rett i at de ikke blir i flertall med det første, men fortsetter veksten som idag vil de utgjøre rundt 20% av befolkningen i vår levetid, og fortsette å vokse. Så før eller siden får de nok rett.

Bevis for at flesteparten av de 200 000 er konservative  religiøse  ?

Og akkurat  hvordan skal de " ta over" et høytfungerene  sekulært land med streng innvandringspolitikk? 

Er glad jeg ikke maler  et så dystopisk  bilde av fremtiden  ;)

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Rogadame skrev:

Bevis for at flesteparten av de 200 000 er konservative  religiøse  ?

Og akkurat  hvordan skal de " ta over" et høytfungerene  sekulært land med streng innvandringspolitikk? 

Er glad jeg ikke maler  et så dystopisk  bilde av fremtiden  ;)

Det kommer fortsatt mange muslimer hit hvert år, og muslimene som allerede er her føder langt flere barn enn nordmenn samt at det konverterer mange hvert år. Så det er nok spørsmål om når ikke om de blir i flertall. Men det vil ikke skje i vår og trolig ikke i våre barns levetid. 

Er vanskelig å bevise det uten en spørreundersøkelse av alle muslimer, men basert på deres bakgrunn og på nyhetsartikler og debatter vi har hatt er det mer sannsynlig at de er konservative. Det er bra, for vi trenger flere som vil knuse abortlovene, ekteskapsloven, folkemordsloven (bioteknologi) som ateistene og verdiliberale har fått innført i strid med vår tradisjon og kultur.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...