Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke muslimer men Islam som ideologi.

Muslimer som integrerer seg og respekterer den norske kulturen og de norske lovene er helt greit, problemet er de som IKKE vil bli integrert og som ønsker å leve i parallellsamfunn der Islam dikterer lovene.

Det finnes dessverre mange eksempler på dette hvor andre og tredje generasjon innvandrere fremdeles lever etter stammekultur og religiøse lover, jenter med innvandrerbakgrunn blir styrt av mennene i familien og kan ikke gjøre som de ønsker selv.

Dette er mennesker som i prinsippet driter i Norge, den norske kulturen og nordmenn. Den eneste grunnen til at disse menneskene er i Norge er p.g.a penger, saken blir ikke bedre når de religiøse lederne innad i de islamske miljøene oppfordrer ungdommene til å ta avstand fra den norske kulturen fordi de blir for norske.

Det ironiske er at de som er for innvandring fra ikke-vestlige land er de samme som kjemper for likestilling og rettigheter for kvinner og homofile, men når det kommer til Islam sitt syn på disse gruppene så er det merkelig nok helt tyst. 

Anonymkode: 4a48c...7ef

Tro meg, jeg har lyst at sammfunnet skal komme overens med muslimer og landene deres, og at de skal like oss, ikke bare pengene landet har...

Men føler ofte at dypt inne så ser de ned på norske og hater vesten pga vi ikke er muslime... og det er litt ubehagelig... spesielt når man leser om vestlige kvinner som blir utsatt for gjengvold osv, lurer på hva de kunne gjort for å ha beskyttet seg? Er det statistik tryggere for vestlige kvinner å gå med hijab i offentligheten for å unngå slikt i fremtida? Eller har det ikke noe å si?

hvorfor ser dem så annerledes på vestlige kvinner kontra dems egen?

Anonymkode: 08d8a...ddd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ufint og uhøflig! Vitner bare om ekstremt dårlig oppdragelse og pli! 
ikke desto mindre har han 100% rett...! 

Anonymkode: e3a79...e86

• Liker 1
Gjest Lampe1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal man hele tiden like ting? Masse jeg ikke liker og ikke synes noe om, men vil ikke ha det forbudt av den grunn. 

Men! Jeg skal faktisk innrømme, at for noen muslimer, er det å være minoritet i et land som har en annen religion eller livvsyn ganske utfordrende, men for noen går det bra, alt ettersom hva man gjør livet til. Men da tenker jeg at det er opptil muslimen å avgjøre om han eller hun hører hjemme, og ikke de rundt.. 

Anonymkode: 5cf3a...020

I det lange løp vil dette bare skape masse bråk og fremmedgjøring for alle. Vi er for forskjellige.

Skulle jeg bosatt meg blandt muslimer eller fundamentalistiske kristne, jøder og hinduer jeg da? Gitt blaffen i deres kultur, og levd i en egen sekulær boble? Gått rundt og hatet alle «dumme religiøse» rundt meg, spist baconpølse og tråkket på dems følelser?

Gjest Lampe1
Skrevet
4 timer siden, Trolltunge skrev:

Jeg lurer mest på hvor Det kristne landet Norge ligger. 

Selv bor jeg i Norge, hvor de fleste ikke er særlig kristne. 

Umiddelbart tenker jeg at Det kristne landet Norge må være et sted rundt Kristiansand, om det er et sted, men at det mer antagelig er en slags organisasjon, eller kanskje en idé som ikke er realisert.

Det historiske landet Norge, som faktisk var ganske så kristent, det er jo historie. 

Så tenker jeg litt på salmen som sier Gud er Gud om alle land lå øde. Gud er Gud om alle mann var døde. 

Osv. ... hele veien til at Guds rike skal stige opp, uavhengig mennesker. 

Så tenker jeg at de som faktisk er kristne burde sette pris på at de ikke er så alene om å tro på Gud, som er den samme selv om Allah er navnet som brukes, for de er i et stadig minskende antall, og de fleste av oss i Norge tenker svært lite på Gud. Mindre og mindre gjør vi det. 

Hvilket også er tilfellet i mange muslimske land. 

Så egentlig burde vel de som faktisk er sterke i troen på Gud være glade for hvert eneste menneske som fremdeles deler tro på Gud, selv om de kaller Gud for Allah. 

Det historiske landet Norge, som var ganske kristent, det endret seg i annen retning før det kom mange muslimer her. Det er ikke dem som står for at kristendommen er på nedtur, det er nordmenn som har valgt bort kirke og Gud. 

Dermed har de som ennå faktisk er troende kristne mer til felles med de muslimer som fremdeles er troende muslimer enn de har med de fleste nordmenn. De burde være glade for hverandre. 

Så finnes kanskje ikke noe Det kristne Norge lenger, men det er iallefall en del i Norge som fremdeles tror på Gud, som dem. Hvilket kanskje burde være mer vesentlig for mennesker som tror på Gud selv enn om noen kaller Gud for Allah. 

Jeg tror imidlertid ikke at mennesker som sier slikt egentlig selv tenker så mye på Gud når de sier slikt. Jeg tror de tenker på helt andre ting. 

Gud, om han /hun finnes, er nok vant til å bli brukt som unnskyld for så mye rart, så det er iallefall ikke noe nytt i det. 

Om Det kristne Norges skulle være et sted, en organisasjon eller en idé er egentlig mindre vesentlig enn at folk behandler andre ufint med "argumenter" de linker til et ideal om å oppføre seg som et godt menneske. Som er vesentlig i både kristendommen og islam. 

Det er egentlig litt morsomt, hadde det ikke vært for at akkurat slik har mennesker drevet på lenge, gjør det fremdeles, og det derfor ikke er morsomt overhodet. Bare like idiotisk som det alltid har vært. 

Det tenker jeg. 

Trist å lese et slikt innlegg som raljerer over Norge på denne måten, og tråkker det ned i gjørma.

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Lampe1 skrev:

Trist å lese et slikt innlegg som raljerer over Norge på denne måten, og tråkker det ned i gjørma.

Tråkker Norge ned i gjørma? Jeg elsker Norge. Verdens beste land å bo i. Vi som ble født her vant i lotto ved fødselen. 

At folk som hevder seg kristne ikke fikk med seg biten om nestekjærlighet og å strebe etter å være gode mennesker er riktig nok noe skamfullt her også, men det er ikke et problem bare i Norge. Det er et problem med mennesker generelt i verden. Om man ikke er kristen finner dårlige mennesker bare andre unnskyldninger for å være slik. 

Den gjennomsnittlige nordmann er likevel et bra menneske også, og hver nordmann fantastisk heldige i at vi er norske. 

Det er bare rett og rimelig at vi ikke fikk fullt hus med mennesker som er bra og skjønner hvor heldige vi er, og uten behov for å slenge dritt til og om andre. 

Ingen kan få absolutt alt, men vi fikk iallefall det beste som er fra fødselen av. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, nedsettende innhold, avsporinger, og svar til dette.

Søgni, mod.

Gjest Lampe1
Skrevet
På 6.8.2020 den 0.46, Trolltunge skrev:

Tråkker Norge ned i gjørma? Jeg elsker Norge. Verdens beste land å bo i. Vi som ble født her vant i lotto ved fødselen. 

At folk som hevder seg kristne ikke fikk med seg biten om nestekjærlighet og å strebe etter å være gode mennesker er riktig nok noe skamfullt her også, men det er ikke et problem bare i Norge. Det er et problem med mennesker generelt i verden. Om man ikke er kristen finner dårlige mennesker bare andre unnskyldninger for å være slik. 

Den gjennomsnittlige nordmann er likevel et bra menneske også, og hver nordmann fantastisk heldige i at vi er norske. 

Det er bare rett og rimelig at vi ikke fikk fullt hus med mennesker som er bra og skjønner hvor heldige vi er, og uten behov for å slenge dritt til og om andre. 

Ingen kan få absolutt alt, men vi fikk iallefall det beste som er fra fødselen av. 

Ditt forrige innlegg var typisk raljering om hvor intetsigende norske verdier er.

Som om evnen til å tolerere alt mulig bisart er en slags målestokk på et godt menneske.

Skrevet
45 minutter siden, Lampe1 skrev:

Ditt forrige innlegg var typisk raljering om hvor intetsigende norske verdier er.

Som om evnen til å tolerere alt mulig bisart er en slags målestokk på et godt menneske.

Du leste det som noe det ikke var. Jeg synes de norske verdiene er gode. Det var mer raljering over de liksom religiøses bruk av religion på en idiotisk måte, ved å være svært ukristelige i sin oppførsel mot andre mennesker. 

Gjest Lampe1
Skrevet
Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Du leste det som noe det ikke var. Jeg synes de norske verdiene er gode. Det var mer raljering over de liksom religiøses bruk av religion på en idiotisk måte, ved å være svært ukristelige i sin oppførsel mot andre mennesker. 

Jeg er ikke kristen, men reagerer på en slik ensidig og nedlatende fremstilling av kristen kultur i Norge. Jeg ser ikke noe ukristelig i å påpeke det opplagte, som denne personen gjorde. Er kristendom bare en selvdestruktiv «alt-er-bra-halleluja»-menighet? Uten verdier? Eller realitetsorientering? Helt servil overfor islam?

I såfall, gudskjelov jeg meldte ut av Statskirken for lenge siden.

Skrevet
1 minutt siden, Lampe1 skrev:

Jeg er ikke kristen, men reagerer på en slik ensidig og nedlatende fremstilling av kristen kultur i Norge. Jeg ser ikke noe ukristelig i å påpeke det opplagte, som denne personen gjorde. Er kristendom bare en selvdestruktiv «alt-er-bra-halleluja»-menighet? Uten verdier? Eller realitetsorientering? Helt servil overfor islam?

I såfall, gudskjelov jeg meldte ut av Statskirken for lenge siden.

28 En av de skriftlærde, som hadde hørt på dette ordskiftet og lagt merke til hvor godt Jesus svarte, gikk bort til ham og spurte: «Hvilket bud er det første av alle?» 29 Jesus svarte: «Det første budet er dette: ‘ Hør, Israel! Herren vår Gud, Herren er én. 30  Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av hele ditt sinn og av all din kraft. 31 Det andre er dette: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ Ikke noe annet bud er større enn disse.» 32 Den skriftlærde sa til ham: «Du svarer godt, mester! Det er sant som du sier: Herren er én, og det er ikke noen annen enn han. 33  Å elske ham av hele sitt hjerte og av all sin forstand og av all sin kraft og å elske sin neste som seg selv, det er mer verdt enn alle brennoffer og andre offer.» 34 Da Jesus hørte hvor klokt han svarte, sa han til den skriftlærde: «Du er ikke langt borte fra Guds rike.» 

Er man et godt menneske om man påpeker "det opplagte". For det første er det ikke alltid enighet om hva som er opplagt, og selv om det er opplagt er det en god regel at dersom man ikke har noe greit å si er det best å tie. Spesielt ovenfor ukjente. 

Går du bort til ukjente og sier "Du er stygg!", eller "Du er feit!", eller "Fy søren så ukledelig den kjolen er på deg!", selv om det er opplagt for deg? Hadde du synes det var greit at ukjente sa slike ting til deg, selv om de synes det de sa var opplagt? 

Skrevet

Ja, det er rasistisk. Jeg er ateist og har aldri opplevd noe hets på grunn av det, slik muslimer gjør. Vi har dessuten religionsfrihet i Norge. 

Gjest Lampe1
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

28 En av de skriftlærde, som hadde hørt på dette ordskiftet og lagt merke til hvor godt Jesus svarte, gikk bort til ham og spurte: «Hvilket bud er det første av alle?» 29 Jesus svarte: «Det første budet er dette: ‘ Hør, Israel! Herren vår Gud, Herren er én. 30  Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av hele ditt sinn og av all din kraft. 31 Det andre er dette: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ Ikke noe annet bud er større enn disse.» 32 Den skriftlærde sa til ham: «Du svarer godt, mester! Det er sant som du sier: Herren er én, og det er ikke noen annen enn han. 33  Å elske ham av hele sitt hjerte og av all sin forstand og av all sin kraft og å elske sin neste som seg selv, det er mer verdt enn alle brennoffer og andre offer.» 34 Da Jesus hørte hvor klokt han svarte, sa han til den skriftlærde: «Du er ikke langt borte fra Guds rike.» 

Er man et godt menneske om man påpeker "det opplagte". For det første er det ikke alltid enighet om hva som er opplagt, og selv om det er opplagt er det en god regel at dersom man ikke har noe greit å si er det best å tie. Spesielt ovenfor ukjente. 

Går du bort til ukjente og sier "Du er stygg!", eller "Du er feit!", eller "Fy søren så ukledelig den kjolen er på deg!", selv om det er opplagt for deg? Hadde du synes det var greit at ukjente sa slike ting til deg, selv om de synes det de sa var opplagt? 

Egentlig synes jeg folk burde være ærligere mot andre. Det er ikke alt som bør sies, som er «greit» eller «snilt» å si.

Når det gjelder Jesu-sitatet over, er det nettopp slike holdninger som gjør at jeg ikke er kristen. 

Gjest Lampe1
Skrevet
Akkurat nå, Lisa Rowe skrev:

Ja, det er rasistisk. Jeg er ateist og har aldri opplevd noe hets på grunn av det, slik muslimer gjør. Vi har dessuten religionsfrihet i Norge. 

Jeg er ateist selv. Islam har ingenting i Norge å gjøre. Religionsfrihet er ingen unnskyldning for slike menneskefiendtlige religioner.

Skrevet
Akkurat nå, Lampe1 skrev:

Egentlig synes jeg folk burde være ærligere mot andre. Det er ikke alt som bør sies, som er «greit» eller «snilt» å si.

Når det gjelder Jesu-sitatet over, er det nettopp slike holdninger som gjør at jeg ikke er kristen. 

Ja det er veldig greit at du ikke er kristen når du tar avstand til det sitatet. Det er, av Jesus selv, poengtert som kjernen i gudstroen. Det ville vært veldig vittig egentlig om du tok avstand fra sitatet, og likevel kalte deg kristen. ;)

Ærlighet i viktige ting er noe annet enn å øse helt unødvendig dritt over andre, bare fordi man føler på å spre litt dritt. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lampe1 skrev:

Jeg er ateist selv. Islam har ingenting i Norge å gjøre. Religionsfrihet er ingen unnskyldning for slike menneskefiendtlige religioner.

Det holder lenge med å være menneskefiendtlig? 😁

• Liker 1
Gjest Lampe1
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Ja det er veldig greit at du ikke er kristen når du tar avstand til det sitatet. Det er, av Jesus selv, poengtert som kjernen i gudstroen. Det ville vært veldig vittig egentlig om du tok avstand fra sitatet, og likevel kalte deg kristen. ;)

Ærlighet i viktige ting er noe annet enn å øse helt unødvendig dritt over andre, bare fordi man føler på å spre litt dritt. 

Det er mye sannferdig og nødvendig dritt her i verden. Dette er et utmerket eksempel.

Gudstro er selvdestruktivt og lammer evnen til å tenke klart, og slik beskytte seg selv. Denne ene kristne personen hadde heldigvis styrke til å se gjennom gamle bud og tåkeprat, og gå til sakens kjerne: at landet koloniseres av en hatefull religion som forakter oss alle som vantro.

Gjest Lampe1
Skrevet
3 minutter siden, Trolltunge skrev:

Det holder lenge med å være menneskefiendtlig? 😁

Islam hater deg og. I tilfelle det var noen misforståelser ute og går.

Skrevet
Akkurat nå, Lampe1 skrev:

Det er mye sannferdig og nødvendig dritt her i verden. Dette er et utmerket eksempel.

Gudstro er selvdestruktivt og lammer evnen til å tenke klart, og slik beskytte seg selv. Denne ene kristne personen hadde heldigvis styrke til å se gjennom gamle bud og tåkeprat, og gå til sakens kjerne: at landet koloniseres av en hatefull religion som forakter oss alle som vantro.

Du har rett i en ting, man trenger så absolutt ikke være religiøs for å være like umenneskelige og selvrettferdige som religiøse er på sitt verste. 

Skrevet
1 minutt siden, Lampe1 skrev:

Islam hater deg og. I tilfelle det var noen misforståelser ute og går.

Nei islam hater ikke meg. Du hater islam. Det er ikke bestandig slik at i seg selv kjenner man andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 8/5/2020 at 9:41 PM, AnonymBruker said:

Hva slags fordommer og hat er det?

Det er ingen fordom at islam er uforenelig med norske verdier.

Det er ikke hat å påpeke det.

Denne jattingen med overfølsom politisk korrekthet må ta slutt. Jeg passer ikke inn i Iran eller Tyrkia heller.

Anonymkode: 6f682...b2c

https://lillehammer.kunstmuseum.eyego.no/wp-content/uploads/sites/2/2016/06/Forsidebilde_nasjonalromantikk-1900x1200.jpg
For min del er det noe grunnleggende feil med å plassere en person med niqab inn i dette bildet. Det reperesenterer noe som er så langt unna mekka og haram man kan komme.

Anonymkode: e0f20...d58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...