AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1 Del Skrevet 4. august 2020 "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Del Skrevet 4. august 2020 Jo dette var svært uhøflig, og ikke normal oppførsel uansett hva han mener. Anonymkode: c346a...709 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Del Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo dette var svært uhøflig, og ikke normal oppførsel uansett hva han mener. Anonymkode: c346a...709 Ja, helt enig. Ts Anonymkode: a8634...714 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Del Skrevet 4. august 2020 Jo, det er rasistisk og ekkelt sagt. Alt jeg kan si til den mannen som muslim er at Norge heldivis er ateistisk og sekulært land. I sekulære land kan alle fungere. Det er ingen religion som råder her og sånn skal det være. Religion er for min del privatsak. Jeg ber, leser koranen og følger de viktigste budene i islam, men det er min ærlige mening. Norge er sekulært og svært få er ekte kristne. Anonymkode: bcb68...3d2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Del Skrevet 4. august 2020 Ikke bra, men rasistisk er det ikke. Husk at mange kriger selv i dag blir rettferdiggjort ut fra synet på hvilken religion som skal være den dominerende i et gitt geografisk området. Ingen har funnet på å kalle de krigende partene rasister. F.eks Nord-Irland, Palestina, Taliban, Irak osv. er alle konflikter der partene finner helt eller delvis begrunnelser for sitt syn i religion. Anonymkode: 15960...e5e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Del Skrevet 4. august 2020 Hadde det dessuten vært for en bestemt dominerende religion hadde vi ikke hatt det bra her. Vi religiøse mennesker fucker opp mye og tror vi er bedre enn andre. Det er en sykdom i oss dessverre. Før støttet jeg strenge religiøse dotriner, med årene har jeg skjønt at det er dømt til helvete å ha en religion styrende i et land. Det beste styresettet er velfungerende land uten noen som helst offentlig religion. Anonymkode: bcb68...3d2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Del Skrevet 4. august 2020 Det var sikkert litt rasistisk ment vil jeg tro. Påstanden i seg selv har jo visse undertoner av sannhet, og det kunne jo f.eks en muslim i et muslimsk land sagt til en kristen, men når du går bort til en fremmed på kafe og sier sånt - da er ikke intensjonen at du vil ta en debatt liksom. Jeg fikk forresten kjeft under ramadan for noen år tilbake, av en muslim i kjortel for at jeg satt alene og tok en sigarett. Utenfor hotell Plaza i Oslo. Jeg er norsk kvinne.. Anonymkode: 5f0db...21d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Del Skrevet 4. august 2020 Mange spesielt eldre kan være redd de med mørk hudfarge grunnet en frykt for det ukjente. Det er nødvendigvis ikke vondt ment.. At mange eldre spesifikt kan virke rasistiske, er mer eller mindre nyhetsbildrt før i tiden sin skyld? Anonymkode: e39ba...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Del Skrevet 4. august 2020 Er for så vidt enig i det han sier, men hadde aldri sagt det høyt .. Anonymkode: de99f...700 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Del Skrevet 4. august 2020 Hva folk gjør privat så lenge de ikke bryter norsk lov, har ikke jeg noe med. Hvis det griper inn i privatlivet mitt blir det noe annet. For eksempel er det greit med kirkeklokker, men en som kaller inn til bønn fem ganger om dagen blir noe annet. Anonymkode: 72c6f...a62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Del Skrevet 4. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er rasistisk og ekkelt sagt. Alt jeg kan si til den mannen som muslim er at Norge heldivis er ateistisk og sekulært land. I sekulære land kan alle fungere. Det er ingen religion som råder her og sånn skal det være. Religion er for min del privatsak. Jeg ber, leser koranen og følger de viktigste budene i islam, men det er min ærlige mening. Norge er sekulært og svært få er ekte kristne. Anonymkode: bcb68...3d2 Delvis enig, men at du som muslim forteller at Norge er et ateistisk land og svært få er ekte kristne provoserer meg litt. Vi nordmenn er også private og flasher ikke religionen i ansiktet til folk. De fleste nordmenn har tradisjoner som er forplantet i kristendommen. Hvorfor tror du så mange i Norge er døpt i en kirke, i faderen, sønnen og den hellige ånds navn (3-enigheten som dere muslimer fornekter). Enten er man kristen eller ikke. Hva er ekte kristen for deg? Anonymkode: 01598...1a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Del Skrevet 4. august 2020 Ikke spesielt sosialkompetent å si noe slikt, men er ikke uenig med han heller. Ekstremvarianten har ikke noe å gjøre her i Norge. Den som sender ungene på koranskoler, sterk sosialkontroll, inndoktrinering, krever at jentungene skal gå i hijab og foreldre som har sin årsinntekt fra nav fordi de er uintegrerbare på grunn av sin tro og manglende norskkunnskaper. Anonymkode: e0f20...d58 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Collan Skrevet 4. august 2020 #13 Del Skrevet 4. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: "Når skal muslimene innse at de ikke hører hjemme i ett kristent land som Norge?" Sa en mann til ei muslimsk kvinne rett forran meg på kafe. Hva mener dere om det han sier? Og var ikke det litt rasistisk sagt? Anonymkode: a8634...714 Det står faktisk i Norges grunnlov at det er religionsfrihet her i landet. Det er et soleklart rasistisk innlegg. Jeg ville ha spurt ham: Hva med alle oss som er ateister? Sist jeg så en undersøkelse om det svarte flertallet av Norges innbyggere at de ikke tror på noen gud. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 4. august 2020 #14 Del Skrevet 4. august 2020 Et utspill om at en bestemt religiøs gruppe ikke hører hjemme i et land der en annen religion er sterkt rotfestet, er en mening om at en bestemt samling ideer ikke er forenelig med en annen bestemt samling ideer som allerede er rotfestet. Graden av urettferdighet og alvor som forbindes med uttrykket rasisme kommer av historiske hendelser som holocaust og undertrykking basert på rasehierarkisk segregering. De som ble utsatt for disse hendelsene ble ofre av den årsak at de ble kategorisert som mindreverdige basert på medfødte, biologiske trekk. De ble ikke forskjellsbehandlet for ideer de stod for. Tanker man kan endre eller skjule for omgivelsene. De ble pekt ut på bakgrunn av medfødte trekk som ikke sier noe om personlighet eller tanker man bærer på. Å bli utsatt for forskjellsbehandling på bakgrunn av hvilke tanker man bekjentgjør for omgivelsene at man brygger på, blir noe annet. Man er i mye større grad ansvarlig for hva man uttrykker av ideer og tanker enn hvilken rasekategori man blir født inn i. Graden av urettferdighet blir ikke den samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Del Skrevet 4. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt jeg kan si til den mannen som muslim er at Norge heldivis er ateistisk Nei, Norge er sekulært og uten statsreligion, men flertallet er religiøse med et klart flertall av kristne. I et sekulært land har alle rett til å utøve sin tro. Anonymkode: 9d12a...af7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 4. august 2020 #16 Del Skrevet 4. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, Norge er sekulært og uten statsreligion, men flertallet er religiøse med et klart flertall av kristne. I et sekulært land har alle rett til å utøve sin tro. Anonymkode: 9d12a...af7 I Norge er religiøse i mindretall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Del Skrevet 4. august 2020 6 minutter siden, Klossmajor skrev: I Norge er religiøse i mindretall. Feil, de som tror av og til må også regnes som troende, da er det fortsatt et lite flertall. Uansett har alle rett til å tro, også muslimene. Anonymkode: 9d12a...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 4. august 2020 #18 Del Skrevet 4. august 2020 Det spørs jo helt på den muslimen det er snakk om, en som ønsker sharia og som bedriver terror for å få det passer ikke inn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 4. august 2020 #19 Del Skrevet 4. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil, de som tror av og til må også regnes som troende, da er det fortsatt et lite flertall. Uansett har alle rett til å tro, også muslimene. Anonymkode: 9d12a...af7 Påstanden din om andelen religiøse er ugyldig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #20 Del Skrevet 5. august 2020 3 timer siden, Klossmajor skrev: Påstanden din om andelen religiøse er ugyldig. Nei, det er det riktige. Man må dykke litt ned i tallene, og ikke bare ta alt som står i nyhetsartikler for gitt serru' Anonymkode: 9d12a...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå