Gjest Daniella_ Skrevet 14. juli 2005 #1 Skrevet 14. juli 2005 Jeg var på Dildoparty for ikke så lenge siden og ble da vist frem disse vaginakulene som skal trene bekkenmuskulaturen. I den forbindelse så påsto jeg at man ikke behøvde det siden man trener bekkenmuskulaturen når man tar situps også. Denne "dildodama" nektet hardnakket for det, og sa at alle måtte ha vaginakuler, for ellers så kunne man risikere å MISTE livmoren sin. Greit nok. Men, har ikke jeg egentlig rett? Jeg merker jo at jeg strammer til der nede når jeg tar situps, så hva trenger jeg vaginakuler for da? Ps: jada, vet godt at hun gjør alt for å prøve å selge, men jeg føler for en oppklaring! hehe...
Pleier Skrevet 14. juli 2005 #2 Skrevet 14. juli 2005 MISTE livmoren? Da du trener sit-ups og strammer bekkenet (kniper igjen på vei opp) så trener du like bra som om du skal holde igjen vaginakuler vil jeg da tro.
Gjest Madam Felle Skrevet 14. juli 2005 #3 Skrevet 14. juli 2005 Hadde spurt henne om hun i det hele tatt visste hva hun snakket om, for NEI ikke alle behøver vaginakuler. Ingen kvinnelige i min slekt har brukt det, og INGEN av de har mistet livmoren sin heller.
Gjest Sukkerert Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Hadde spurt henne om hun i det hele tatt visste hva hun snakket om, for NEI ikke alle behøver vaginakuler. Ingen kvinnelige i min slekt har brukt det, og INGEN av de har mistet livmoren sin heller. ← Høres ut som dildo-dama har lite peiling, ja. Må spørre Madam Felle: Hvordan vet du at ingen i slekta di har brukt vaginakuler? Er det noe dere pleier å prate om på slektstreff? :TooHappy: Slikt pleier da å være ganske tabu, mener jeg. Og jeg hadde neppe fortalt bestemoren eller grandtanten om vaginakule-bruk.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Skal vel litt til for å faktisk miste livmoren da. Får være måte på å være desperat etter å selge.
vixen Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Trodde forresten man kunne trene bekkenmusklatueren bare ved knipeøvelser også jeg... -viXen-
Chiquita Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 når hun sa "miste livmoren", så mente hun det nok ikke helt bokstavelig. Det jeg tror hun mente, var at det er mulig at livmoren "faller ut"/"faller ned" el.l, dersom man ikke holder bekkenbunnsmusklene ved like ved trening
Gjest Guest Skrevet 15. juli 2005 #8 Skrevet 15. juli 2005 når hun sa "miste livmoren", så mente hun det nok ikke helt bokstavelig. Det jeg tror hun mente, var at det er mulig at livmoren "faller ut"/"faller ned" el.l, dersom man ikke holder bekkenbunnsmusklene ved like ved trening ← Prolaps altså.
Sillcat Skrevet 15. juli 2005 #9 Skrevet 15. juli 2005 Prolaps altså. ← eh, livmorsfremfall heter det vel. Prolaps er såvidt meg bekjent noe som forekommer i ryggraden.
Gjest Daniella_ Skrevet 15. juli 2005 #10 Skrevet 15. juli 2005 Hun sa at hun visste om noen som hadde mistet livmoren uten at jeg gikk nærmere inn på det. Det jeg spurte henne om, var om man trente bekkenmuskulaturen når man tok situps også, og det nektet hun for. Jeg trodde virkelig man gjorde det, for jeg merker jo at jeg strammer til "der nede" også. Noen som vet?
Twigi Skrevet 15. juli 2005 #11 Skrevet 15. juli 2005 Det hørtes litt drastisk ut å miste livmora, da! Oops, der falt den ut, liksom Livmorfremfall kan visstnok skje hvis bekkenbunnen er så utrent at det ikke er noe som holder livmora oppe, med det resultat at livmormunnen nærmer seg skjedeåpningen. Visstnok vondt. Aner ikke om det kan skje folk som ikke har født. Men til spørsmålet ditt trådstarter, om man trener bekkenbunnen når man tar sit-ups. Ja, man kan og bør, men det skjer ikke automatisk. Mange (særlig unge jenter) presser magemusklene når de tar situps, slik at de presser bekkenbunnen nedover (og magen utover). Det er dobbel bjørnetjeneste, for i tilllegg til slappe bekkenmuskler, får man struttemage....... Det man bør gjøre, er å først stramme bekkenbunnsmuskulaturen, deretter stramme magen og trekke inn navlen - deretter gjøre situpsene. Da blir det sving på sakene. (Og dessuten ikke så lett å ta hundre situps, heller ikke nødvendig). Jeg antar at de fleste som har født har lært seg til å stramme bekkenmusklene før man tar situps (eller nyser ) - da får man jo raskt ønsket effekt. Å nyse ukontrollert, uten å stramme bekkenbunnen først - joda, da kan man godt forestille seg hvordan livmorfremfall kan arte seg
Pleier Skrevet 15. juli 2005 #12 Skrevet 15. juli 2005 Off topic: Livmors prolaps kan man få selv om man ikke har født.
Gjest Daniella_ Skrevet 16. juli 2005 #13 Skrevet 16. juli 2005 Det hørtes litt drastisk ut å miste livmora, da! Oops, der falt den ut, liksom Livmorfremfall kan visstnok skje hvis bekkenbunnen er så utrent at det ikke er noe som holder livmora oppe, med det resultat at livmormunnen nærmer seg skjedeåpningen. Visstnok vondt. Aner ikke om det kan skje folk som ikke har født. Men til spørsmålet ditt trådstarter, om man trener bekkenbunnen når man tar sit-ups. Ja, man kan og bør, men det skjer ikke automatisk. Mange (særlig unge jenter) presser magemusklene når de tar situps, slik at de presser bekkenbunnen nedover (og magen utover). Det er dobbel bjørnetjeneste, for i tilllegg til slappe bekkenmuskler, får man struttemage....... Det man bør gjøre, er å først stramme bekkenbunnsmuskulaturen, deretter stramme magen og trekke inn navlen - deretter gjøre situpsene. Da blir det sving på sakene. (Og dessuten ikke så lett å ta hundre situps, heller ikke nødvendig). Jeg antar at de fleste som har født har lært seg til å stramme bekkenmusklene før man tar situps (eller nyser ) - da får man jo raskt ønsket effekt. Å nyse ukontrollert, uten å stramme bekkenbunnen først - joda, da kan man godt forestille seg hvordan livmorfremfall kan arte seg ← haha, jeg vet Twigi... ser det for meg... der falt den helt sånn plutselig..*plask*. Men takk for svar. Nå vet jeg at så frem jeg tar situps riktig så trener jeg bekkenmuskulaturen også...hah!!
aline Skrevet 16. juli 2005 #14 Skrevet 16. juli 2005 (endret) jeg føler ikke at jeg trener underlivet godt nok ved å kun ta situps, selv om jeg tar situps riktig i forhold til magemuskler, så har jeg aldri tenkt over engang at jeg da trener bekkenet. man trenger IKKE kuler for å trene underlivet godt nok, men det som kan være bra er å konsentrere seg om å bruke "hele" muskellengden når du kniper. altså, at du kniper ytterst når du starter for så å knipe også innover, nesten som motsatt melking... om det gjør noen klokere... da får man samme effekt som når man bruker kuler, og man føler det om man gjør det riktig.... når jeg kniper oppover, så blir det en "lystfølelse" eller godfølelse. så man MÅ helt klart ikke ha vaginakuler for å unngå at livmoren faller frem/ned, å si noe slikt er å vise seg selv som totalt uproff! hadde det vært ett fakta, så hadde vaginakuler hovedsakelig blitt solgt via lege/gynekolog som ett must for å vedlikeholde kroppen, ikke fra dildovertinne på ett homeparty! Endret 16. juli 2005 av aline
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2005 #15 Skrevet 16. juli 2005 Enig med Aline, synes ikke sit-ups er tilstrekkelig trening. Spesielt siden jeg som regel bare strammer bekkenet hele tiden. Og som en tidligere innskriver skrev, det er forbausende mange som ikke stabiliserer ryggen/magen når de tar situps. Så dere har vel litt rett begge to... Men angående det hun sa om at livmoren kunne falle ut. Greit nok at man bør trene bekkenmuskulaturen, men det får være måte på skremselspropaganda også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå