Gå til innhold

Frisør - avbestilling under 24 timer før - pga. symptomer. Må man betale da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har symptomer på cobid-19, så kan man jo ikke gå til frisøren. Ikke med litt snufsete nese eller noe. Hva skjer da om man avbestiller under 24 timer før? Må man betale for timen likevel? 

Anonymkode: c90ba...f11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst.. Ingen som kan svare meg på det? 😆

Anonymkode: c90ba...f11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både avbestilt frisørtimer og negle behandlinger pga symptomer.Gikk fint det.Bare å ringe dem

Anonymkode: 83b25...21d

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel helt på frisøren

Anonymkode: 31683...da1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du i utgangspunktet kan og vil gå til frisøren, men ikke får lov pga frisørens egne regler om forbud mot snufsete nese, vil jeg tenke at frisøren må ta kostnaden. Men du har en skadebegrensningsplikt, dvs. du må si fra så fort du skjønner at du ikke kan komme, så frisøren får mulighet til å få inn en annen kunde i stedet. 

Anonymkode: e400e...002

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg synes var særdeles frekt. Det får nesten være opp til frisøren å avvise deg, og da kan de ikke ta betalt. Samme gjelder vel forøvrig hvis man er syk. 

Anonymkode: e0c51...551

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos min må jeg batale hvis jeg ikke møter opp.

Anonymkode: 22be8...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Meg over, altså ikke avbestiller før det er 24 timer igjen til timen.

AnonymBruker
Skrevet

Snufsete nese er ikke korona, de sier forkjølelse benytter mot korona, derfor blir ikke barna syke

Anonymkode: 6ddeb...176

Skrevet

Jeg betalte ikke til tannlegen da jeg avbestille av samme grunn.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hos min må jeg batale hvis jeg ikke møter opp.

det er jo vanlig, men ikke hvis du er syk vel?

Anonymkode: 1ee87...547

Skrevet

Kommer helt ann på hva Cobid19 er - Om det er en mutert versjon av covid-19 så vil jeg tro du slipper avbestillingsgebyr da du følger NHO sine rettningslinjer.

Skrevet

Ring koronatelefonen. Da er du i isolasjon frem til testsvaret, så har du noe å henvise til hvis frisøren blir sta og lager inkassosak.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snufsete nese er ikke korona, de sier forkjølelse benytter mot korona, derfor blir ikke barna syke

Anonymkode: 6ddeb...176

Ehhh feil. Er det rart det sprer seg hvis alle med snufsete nese og forkjølelse går rundt og er sikker på at de ikke har corona, uten å teste.

Anonymkode: fefd4...8b7

• Opprett ny...