AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Noe jeg bør gjøre/si når barnet på 1 år misliker (mildt sagt) å bruke votter? Nå er det snakk om regnvotter, barnet får ikke utforsket like mye med vottene på tror jeg. Det er kanskje normalt? Regnvottene og vintervottene er svært lite brukt. Ettåringen fyller forresten snart to år, er 20 måneder gammel. Hvordan skal jeg håndtere dette, gjelder det de spesifikke vottene han har, kanskje? Finnes det kanskje bedre votter? Hilsen frustrert mamma!!!! Anonymkode: 3fdb1...a14
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Bruker barnet votter nå? Det er jo ikke kaldt?! Min erfaring er at unger bruker votter når de blir kalde nok på henda. Ellers ikke... Anonymkode: 6276b...ac9 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Må ungen gå med votter, da? Datteren min er tyve måneder og bruker ikke regnvotter. Selv i øs-pøs-vær. I barnehagen veksler de på å ha vottene av og på, så barna får utforske jord, vann, sand, gress og snø med fingrene, men vottene er ikke på overhode i så varme temperaturer som nå. Anonymkode: c95ec...ef6 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Det er sommer, man trenger ikke votter om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Helt normalt at unger hater å gå med votter. Du vet vel selv hvor vanskelig det er å håndtere ting da, og små har stor utforskertrang. Vår er sjokkerende varm på hendene sine. Sånn at når vi går ute og holder hånden, og jeg har vott på og han ikke, kjenner jeg varmen fra hånden hans stråle gjennom votten min om vi leier. Så vi bare driter i de vottene.. Hadde det vært femten minus hadde jeg nok heller revurdert, men altså, om det er så varmt at det faktisk regner, så trenger han ikke votter. Anonymkode: f721d...2b1 2
iansak Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Vr bruker kun votter på vinteren når det er kjempe varmt. Han er også 20 mnd nå. Bare følg med på hvor kald barnet er underveis. Sjeldent de blir veldig kalde er min erfaring. skal ikke endre denne tråden men er i sjokk etter denne sommeren barn har på så mye klær, jakker og ulltøy og store luer i stekende sol. Mange foreldre må slappe av litt kle på barnet som du kler på seg selv. Og mitt barn er ihvertfall veldig varm av seg.! 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 5 minutter siden, iansak skrev: Vr bruker kun votter på vinteren når det er kjempe varmt. Han er også 20 mnd nå. Bare følg med på hvor kald barnet er underveis. Sjeldent de blir veldig kalde er min erfaring. skal ikke endre denne tråden men er i sjokk etter denne sommeren barn har på så mye klær, jakker og ulltøy og store luer i stekende sol. Mange foreldre må slappe av litt kle på barnet som du kler på seg selv. Og mitt barn er ihvertfall veldig varm av seg.! Nja, hadde vi kledd på barnet vårt som vi kledde på oss selv, hadde han dødd av varme på lekeplassen. Han løper rundt og blir kjempevarm, mens jeg sitter på ræven og fryser halvt ihjel. Når vi går trilletur, ligger han helt stille, mens jeg skubber nesten 30 kg oppover bakker, og svetten siler.. Så nei, det å kle barnet som seg selv, er ikke alltid et godt råd. Anonymkode: f721d...2b1 3
Mt3 Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Helt normalt at barn hater å ha på seg votter. De trenger ikke votter med mindre det er så kaldt at det er snø/sørpe, da kan det være greit med votter. Viktig at vottene er god å myk, så de ikke hindrer leken for mye. Jeg sverget til hjemstrikkede votter, tovede, når barna var så små. De beste var av dobbel tråd Rauma Finull eller enkel tråd Vams fra Raumagarn, da den blir veldig myk og bevegelig selv om den er tovet.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Vi bor i Nord og har ikke brukt votter på vår 1-åring siden i vår? Jo mindre de er, jo mer strever de med grep når de har votter på. Vi bruker hansker vår/høst Anonymkode: 2f490...985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå