AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg takler ikke folk som er i risikogruppa pga selvforskyldte livsstilssykdommer, og som nå er livredde for viruset og ønsker at samfunnet skal stenge ned. Hvor egoistisk er det mulig å bli? Disse folka er 100% skyld i sin egen situasjon (fedme, røyk, alkohol, narkotika, manglende trening osv), men nå "krever" de at vi andre skal ta hensyn? Glem det. Jeg har null sympati med slike folk. Anonymkode: 34937...a87 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke folk som er i risikogruppa pga selvforskyldte livsstilssykdommer, og som nå er livredde for viruset og ønsker at samfunnet skal stenge ned. Hvor egoistisk er det mulig å bli? Disse folka er 100% skyld i sin egen situasjon (fedme, røyk, alkohol, narkotika, manglende trening osv), men nå "krever" de at vi andre skal ta hensyn? Glem det. Jeg har null sympati med slike folk. Anonymkode: 34937...a87 Sinne og stress sliter åså på kroppen, håper immunforsvaret ditt bærer preg av det. Anonymkode: 2bbed...b70 22
Jr.Garcon Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke folk som er i risikogruppa pga selvforskyldte livsstilssykdommer, og som nå er livredde for viruset og ønsker at samfunnet skal stenge ned. Hvor egoistisk er det mulig å bli? Disse folka er 100% skyld i sin egen situasjon (fedme, røyk, alkohol, narkotika, manglende trening osv), men nå "krever" de at vi andre skal ta hensyn? Glem det. Jeg har null sympati med slike folk. Anonymkode: 34937...a87 Nå er det jo mange slanke ikke røykende knarkfrie folk som fortsatt har blitt veldig syke av Covid - noen har også trengt legehjelp, og atter andre har død. Så har man alle over 65 år, og alle barn, unge med medfødte underliggende sykdommer som gir de økt risiko. Med andre ord så måtte vi uansett "stengt ned" og tatt hensyn til Covid, selv om du plasserte alle de du anser som selvforskyldt risiko på en øde øy. At ordet "selvforskyldt" også kan skjule en god del tragiske skjebner og mangel på reelle valgmuligheter er også et poeng - men sånt går nok over hodet på mange. Endret 3. august 2020 av Jr.Garcon 11
Jessic_a Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Du må huske på at fedme kan være genetisk og de som sliter med den type fedme må ofte opereres. Alkoholisme er avhengighet og avhengighet er en slags sykdom. I denne krisen bør vi fokusere på felleskap og ikke hvordan vi på best mulig kan se ned på andre 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Nå er det jo mange slanke ikke røykende knarkfrie folk som fortsatt har blitt veldig syke av Covid - noen har også trengt legehjelp, og atter andre har død. Så har man alle over 65 år, og alle barn, unge med medfødte underliggende sykdommer som gir de økt risiko. Med andre ord så måtte vi uansett "stengt ned" og tatt hensyn til Covid, selv om du plasserte alle de du anser som selvforskyldt risiko på en øde øy. At ordet "selvforskyldt" også kan skjule en god del tragiske skjebner og mangel på reelle valgmuligheter er også et poeng - men sånt går nok over hodet på mange. Nei. Et gjennomsnittlig menneskeliv er verdt rundt 35 millioner kr i Norge. De som dør er gjerne eldre og syke. Disse er verdt langt mindre. Derfor blir det feil å stenge ned samfunnet for å redde mennesker som ikke har så stor verdi. https://www.nettavisen.no/nyheter/ntnu-professor---korona-tiltakene-star-rett-og-slett-ikke-i-forhold-til-konsekvensene/3423939204.html Anonymkode: 34937...a87 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Firebarnsmor86 skrev: Du må huske på at fedme kan være genetisk og de som sliter med den type fedme må ofte opereres. Alkoholisme er avhengighet og avhengighet er en slags sykdom. I denne krisen bør vi fokusere på felleskap og ikke hvordan vi på best mulig kan se ned på andre Fedme skyldes for høyt energiinntak. Ikke noe annet. Folk som har fedme har spist for mye og beveg seg for lite. De har 100% av skylda for sin egen situasjon. Anonymkode: 34937...a87 7
Sheik Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Dette var et dårlig agn for å provosere. Så fint for deg at du mangler empati for noen som er redde foe helsen sin (uansett om det er selvforskyldt eller ikke). Det høres ut som om du har et innholdsrikt liv som må skrive på et forum at du ikke synes synd på folk som er redde for sykdom. 4 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Nå er det jo mange slanke ikke røykende knarkfrie folk som fortsatt har blitt lveldig syke av Covid, noen har også trengt legehjelp, og atter andre har død. Så har man alle over 65, og alle barn, unge osv. Med medfødte underliggende sykdommer som gir de økt risiko. Med andre ord så måtte vi uansett "stengt ned" og tatt hensyn til Covid, selv om du plasserte alle de du anser som selvforskyldt risiko på en øde øy. At ordet "selvforskyldt" også kan skjule en god del tragiske skjebner og mangel på reelle valgmuligheter er også et poeng - men sånt går nok over hodet på mange. Helt enig 👏🏻 orket ikke skrive dette selv, det er bare å mate trollet som fisker etter oppmerksomhet. Kjenner flere friluftsmennesker, godt trent og god helse, avholds fra tobakk/alkohol/narkotika, som er livredde for sykdommen. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke folk som er i risikogruppa pga selvforskyldte livsstilssykdommer, og som nå er livredde for viruset og ønsker at samfunnet skal stenge ned. Hvor egoistisk er det mulig å bli? Disse folka er 100% skyld i sin egen situasjon (fedme, røyk, alkohol, narkotika, manglende trening osv), men nå "krever" de at vi andre skal ta hensyn? Glem det. Jeg har null sympati med slike folk. Anonymkode: 34937...a87 Nå er det vel bare fedme av disse som offisielt regnes som risikofaktor. Er organtransplantasjoner selvforskyldt? Kreft? Både og. Høy alder? Vel, man levde vel for sunt da.... Anonymkode: 7a442...d05 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fedme skyldes for høyt energiinntak. Ikke noe annet. Folk som har fedme har spist for mye og beveg seg for lite. De har 100% av skylda for sin egen situasjon. Anonymkode: 34937...a87 Etter to ukers faste ville nok selv de med «genetisk fedme» gå ned i vekt uansett hvor lite de måtte bevege seg. Folk har alltid en unskyldning for hvorfor de ikke kan gjøre noe med problemet sitt. Anonymkode: 6fe39...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fedme skyldes for høyt energiinntak. Ikke noe annet. Folk som har fedme har spist for mye og beveg seg for lite. De har 100% av skylda for sin egen situasjon. Anonymkode: 34937...a87 Ja, jeg husker de skjemaene jeg fikk tilsendt som lite egg en gang i tida hvor jeg kryssa nei til downs syndrom og ryggmargsbrokk, men ja til en alvorlig og arvelig fettlagringslidelse. Uff, jeg må ha vært ung og dum den gangen 😳 Anonymkode: df766...7eb 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel bare fedme av disse som offisielt regnes som risikofaktor. Er organtransplantasjoner selvforskyldt? Kreft? Både og. Høy alder? Vel, man levde vel for sunt da.... Anonymkode: 7a442...d05 Organtransplantasjon kan være selvforsynt. Dersom du lever et liv som gjør at du trenger ny lunge (røyk) eller lever (alkohol), så er det selvforskyldt. Anonymkode: 6fe39...3e4 1
Callisto83 Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Det er jo litt russisk rulett da.. Hvordan vet du TS at du ikke er en av dem som får varige mèn av korona? Det er jo dette forskerne ikke en gang har funnet ut av på nåværende tidspunkt. 4
Jr.Garcon Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, Sheik skrev: Helt enig 👏🏻 orket ikke skrive dette selv, det er bare å mate trollet som fisker etter oppmerksomhet. Kjenner flere friluftsmennesker, godt trent og god helse, avholds fra tobakk/alkohol/narkotika, som er livredde for sykdommen. Hehe ja, det er egentlig best at man ikke mater trollet ⛔ 1
Silva Pluvialis Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke folk som er i risikogruppa pga selvforskyldte livsstilssykdommer, og som nå er livredde for viruset og ønsker at samfunnet skal stenge ned. Hvor egoistisk er det mulig å bli? Disse folka er 100% skyld i sin egen situasjon (fedme, røyk, alkohol, narkotika, manglende trening osv), men nå "krever" de at vi andre skal ta hensyn? Glem det. Jeg har null sympati med slike folk. Anonymkode: 34937...a87 Du er klar over at fedme, alkohol og narkotika - særlig - kan være tegn på psykisk sykdom? Ingen velger å bli ekstremt overvektig eller rusavhengig. Jeg synes vi skal ha empati med disse menneskene. Mange har tøffe liv bak seg, og det siste de trenger er fordømmelse. 6
Silva Pluvialis Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fedme skyldes for høyt energiinntak. Ikke noe annet. Folk som har fedme har spist for mye og beveg seg for lite. De har 100% av skylda for sin egen situasjon. Anonymkode: 34937...a87 Wow! Kunnskapen er på topp, ser jeg. Du er klar over sammenhengen mellom alvorlig fedme og psykiske lidelser, ofte traumer etter seksuelt misbruk? Overspisingslidelse finnes. Det er en sykdom, og ikke et valg. 6
Gidavmeg Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 Verste jeg vet er vellykka folk som drar stigen opp etter seg 11
Lisa Rowe Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 Fedme skyldes ofte spiseforstyrrelse, en psykisk lidelse. Alkoholisme og rusmisbruk er avhengighet, en sykdom. Sykdom og lidelse er noe som kan ramme alle, inkludert deg selv. Klatre ned fra den høye hesten din før du faller av du. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 23 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Nå er det jo mange slanke ikke røykende knarkfrie folk som fortsatt har blitt veldig syke av Covid - noen har også trengt legehjelp, og atter andre har død. Så har man alle over 65 år, og alle barn, unge med medfødte underliggende sykdommer som gir de økt risiko. Med andre ord så måtte vi uansett "stengt ned" og tatt hensyn til Covid, selv om du plasserte alle de du anser som selvforskyldt risiko på en øde øy. At ordet "selvforskyldt" også kan skjule en god del tragiske skjebner og mangel på reelle valgmuligheter er også et poeng - men sånt går nok over hodet på mange. 👍👏 Anonymkode: 930df...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 Du glemte dårlige holdninger Anonymkode: 930df...fe4 2
Anbefalte innlegg