Traktor Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 (endret) Er det virkelig helt gebyrfritt å ta ut kontanter i hvilken som helst minibank eller butikk med Obos debetkort? Så om jeg kommer med oboskortet i en DNB minibank er det gratis, mens om jeg bruker DNBkortet er det 10 kr i gebyr? I så fall utrolig at noen velger å bruke DNB. Endret 3. august 2020 av Traktor
newman01 Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 For meg er det mer utrolig at man tar ut kontanter... Kontanter er dyrt for butikkene, ikke det mest hygieniske, og man må ha et sted å oppbevare dem.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 5 minutter siden, newman01 skrev: For meg er det mer utrolig at man tar ut kontanter... Kontanter er dyrt for butikkene, ikke det mest hygieniske, og man må ha et sted å oppbevare dem. Ja, skikkelig sjokkerende!!!😱😱😱 Anonymkode: 1a8c7...98e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 5 minutter siden, newman01 said: For meg er det mer utrolig at man tar ut kontanter... Kontanter er dyrt for butikkene, ikke det mest hygieniske, og man må ha et sted å oppbevare dem. For meg, derimot, er det mer utrolig at folk ved å bruke bankkort lar seg overvåke i den grad de gjør idag uten at dette vekker reaksjoner. Uhygienisk? Nå under koronaen putter jeg varene i posen før jeg betaler, og renser hendene med atibac etter betalingen. Dyrt for butikkene? Uff ja, de tjener jo altfot lite allerede. Å oppbevare kontanter har man ikke hatt problemer med siden man begynte å bruke klingende mynt (som veier litt mer enn pengesedler) for 2600 år siden, så hvis dette er et problem idag, er det ikke pengene det er noe i veien med. Kontanter er ikke bare penger. Kontanter er historie og kultur som gjennom hundrevis av år har gjenspeilet samfunnet de var laget i, og hva kommer etterkommerne våre til å finne i fremtiden av vår finanskultur - ødelagte PC-deler og kvitteringer etter kortkjøp? Dere som ikke forstår kontantenes verdi - les gjerne mynt- og seddeldiskusjonen på Samlerforum, så vil dere kanskje forstå kontantenes betydning, og da tenker jeg ikke engang på personvernet. Anonymkode: 5db97...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå