Gå til innhold

Helt gebyrfritt kontantuttak med Obos debetkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det virkelig helt gebyrfritt å ta ut kontanter i hvilken som helst minibank eller butikk med Obos debetkort? Så om jeg kommer med oboskortet i en DNB minibank er det gratis, mens om jeg bruker DNBkortet er det 10 kr i gebyr? I så fall utrolig at noen velger å bruke DNB.

Endret av Traktor
Skrevet

For meg er det mer utrolig at man tar ut kontanter... Kontanter er dyrt for butikkene, ikke det mest hygieniske, og man må ha et sted å oppbevare dem. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, newman01 skrev:

For meg er det mer utrolig at man tar ut kontanter... Kontanter er dyrt for butikkene, ikke det mest hygieniske, og man må ha et sted å oppbevare dem. 

Ja, skikkelig sjokkerende!!!😱😱😱

Anonymkode: 1a8c7...98e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, newman01 said:

For meg, derimot, er det mer utrolig at folk ved å bruke bankkort lar seg overvåke i den grad de gjør idag uten at dette vekker reaksjoner.

Uhygienisk? Nå under koronaen putter jeg varene i posen før jeg betaler, og renser hendene med atibac etter betalingen.

Dyrt for butikkene? Uff ja, de tjener jo altfot lite allerede.

Å oppbevare kontanter har man ikke hatt problemer med siden man begynte å bruke klingende mynt (som veier litt mer enn pengesedler) for 2600 år siden, så hvis dette er et problem idag, er det ikke pengene det er noe i veien med.

Kontanter er ikke bare penger. Kontanter er historie og kultur som gjennom hundrevis av år har gjenspeilet samfunnet de var laget i, og hva kommer etterkommerne våre til å finne i fremtiden av vår finanskultur - ødelagte PC-deler og kvitteringer etter kortkjøp?

Dere som ikke forstår kontantenes verdi - les gjerne mynt- og seddeldiskusjonen på Samlerforum, så vil dere kanskje forstå kontantenes betydning, og da tenker jeg ikke engang på personvernet.

Anonymkode: 5db97...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...