Gå til innhold

Er deg å jobbe i en parfyme og sminkebutikk en respektert jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har man litt statisk da? Veldig vanskelig å få jobb i slike butikker. Blir man sett opp til da? Hva tenker menn om damer med slike jobber?

Anonymkode: 318db...ce2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke det er en spesielt respektert jobb, er vel på samme nivå som Vita. Men vi trenger alle typer jobber. Det er helt klart ikke noe jeg ville ha sett ned på, men heller ikke opp på. 

Anonymkode: b39fd...8a5

AnonymBruker
Skrevet

All jobb har jeg respekt for, men status er det ikke. Selv jobber jeg med renhold og det er nok mindre status. Etter corona tror jeg vi er litt mer respektert. 

Anonymkode: cb527...16d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg ikke tenkte slik, men dessverre  tenker jeg at folk som jobber der er litt hjernedød. Bortsett fra studenter som har dette som deltidsjobb. Mao negativ status... 🙈 

Anonymkode: 07ec2...832

• Liker 1
Skrevet

Det er vel som butikkansatte flest? En helt grei jobb som jeg respekterer. Og jeg blir kjempeglad når jeg møter parfymeriabsatte som er dyktige i jobben sin og hyggelige i tillegg. :) 

Hva menn synes aner jeg ikke. Nommer vel an på mannen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sålenge du står på dine egne er det respektert jobb!

Anonymkode: 50cde...9f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er respektert innen sminke-verden. Have no idea.. Ville ikke ha jobba der selv, men de ville nok ikke hatt meg der heller 😅

Anonymkode: 9197c...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer alle ærlige yrker. At man går på jobb, betaler skatt og bidrar til samfunnet er intet annet enn positivt. Har aldri tenkt noe negativt om folk som jobber i butikk. 

Anonymkode: 1598a...ad4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker et frittstående parfymeri og den kunnskapen de sitter med betaler jeg gjerne ekstra for. Har respekt for alle yrker, men kommer ikke på noen jeg mener er mer status enn andre.

Anonymkode: bbaa0...b0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke en respektert jobb, jobber hvor du omtrent kan ta folk inn rett fra gata er ikke akkurat noe du kan skryte av😊 

Anonymkode: 2ad6c...2ec

Skrevet

Nei, men for meg en helt nøytral jobb. Takler dog ikke å gå inn der for jeg blir helt satt de få gangene jeg blir behandla med respekt og normal holdning av de ansatte i kosmetikkbutikker så er nok litt svartmalt dessverre. Nei jeg er ikke frekk, ja jeg går normalt og rent kledd, nei jeg er heller ikke uvørn, men blir ALLTID sett ovenfra og ned, behandlet som en som ikke har hverken penger eller rett til å være der så som sagt; blir helt satt ut de få gangene jeg blir behandla normalt av de menneskene 😅 hadde f.eks tynne svarte skoletter, mørk rett jeans, hvit lang pen ullgenser ala slik man kan bruke i eldre menneskers bursdag, velstelt hår og litt sminke sist jeg var innom på Gjøvik. Gikk litt i butikken og kikket før jeg fant Fahrenheit som mannen min bruker og dama som jobber der sammen med den litt yngre kollegaen kommer bort, kikker opp og ned på meg ganske hovent og spør (langt fra i en høflig tone) kan jeg hjelpe deg med noe? Jeg smiler og svarer at jeg kikker på bryllupsgave til mannen min som bruker Fahrenheit, men ser kun eu de toilette så lurer på om de har eu de parfum. Dama kikker opp og ned, himler med øyene og svarer at ja det gjør jeg sikkert... Hun går bort og sier at det har de ikke, men edt koster 965,-(?) bare sånn at jeg er klar over det mens hun IGJEN kikker hånlig opp og ned på meg. Svarer at jeg er ute etter eu de parfum så det er dessverre utelukket, men takker for bryet og går mot solprodukter og parfyme for damer. Hun andre kommer og lurer på om jeg leter etter noe annet i en noe hyggeligere tone så jeg nevner at jeg leter etter paco robanne black xs og en type sololje. De har ingen av dem, men kan bestille parfymen. Dråpen som får meg til å takke den yngre, sette øya i den andre dama og gå var at den andre dama fnyser og sier høyt at jeg skal ikke ha noe uansett, jeg har ikke råd til slikt(!) ufin kunde ble jeg der jeg svarer at fordi om kanskje hun ikke hadde samme mulighetene før hun ble godt voksen og rynkete er det ikke dermed sagt at alle er like så du mista akkurat salg på mellom 2500,- og 4000,- for dette gidder jeg ikke.. 

Bare et av en del tilfeller som har gjort at jeg unngår slike butikker som pesten dersom jeg ikke tydelig ser utenfra at de ansatte har normal oppførsel til andre! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...