Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre når folk ikke holder avstand?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk holder ikke avstand lenger. På butikken streifer de meg, trenger seg oppi meg, virrer foran meg. De hoster og tar på ting og tar generelt lite hensyn. 

Samme når jeg går tur. Selv går jeg i grøfta for å holde avstand, mens de som kommer mot meg går midt i gangfeltet, de viker ikke en centimeter. 

Jeg får lyst til å brøle, men jeg forstår at det er upassende. Men hva kan jeg faktisk gjøre for at de skal holde seg unna? 

Dere som ikke holder avstand, hvorfor gjør dere ikke det? Det er en stakkars liten meter! Jeg hadde satt så stor pris på det! Jeg vil ikke ha denne drittsykdommen om jeg kan unngå det. 

Anonymkode: c6b4b...70b

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være lov å si fra på en pen måte til folk! 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Ville91 skrev:

Må være lov å si fra på en pen måte til folk! 

Har prøvd det, og det funker sjelden. Vanligvis blir det bare ignorert, men har også opplevd å bli kjeftet eller hostet på(!) for å si ifra... Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg heller...

Anonymkode: b44d6...2ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fest en rokkering rundt midjen din så folk må gå utenom deg... Blir så oppgitt på folk som bare buser og durer på, og ikkje tenker på andre. Stod i en kø der de bak meg stod helt oppi. De flyttet seg ikkje en gang når vakten på stedet ba de om å holde avstand. Skjønner meg ikkje på slik oppførsel av voksne folk, eg.

Anonymkode: e3946...dea

• Liker 6
Skrevet

Om noen trenger seg på i kassekøen, så snur jeg meg til vedkommende, peker ned på de linjene som markerer en meters avstand og spør de høylydt om de vet hva de linjene betyr. De ender som oftest opp med å rygge bak og bli flau når resten av butikken nistirrer på vedkommende. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt oppgitt!!!

Det er jo ikke forsvarlig å bevege seg utendørs når 70% oppfører seg som noen døve bavianer.

Jeg prøver å skygge banen, men folk er jo overalt og trenger seg forbi. Ikke bruker de antibacen som står utplassert heller!

Anonymkode: d101b...d2a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frøyafar skrev:

Om noen trenger seg på i kassekøen, så snur jeg meg til vedkommende, peker ned på de linjene som markerer en meters avstand og spør de høylydt om de vet hva de linjene betyr. De ender som oftest opp med å rygge bak og bli flau når resten av butikken nistirrer på vedkommende. 

Djizes du er en av de. Jeg blir flau av deg😳

Anonymkode: 91db8...625

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Villja skrev:

Host selv, så skygger folk banen.

Jepp! Eller snu deg mot dei mest nærgående og sei at du har egentlig isolasjon eller i alle fall karantene, men at du er så lei av å vere inne. Så du håper dei ikkje blir smitta av deg;)

• Liker 3
Gjest Villja
Skrevet
Akkurat nå, Fjaselina skrev:

Jepp! Eller snu deg mot dei mest nærgående og sei at du har egentlig isolasjon eller i alle fall karantene, men at du er så lei av å vere inne. Så du håper dei ikkje blir smitta av deg;)

"Jeg er bare ute for å gjøre nødvendige innkjøp i karantenetida mi" 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Si i fra på en ordentlig måte, eller så holder du deg hjemme!

Greit at man skal ta forholdsregler osv, men folk som blir helt hysteriske kan holde seg hjemme spør du meg

Anonymkode: 0af12...e05

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Du skal oppføre deg.

Å oppføre seg burde inkludere å holde avstand. 

Anonymkode: a12c5...86b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si i fra på en ordentlig måte, eller så holder du deg hjemme!

Greit at man skal ta forholdsregler osv, men folk som blir helt hysteriske kan holde seg hjemme spør du meg

Anonymkode: 0af12...e05

Hva skal jeg si, tenker du? 

Og hvorfor skjønner ikke folk det av seg selv når de ser meg gå ned i grøfta?

Å hoste på folk har jeg ikke tenkt å begynne med.

Jeg føler meg ikke hysterisk, men jeg mister troen på menneskeheten. Hvor er empatien med andre? Hensynet? Det er bare trist. Og irriterende. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk holder ikke avstand lenger. På butikken streifer de meg, trenger seg oppi meg, virrer foran meg. De hoster og tar på ting og tar generelt lite hensyn. 

Samme når jeg går tur. Selv går jeg i grøfta for å holde avstand, mens de som kommer mot meg går midt i gangfeltet, de viker ikke en centimeter. 

Jeg får lyst til å brøle, men jeg forstår at det er upassende. Men hva kan jeg faktisk gjøre for at de skal holde seg unna? 

Dere som ikke holder avstand, hvorfor gjør dere ikke det? Det er en stakkars liten meter! Jeg hadde satt så stor pris på det! Jeg vil ikke ha denne drittsykdommen om jeg kan unngå det. 

En nær passering er ikke smittefare.

Anonymkode: fe806...c7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Du skal oppføre deg.

Og med det mener du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En nær passering er ikke smittefare.

Anonymkode: fe806...c7b

Hvorfor det? Kilde?

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, jeg blir flau over din manglende intelligens og respekt for andre mennesker. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Djizes»? Jeg blir flau av norsken din. 

Anonymkode: 0aced...889

• Liker 14
Gjest AineAvive
Skrevet

Bruk maske, det er det enkleste trikset. Største sjokket du kan gi en nordmann,- som et alien-skue! Funker hver gang, de spretter unna!

• Opprett ny...