AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hei! Vi prøvde lenge før det klaffet med nr1 og det var en tøff og tung tid. Han er nå 9 mnd , og har til min store overraskelse oppdaget at jeg er gravid igjen... Ikke nok med det, men jeg har kobberspiral og kan peke på akkurat hvilken dag som jeg må ha blitt gravid 🙈 Så er ikke sånn at vi har masse sex. Skjønner ikke hva som har skjedd, og har litt småpanikk. Ønsker ikke å ta abort, da det føles helt feil etter alt vi gikk gjennom for å få første. Men , det blir veldig tett ! Og jeg gruer meg til og si det til jobben. Jeg har jo nesten akkurat kommet tilbake, og fått en ny stilling med mer ansvar og som jeg har ønsket meg lenge. Jeg har ikke tenkt å si noe før vi er laaangt over 12 uker , siden jeg har det i bakhodet at det ikke kan gå. Noen som har noen tanker ? Eller som har vært i en lignende situasjon med jobben , uplanlagt tette , eller gravid på kobberspiral. Anonymkode: 2c6dc...4b7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Erfaring mtp at det ikke passer med jobb. Jeg er 15 uker på vei og begynte i ny jobb for tre uker siden. Jeg bare hoppet i det og fortalte sjefen min det etter to uker på jobb. Hun tok det betydelig bedre en forventet. Ikke noe vits å gå og Grue seg tenker jeg 😂 Graviditeten var langt fra planlagt, var en kondom som datt av... Men klarte ikke ta abort pga. praktiske forhold(jobb og liten leid leilighet) når jeg er i et trygt og godt forhold som har vart i 7 år og vi begge vil ha barn en gang i fremtiden når "alt er på plass". Anonymkode: ac68c...56e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Jeg ble gravid igjen på samme tidspunkt som deg, det gikk veldig fint. Du rekker jo å være på jobb i over et halvt år før neste permisjon, så da får du jo prøvd deg litt. Stillingen er jo der når du kommer tilbake fra permisjon nr. 2 også, tiden kommer til å fly forbi. Dette går fint! Anonymkode: ffd8e...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Erfaring mtp at det ikke passer med jobb. Jeg er 15 uker på vei og begynte i ny jobb for tre uker siden. Jeg bare hoppet i det og fortalte sjefen min det etter to uker på jobb. Hun tok det betydelig bedre en forventet. Ikke noe vits å gå og Grue seg tenker jeg 😂 Graviditeten var langt fra planlagt, var en kondom som datt av... Men klarte ikke ta abort pga. praktiske forhold(jobb og liten leid leilighet) når jeg er i et trygt og godt forhold som har vart i 7 år og vi begge vil ha barn en gang i fremtiden når "alt er på plass". Anonymkode: ac68c...56e Jeg vet at det ikke kommer til å bli godt likt 🙈 Og sånn som terminen blir innebærer det noen mnd ulønna for å få det til å gå opp. Og siden mannen tjener mest, blir det jo jeg som må være hjemme. Så bra at det gikk fint da du fortalte det 😁 Skjønner at du ikke klarte det. Alt er jo på plass her og, men vi hadde innfunnet oss med og stilt oss inn på å ikke prøve på flere. Så var litt av et sjokk 😱 Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid igjen på samme tidspunkt som deg, det gikk veldig fint. Du rekker jo å være på jobb i over et halvt år før neste permisjon, så da får du jo prøvd deg litt. Stillingen er jo der når du kommer tilbake fra permisjon nr. 2 også, tiden kommer til å fly forbi. Dette går fint! Anonymkode: ffd8e...ed2 Hvordan gikk det med deg å si ifra til jobben? Og hvordan var det å være gravid med en liten en ? Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Har du fjernet spiralen? Sjekket at alt er bra med graviditeten til tross for spiral? Anonymkode: d97c3...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Du trenger jo ikke være særlig lenge borte fra jobben. Hvorfor må du ta all permisjon? Anonymkode: 0561c...016 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Bør du ikke få tatt ut spiralen så fort som mulig? Den er vel ikke særlig bra å ha i nærheten av en fostervannssekk? Anonymkode: 7e0a8...5ae
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger jo ikke være særlig lenge borte fra jobben. Hvorfor må du ta all permisjon? Anonymkode: 0561c...016 Mannen tjener mye mer enn meg. Vi må ha 3 mnd ulønna også for å få det til å gå opp. Så økonomisk er vi avhengig av at jeg tar felles. Anonymkode: 2c6dc...4b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør du ikke få tatt ut spiralen så fort som mulig? Den er vel ikke særlig bra å ha i nærheten av en fostervannssekk? Anonymkode: 7e0a8...5ae Har vært hos lege , så det er i orden. Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen tjener mye mer enn meg. Vi må ha 3 mnd ulønna også for å få det til å gå opp. Så økonomisk er vi avhengig av at jeg tar felles. Anonymkode: 2c6dc...4b7 I tillegg har han et yrke/ stilling som er mer utfordrende å ta perm fra enn jeg har. 15 uker perm også er for mye egentlig, men han har tatt det og skal ta det denne gangen og. Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg har han et yrke/ stilling som er mer utfordrende å ta perm fra enn jeg har. 15 uker perm også er for mye egentlig, men han har tatt det og skal ta det denne gangen og. Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7 Skjønner ikke at du godtar at hans jobb er viktigere enn din karriere. Anonymkode: 0561c...016
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at du godtar at hans jobb er viktigere enn din karriere. Anonymkode: 0561c...016 Handler ikke bare om det , mest om penger. Hadde vi tjent like mye , så ok. Men når han tjener en halv årslønn mer enn meg så betyr det ganske mye når man har lån , barn og må ta ulønna. Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke bare om det , mest om penger. Hadde vi tjent like mye , så ok. Men når han tjener en halv årslønn mer enn meg så betyr det ganske mye når man har lån , barn og må ta ulønna. Ts Anonymkode: 2c6dc...4b7 Det er jo ikke noe problem. Du tar engangsstønad og blir hjemme i 6 uker. Far tar 40 uker og får full lønn. Deretter kan du ta litt ulønnet. Anonymkode: 0561c...016
Prelunia Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe problem. Du tar engangsstønad og blir hjemme i 6 uker. Far tar 40 uker og får full lønn. Deretter kan du ta litt ulønnet. Anonymkode: 0561c...016 For all del , hyller de som har kropp og psyke til å jobbe 6.uker etter fødsel, for det var det siste jeg tenkte på etter 6 uker 😅😅 etter 9 mnd svangerskap og fødsel og barseltid. Så tviler på at det er en realistisk løsning for flertallet. Og NAV betaler dessuten ikke FULL LØNN hvis det er over en grense. Hvis mannen til ts f.eks er selvstendig næringsdrivende, eller jobber i et lite privat firma kan jeg skjønne det.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 8 minutter siden, Prelunia skrev: For all del , hyller de som har kropp og psyke til å jobbe 6.uker etter fødsel, for det var det siste jeg tenkte på etter 6 uker 😅😅 etter 9 mnd svangerskap og fødsel og barseltid. Så tviler på at det er en realistisk løsning for flertallet. Og NAV betaler dessuten ikke FULL LØNN hvis det er over en grense. Hvis mannen til ts f.eks er selvstendig næringsdrivende, eller jobber i et lite privat firma kan jeg skjønne det. Skjønner at det aldri kan bli likestilling i arbeidslivet når kvinner alltid skal prioritere å gå hjemme. Anonymkode: 0561c...016
Prelunia Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det aldri kan bli likestilling i arbeidslivet når kvinner alltid skal prioritere å gå hjemme. Anonymkode: 0561c...016 Når det blir likestilling når det gjelder graviditet , fødsel og amming , så blir det nok likestilling når det gjelder hvem som går hjemme lengst og;) Det tar på kroppen og psyken å være gravid ,føde og amme, er ikke alle som er fit for fight etter 6 uker , og det må vi respektere.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 11 minutter siden, Prelunia skrev: Når det blir likestilling når det gjelder graviditet , fødsel og amming , så blir det nok likestilling når det gjelder hvem som går hjemme lengst og;) Det tar på kroppen og psyken å være gravid ,føde og amme, er ikke alle som er fit for fight etter 6 uker , og det må vi respektere. Det respekteres, men da må man nesten godta at man stiller svakere i arbeidslivet. Er man innforstått og fornøyd med det, er det selvfølgelig ikke noe problem. Anonymkode: 0561c...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå