Hei004 Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hei. Det har gått ca. 5 uker siden jeg fikk nesepiercing. Jeg forsøkte å bytte den for to dager sida, men fikk vondt da jeg prøvde å få den ut og begynte å blø da jeg satte inn den nye. Jeg ble redd og satte inn den gamle igjen og renset det med saltvannsløsning. Jeg ble også hoven rundt piercingen. Kan man egentlig bytte etter 1 mnd eller må man vente til den er heeeelt helbredet? Håper på svar
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Jeg har en del piercinger i ørene og en i nesen, og jeg måtte vente tre ganger så lenge med å bytte piercing i nesen som ørene, fordi det gjorde vondt og hovnet så lett opp. Jeg tror jeg ventet i flere måneder.. Anonymkode: 775da...aec
Minya Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 (endret) Fikk du ikke beskjed om dette når du tok den? Der jeg har tatt alle mine, er én måned absolutt minimum, hvis du kommer inn for å bytte. Skal du bytte selv, er det tryggest etter tre måneder, avhengig av hvor piercingen sitter. Nesepiercing er både vanskelig og ofte vondt å prøve å bytte selv, så jeg ville ventet et par måneder hvis jeg var deg. Selv klarte jeg ikke å bytte nesepiercing før tre-fire måneder etter at jeg tok den, prøvde jeg før det, ble jeg bare kvalm og uvel. Hvis du absolutt vil bytte smykke, spør om en smykkebyttesession hos pierceren. Det koster bare prisen av smykket, nei du får ikke bytte til egne smykker pga hygienen, og du får gjort det på en ordentlig måte. Godt forslag til når du skal bytte selv; har du piercing i nesevingen, kjøp krokbolter, de er mye enklere å bytte selv. De finnes også i en hel haug med forskjellige farger, fasonger og materialer, så du er garantert å finne noe du liker. Jeg kjøper alle mine piercingsmykker enten hos Pinpoint Piercing, hvor jeg har tatt alle mine piercinger, eller på bodyjewelleryshop.com. Trippeltsjekk tykkelsen (gauge) på smykket før du kjøper, en vanlig nesevingepiercing er som regel 1.0mm, men noen piercer med 0.8 eller 0.9mm kanyler. For tykke smykker gjør vondt å sette i, for tynne smykker faller lettere ut. Edit; Det aller viktigste; Nå som du har maset med piercingen pga mislykket bytteforsøk, har den hovnet opp. Enkleste måten å få den til å roe seg og la den gro ordentlig igjen? LA DEN VÆRE I FRED Det kan ikke understrekes nok, en groende piercing trenger så mye fred den kan få. Du vil sannsynligvis oppleve økt plasmavæsking fra den i noen dager, bare bruk en q-tip med masse saltvannsløsning på og dab ytterst forsiktig rundt smykket hvis du ser at det er en hard klump med tørket plasma der og la den ellers være. Ikke pirk, ikke plukk, ikke gni, la den være i fred så mye det er fysisk mulig. Endret 5. august 2020 av Minya 1
Sheik Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Jeg ville ventet ca 3 måneder. La den være og kun rens med saltvannsløsning. Det tar tid for såret å gro ordentlig. Piercingen burde ikke tukles med før det er grodd helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå