AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 I det siste har jeg sett så mye poster med overvektige som vil sette seg selv i et godt lys. Der de klager over åssen mennesker ser på dem, snakker om dem ect. De legger ut lettkledde bilder, og forteller at de også må få være seg selv. Jeg er selv overvektig, jeg får ikke alle disse øyekastene folk snakker om, jeg føler ikke at alle er mot meg, eller at når noen legger ut et bilde av en flott kropp, skal jeg bry meg om kroppspress. Enda en ting er jo hvorfor skal vi være så forsiktige, dette er jo regelrett livsfarlig. Mange av disse har jo tydelig bmi på over 40, som kan påvirke dem så mye senere i livet. Er det ikke viktigere og begynne og tenke på helsa si. Når man legger ut et sånt bildet tenker jeg mer synd i personen og helseplagene som må medfølge, en at you go girl! Så hva er det med alle disse overvektige Instagram folkene? Som føler alle ser på dem, som føler alle er ute etter dem, det de skal overbevise alle om at big er sexy. Når sannheten her at man kan dø av det. Som sagt jeg er veldig overvektig selv, derfor holder jeg på med livsstilsendring. Jeg er mye mindre en mange av de, men kjenner det ekstremt på kroppen for det om. Og ønsker og være sunn og frisk, ikke stor og syk. Hvorfor er det så farlig og si ifra? Si at du kommer til og bli syk. En med bulimi ville man jo sagt at du ser så tyn og syk ut, en som er stor er bare feit. Men de er jo like syke. Anonymkode: 7232a...5f6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I det siste har jeg sett så mye poster med overvektige som vil sette seg selv i et godt lys. Der de klager over åssen mennesker ser på dem, snakker om dem ect. De legger ut lettkledde bilder, og forteller at de også må få være seg selv. Jeg er selv overvektig, jeg får ikke alle disse øyekastene folk snakker om, jeg føler ikke at alle er mot meg, eller at når noen legger ut et bilde av en flott kropp, skal jeg bry meg om kroppspress. Enda en ting er jo hvorfor skal vi være så forsiktige, dette er jo regelrett livsfarlig. Mange av disse har jo tydelig bmi på over 40, som kan påvirke dem så mye senere i livet. Er det ikke viktigere og begynne og tenke på helsa si. Når man legger ut et sånt bildet tenker jeg mer synd i personen og helseplagene som må medfølge, en at you go girl! Så hva er det med alle disse overvektige Instagram folkene? Som føler alle ser på dem, som føler alle er ute etter dem, det de skal overbevise alle om at big er sexy. Når sannheten her at man kan dø av det. Som sagt jeg er veldig overvektig selv, derfor holder jeg på med livsstilsendring. Jeg er mye mindre en mange av de, men kjenner det ekstremt på kroppen for det om. Og ønsker og være sunn og frisk, ikke stor og syk. Hvorfor er det så farlig og si ifra? Si at du kommer til og bli syk. En med bulimi ville man jo sagt at du ser så tyn og syk ut, en som er stor er bare feit. Men de er jo like syke. Anonymkode: 7232a...5f6 Man kan legge ut hva man vil på IG? Også de med BMI over 40 har rett på dette. Anonymkode: 8592d...723 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan legge ut hva man vil på IG? Også de med BMI over 40 har rett på dette. Anonymkode: 8592d...723 Selvfølgelig, men det meste de legger ut. Går ut på hvor lite de kan vise kroppen sin, hvor mye de blir sett på, at de er mye dårligere en andre. Hvorfor har de dette fokuset alltid? Jeg som overvektig opplever ikke det de alltid sier. Og hvorfor må formfulle kvinner da alltid legge selv fokuset på det? Hvis man først skal embrace det burde de vil ikke alltid klage. Og en annen ting fra en overvektig til en annen. Er det ikke mye bedre og heller prøve og inspirere hverandre til en bra livsstil, en livsstil der man kan leve godt. Jeg kjenner de ekstra kg på kroppen, og det vil jo tro de fleste andre gjør også. Det og være stor kan være kjempe fint, når man er det. Det kan være så fint at jeg til tider har tenkt at jeg ikke trenger og gå ned, før jeg igjen faller i at det er ikke sunt. Anonymkode: 7232a...5f6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Så fint for deg at du ikke har opplevd noen blikk da. Du kan jo forsøke å være i kontakt med helsevesenet for noe som ikke er relevant til overvekten, så skal du få oppleve blikk og kommmentarer. Eller alle blikkene når jeg i dag var på XXL for å kjøpe ny treningsbukse (som faktisk var helt umulig siden ingen gikk over str 40), folk måler en opp og ned. Når man handler og folk ser på meg og så ned i handlekurven, eller når jeg spiser ute og folk snur seg for å se hva jeg spiser. At jeg veier for mye er det mange årsaker til, og det er ikke noe alle andre har noe med. Dessverre er det mange som har det jævlig pga hvordan overvektige blir behandlet i samfunnet, syns det er helt greit at folk på insta forsøker å gi folk selvtilitt med at de har verdi akkurat som den de er. Sånne som deg som liksom har sett lyset og nå skal frelse andre er nesten de verste, la folk få være den de er. Anonymkode: b1e5f...228 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I det siste har jeg sett så mye poster med overvektige som vil sette seg selv i et godt lys. Der de klager over åssen mennesker ser på dem, snakker om dem ect. De legger ut lettkledde bilder, og forteller at de også må få være seg selv. Jeg er selv overvektig, jeg får ikke alle disse øyekastene folk snakker om, jeg føler ikke at alle er mot meg, eller at når noen legger ut et bilde av en flott kropp, skal jeg bry meg om kroppspress. Enda en ting er jo hvorfor skal vi være så forsiktige, dette er jo regelrett livsfarlig. Mange av disse har jo tydelig bmi på over 40, som kan påvirke dem så mye senere i livet. Er det ikke viktigere og begynne og tenke på helsa si. Når man legger ut et sånt bildet tenker jeg mer synd i personen og helseplagene som må medfølge, en at you go girl! Så hva er det med alle disse overvektige Instagram folkene? Som føler alle ser på dem, som føler alle er ute etter dem, det de skal overbevise alle om at big er sexy. Når sannheten her at man kan dø av det. Som sagt jeg er veldig overvektig selv, derfor holder jeg på med livsstilsendring. Jeg er mye mindre en mange av de, men kjenner det ekstremt på kroppen for det om. Og ønsker og være sunn og frisk, ikke stor og syk. Hvorfor er det så farlig og si ifra? Si at du kommer til og bli syk. En med bulimi ville man jo sagt at du ser så tyn og syk ut, en som er stor er bare feit. Men de er jo like syke. Anonymkode: 7232a...5f6 Uansett livsstil og om de er på vei ned i vekt eller ikke, så har de jo den kroppen de har akkurat nå. Da er det jo fullt forståelig at de ønsker å se så bra ut som mulig (klær og sminke) og motta respekt som alle andre mennesker. Samtidig ønsker de å inspirere og hjelpe andre overvektige til å vise seg fra sin beste side. Å ønske respekt er ikke å ønske/kreve å bli hyllet for sin overvektige/usunne kropp. Samtlige overvektige vet at de er overvektige og har en usunn vekt, og ingen av dem prøver å fremme overvekt som en trend som følgerne bør kopiere (i motsetning til en del influensere som går på usunne dietter for å bli tynnest mulig og fremmer plastiske operasjoner fra topp til tå). De trenger bare å få lov til å være den de er, i den kroppen de har, og bli respektert for den de er. Føler du den samme trangen til å kommentere kroppen til og si ifra om alt mulig annet til instagrammere, eller gjelder det bare overvektige? Neste gang du uffer deg over en overvektig instagrammer så gå heller videre til en konto som tiltaler deg mer. Instagram er et utstillingsvindu for alle mulige typer folk og interesser, så bla forbi det du ikke liker. Du trenger ikke leke tante Sofie og fortelle fremmede mennesker at de er overvektige eller har andre skavanker/problemer. Det er faktisk bare teit. Anonymkode: 06383...dee 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men det meste de legger ut. Går ut på hvor lite de kan vise kroppen sin, hvor mye de blir sett på, at de er mye dårligere en andre. Hvorfor har de dette fokuset alltid? Jeg som overvektig opplever ikke det de alltid sier. Og hvorfor må formfulle kvinner da alltid legge selv fokuset på det? Hvis man først skal embrace det burde de vil ikke alltid klage. Anonymkode: 7232a...5f6 Har du noen eksempler? Jeg kan ikke huske å ha sett så mye til denne klagingen. Tvert imot ser jeg damer som gjør det beste ut av den kroppen de har og prøver å inspirere andre til det samme. Hvis du er interessert i tips om hvordan leve sunnere, så må du jo oppsøke kontoer som handler om det. Ikke oppsøk kontoer uten fokus på sunn livsstil og begynn å belære andre om hva de burde og ikke burde. Fokuser på din egen kropp og helse, og la andre ta ansvar for sin kropp og helse. De er voksne mennesker som antakelig går jevnlig til legen sin og har god oversikt over helsa si. Jeg opplever heller ikke blikk fra andre på butikken eller når jeg spiser ute i offentligheten, men jeg vet jo at jeg ikke dermed kan regne med at alle overvektige har det likedan som meg. Man kan jo ikke anta at alle andre har det på samme måte som en selv, vi er jo forskjellige. Anonymkode: 06383...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå