AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Har en jobb jeg trivdes godt i da jeg var vikar. syntes det var godt arbeidsmiljø og spennende jobb. Etter et par år begynte jeg i høst der som fast ansatt. nå opplever jeg at det er helt annerledes. Folk er sykemeldt pga sjefen. Han er blitt en annerledes leder og er veldig kontrollerende. Vi må blant annet klokke inn når vi kommer på jobb. Kan plutselig få sinte mailer(fikk mail på en søndag tilogmed). Han kommer med passivaggressive kommentarer på facebook-gruppen vår. Jeg trives ikke med dette. Jeg føler at min kreativitet hemmes av for rigide rammer. Og jeg forventer å bli møtt med respekt, og ærlige og konstruktive tilbakemeldinger især fra ledelsen. er kalt inn til årlig medarbeidersamtale, og lurer på om jeg skal være ærlig om hvordan jeg opplever det? altså mitt perspektiv, uten å nevne de andre. Anonymkode: caa10...9a0 3
Snabeltann Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Ja, det ville jeg gjort. Kanskje en sjanse å ta, men ellers blir det ingen bedring. Kan også nevne at du gjerne hjelper til om det trengs, og er villig til endringer om alle må ta i et tak. Positivitet og optimisme om at dette kan løses. Ikke klaging, surking og skitkasting. Vær nøytral. Pleier å tenke at jeg skal ordlegge.meg som om den "fæle" sjefen eller kollegaen er en jeg er i nær slekt med, slik at det jeg sier ikke sårer, men likevel er korrekt. 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Min erfaring er at det ikke hjelper å være ærlig om slike opplevelser, uansett om det er sjefen eller medarbeidere det gjelder. Anonymkode: fdc7a...afc 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Jeg valgte å være veldig ærlig på medarbeidersamtale engang og det hjalp massevis. Sjefen min fikk hakeslepp så det var tydelig at hun ikke ville forstått situasjonen uten at noen sa i fra. Dette er et par år siden og endringen har holdt. Anonymkode: 54318...5c9 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Spørs hvor glad du er i jobben og hvordan du oppfatter leder. Er det en person som kan komme til å hate deg etterpå, eller en som vil ta kritikken til seg og gjøre noe med det? Trå forsiktig, sier jeg bare... Vær varsom på hvordan du ordlegger deg, og ta det forsiktig i starten for å se an reaksjonen. Anonymkode: ee6fb...32c 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Medarbeidersamtaler er som regel bare tull og fører ikke til noen reell endring, folk er sjelden villige til å endre seg. Jeg ville funnet meg en annen jobb. Anonymkode: 3e49f...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg valgte å være veldig ærlig på medarbeidersamtale engang og det hjalp massevis. Sjefen min fikk hakeslepp så det var tydelig at hun ikke ville forstått situasjonen uten at noen sa i fra. Dette er et par år siden og endringen har holdt. Anonymkode: 54318...5c9 Samme her! Anonymkode: c60bc...e90
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en jobb jeg trivdes godt i da jeg var vikar. syntes det var godt arbeidsmiljø og spennende jobb. Etter et par år begynte jeg i høst der som fast ansatt. nå opplever jeg at det er helt annerledes. Folk er sykemeldt pga sjefen. Han er blitt en annerledes leder og er veldig kontrollerende. Vi må blant annet klokke inn når vi kommer på jobb. Kan plutselig få sinte mailer(fikk mail på en søndag tilogmed). Han kommer med passivaggressive kommentarer på facebook-gruppen vår. Jeg trives ikke med dette. Jeg føler at min kreativitet hemmes av for rigide rammer. Og jeg forventer å bli møtt med respekt, og ærlige og konstruktive tilbakemeldinger især fra ledelsen. er kalt inn til årlig medarbeidersamtale, og lurer på om jeg skal være ærlig om hvordan jeg opplever det? altså mitt perspektiv, uten å nevne de andre. Anonymkode: caa10...9a0 Er ikke det vanlig? Anonymkode: 0da3b...814
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det vanlig? Anonymkode: 0da3b...814 Har aldri jobbet et sted der vi må det. Forrige arbplassen hadde vi fleksitid. takk for alle svar! Hsr en gang før tatt opp noe med leder, og da fikk han en aha-opplevelse. Men det var ikke så ille, og tok det ikke opp direkte..sa det veldig forsiktig 😛 Anonymkode: caa10...9a0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Jeg ville tenkt grundig gjennom hva som kan bli konsekvensene, og hadde forsøkt å diskutere med en annen kollega - for er det første medarbeidersamtale med lederen, eller har du noen erfaringer om hvordan samtalene er, osv? Så ville jeg nok lagt fram problemene, men planlagt grundig hvordan jeg skulle si det og forsøkt å være konstruktiv og lite anklagende. Anonymkode: a2865...001
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Å være ærlig er en god ting, og du bør kanskje gjøre dersom du mener all skyld ligger på sjefen. Men det er nok lurt å reflektere rundt egne handlinger og person før du tar opp disse tingene. Å stemple inn: det er svært vanlig praksis å måtte føre timer så denne ser jeg ikke helt hvorfor du skal ta opp? Sint mail på en søndag. Hvorfor var sjefen din sint? Sjefen din har like lite lyst å jobbe på en søndag som du, men om.det var nødvendig eller ei kommer jo helt ann på hvilke handling som har blitt gjort. Passivaggressive meldinger på Facebook, her er det også litt avhengig av årsak. Men om innholdet dere skriver på en arbeidsrelatert Facebook side er upassende bør han heller innkalle til et møte. Anonymkode: 2755b...d45 1
Buldre Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det vanlig? Anonymkode: 0da3b...814 Stemplingsur er selvsagt vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være ærlig er en god ting, og du bør kanskje gjøre dersom du mener all skyld ligger på sjefen. Men det er nok lurt å reflektere rundt egne handlinger og person før du tar opp disse tingene. Å stemple inn: det er svært vanlig praksis å måtte føre timer så denne ser jeg ikke helt hvorfor du skal ta opp? Sint mail på en søndag. Hvorfor var sjefen din sint? Sjefen din har like lite lyst å jobbe på en søndag som du, men om.det var nødvendig eller ei kommer jo helt ann på hvilke handling som har blitt gjort. Passivaggressive meldinger på Facebook, her er det også litt avhengig av årsak. Men om innholdet dere skriver på en arbeidsrelatert Facebook side er upassende bør han heller innkalle til et møte. Anonymkode: 2755b...d45 Ikke at vi må stemple inn per se, men heller nevne at jeg hadde trivdes med litt friere tøyler. Ville nok vært mer produktiv også! Hadde jobb et par timer på morgenen. Han trodde at jeg ikke hadde gjort noe han ba meg om å gjøre(Hvilket jeg hadde!). Så han sendte mail om at jeg ikke kunne unnlate Å følge arbeidsintruks. At det er arbeidstid selvom det er helgejobb, og jeg må gjøre det jeg skal. At vanlig produksjonskrav gjelder meg på lik linje som andre på arbeidsplassen. Mailen var omtrent ganske lang, krass og gjentok i det uendelige at jeg sluntret unna og at jeg gjorde en for dårlig jobb. Den sendte han til to kolleger av meg på kopi(som vikarierte for to i lederteamet, men ikke har personalansvar). vi har en facebookside der vi kommuniserer da vi sitter på forskjellige kontor. Det er kun han som er sånn... (Innså akkurat jeg aldri mer vil jobbe i privat sektor. Dette har jeg aldri opplevd i offentlig) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tenkt grundig gjennom hva som kan bli konsekvensene, og hadde forsøkt å diskutere med en annen kollega - for er det første medarbeidersamtale med lederen, eller har du noen erfaringer om hvordan samtalene er, osv? Så ville jeg nok lagt fram problemene, men planlagt grundig hvordan jeg skulle si det og forsøkt å være konstruktiv og lite anklagende. Anonymkode: a2865...001 Er første medarbeidersamtale ja! takk for tips, lurt å diskutere med en kollega er forøvrig veldig diplomatisk av meg. Så hadde nok klart å få frem det jeg vil uten å anklage. Anonymkode: caa10...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke at vi må stemple inn per se, men heller nevne at jeg hadde trivdes med litt friere tøyler. Ville nok vært mer produktiv også! Hadde jobb et par timer på morgenen. Han trodde at jeg ikke hadde gjort noe han ba meg om å gjøre(Hvilket jeg hadde!). Så han sendte mail om at jeg ikke kunne unnlate Å følge arbeidsintruks. At det er arbeidstid selvom det er helgejobb, og jeg må gjøre det jeg skal. At vanlig produksjonskrav gjelder meg på lik linje som andre på arbeidsplassen. Mailen var omtrent ganske lang, krass og gjentok i det uendelige at jeg sluntret unna og at jeg gjorde en for dårlig jobb. Den sendte han til to kolleger av meg på kopi(som vikarierte for to i lederteamet, men ikke har personalansvar). vi har en facebookside der vi kommuniserer da vi sitter på forskjellige kontor. Det er kun han som er sånn... (Innså akkurat jeg aldri mer vil jobbe i privat sektor. Dette har jeg aldri opplevd i offentlig) Er første medarbeidersamtale ja! takk for tips, lurt å diskutere med en kollega er forøvrig veldig diplomatisk av meg. Så hadde nok klart å få frem det jeg vil uten å anklage. Anonymkode: caa10...9a0 Bare ikke nevn at dere har snakket sammen om dette. På min arbeidsplass ble jeg refset av sjef og sjefens sjef på grunn av dette. Anonymkode: 208d9...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå