Gå til innhold

Forslag til hvor vi kan gifte oss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss om 2 år og vil gjerne ha vielsen ute. Jeg drømmer om et skikkelig høstbryllup med masse farger på løvet. Så gjerne i «skogen» eller nærme et vann. Også at kan ha en festen inne på et rustikk sted. Noen som har tips til fine steder? Helst maks 3-4 timer unna Oslo? 

Anonymkode: d1c1e...a1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utevielse om høsten høres ikke ut som noen lur idé. 

Anonymkode: 9bb83...1c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker å gifte dig i sep/okt (?) med utendørs vielse, tror du skal se etter et sted, hvor man kan ha vielsen i hagen/parken rundt stedet, men med kort varsel flytte vielsen innendørs. Høstvær is gonna høstvær, du vet. 

Anonymkode: b225b...3d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det høres sjarmerende ut med utevielse om høsten! Jeg syntes det er fint med regn og vind, og badass å gifte seg i sånt vær! Og kan jo bli veldig kule bilder.

Folk kan da ha på en regnfrakk om det er regn, gjør da ikke noe den lille halvtimen en vielse tar. Også kan de heller bruke den død-tiden som oppstår mellom vielse og middag/fest til å freshe seg opp eller skifte til festklær. :)

Jeg vet ikke om steder, men du finner helt sikkert noe fint! 

Anonymkode: 4bffd...18e

AnonymBruker
Skrevet

Oscarsborg 

Anonymkode: 143bb...00a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen❤️ Ja vil nok ha en Back up plan hvis det blir skikkelig høststorm, men syntes generelt det er mange fine dager om høsten også. Litt vind og regn gjør ingenting. (Er veldig glad i høstvær) har plan om å ha en ull Cape(?) som jeg kan ta på hvis det blir veldig kaldt under vielsen. 
takk for tips om villa sandvigen, er litt kjent der ute så vet at området er fint! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vind og regn gjør kanskje ikke deg noe, men det kan gjøre gjestene ganske mye. 

Jeg elsker bryllup og legger flid i det, med frisør som krøller hår og legger sminke (2500 kr), fin kjole (minst det samme), sko (samme), samt veske, neglelakk, smykker, yttertøy og ikke minst gave og mitt gode humør og innsats for å være en god gjest som snakker med alle og mingler og smiler og danser og er hyggelig. 

Hvis hår, sminke og silkekjole med tilhørende silkesko går til helvete på grunn av høststorm og jeg i tillegg fryser, er våt og kald - da hadde jeg kanskje ikke vært så hyggelig etterpå. 

Vær et godt vertskap - hold utevielsene til sommersesongen (ja, det kan regne da også, men det er ikke like kaldt). 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, petterm skrev:

Villa Sandviken ved Gjersjøen 

https://villasandvigen.no

Enig med dette stedet, også er maten fantastisk!

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vind og regn gjør kanskje ikke deg noe, men det kan gjøre gjestene ganske mye. 

Jeg elsker bryllup og legger flid i det, med frisør som krøller hår og legger sminke (2500 kr), fin kjole (minst det samme), sko (samme), samt veske, neglelakk, smykker, yttertøy og ikke minst gave og mitt gode humør og innsats for å være en god gjest som snakker med alle og mingler og smiler og danser og er hyggelig. 

Hvis hår, sminke og silkekjole med tilhørende silkesko går til helvete på grunn av høststorm og jeg i tillegg fryser, er våt og kald - da hadde jeg kanskje ikke vært så hyggelig etterpå. 

Vær et godt vertskap - hold utevielsene til sommersesongen (ja, det kan regne da også, men det er ikke like kaldt). 

Du høres ut som en kravstor gjest som vil ha all oppmerksomheten. Kommer du i hvit kjole også?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen❤️ Ja vil nok ha en Back up plan hvis det blir skikkelig høststorm, men syntes generelt det er mange fine dager om høsten også. Litt vind og regn gjør ingenting. (Er veldig glad i høstvær) har plan om å ha en ull Cape(?) som jeg kan ta på hvis det blir veldig kaldt under vielsen. 

TS, mulig at 'litt vind og regn' gjør 'ingenting' for deg, men du må tenke på gjestene også. Med mindre dresskoden er 'wild forest casual' så må du tenke på folk kommer i kjoler og dress, skor, osv. som ikke er ekstremt terreng-egnet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jolene skrev:

Enig med dette stedet, også er maten fantastisk!

Du høres ut som en kravstor gjest som vil ha all oppmerksomheten. Kommer du i hvit kjole også?

Tvert i mot, leste du ikke innlegget mitt? 

Jeg gjør mitt beste for å være den beste gjesten, inkludert veldig passende kjole i dempede farger, ingen utringning, jeg er hyperkompetent på bryllup. 

Å stå ute i tre kvarter i vind og blåst for at bruden, som selvfølgelig har sørget for ull-cape til seg selv, får sitt høstbryllup, hadde jeg ikke satt særlig pris på. Ikke på vanlig fest heller, men i bryllup gjør jeg mitt beste. 

Men for all del, hvis dresscode tilsier felleskjøpetdress og sydvest, så.. det bare virker ikke slik, gitt bl. a cape. Bruden tenker på seg selv og ikke hvordan være hod vertinne for gjestene sine. Man må gjøre begge deler. Det vet de fleste. ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Jolene said:

Ly for regn og at man ikke skal gå rundt i oppbløtt jord er absolutt ikke et stort krav hvis bruden ønsker festkledde gjester. Det er faktisk totalt bridezilla å forvente at gjestene bytter antrekk og fikser hår, sminke, osv. til galla mellom vielse og fest. Hvis gjestene forventes å være beredt på å oppholde seg utendørs i reelt skogområde, må det bli middag i jeans, fleece og goretex.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså som sagt, hvis det blir skikkelig vær så flytter vi selvsagt vielsen inn. Har jo også tenkt å informere gjestene om utevielse, og man kan dermed ta med seg en god kåpe. Ser også på nettet at man kan legge ved fleecepledd hvis gjestene skal sitte ute. Slike koster jo lite på IKEA så det er jo en mulighet. For meg så er utevielse noe av det viktigste og det er egentlig ikke en diskusjon. Og i aller verste fall får de som ikke tåler å stå en halvtime ute komme direkte til festen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

684FFD93-C958-4E68-8096-92F0512C9579.jpeg

Anonymkode: 70603...749

Skrevet

Jeg ville aldri valgt å gifte meg et sted der det ikke var mulig å være inne, med mindre jeg skulle hatt et rent "villmarksbryllup" der alle kom i turklær. Og dette ville gjelde uansett årstid.

Har vært på flere vielser ute, men da gjerne i hagen til selskapslokaler.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot, leste du ikke innlegget mitt? 

Jeg gjør mitt beste for å være den beste gjesten, inkludert veldig passende kjole i dempede farger, ingen utringning, jeg er hyperkompetent på bryllup. 

Å stå ute i tre kvarter i vind og blåst for at bruden, som selvfølgelig har sørget for ull-cape til seg selv, får sitt høstbryllup, hadde jeg ikke satt særlig pris på. Ikke på vanlig fest heller, men i bryllup gjør jeg mitt beste. 

Men for all del, hvis dresscode tilsier felleskjøpetdress og sydvest, så.. det bare virker ikke slik, gitt bl. a cape. Bruden tenker på seg selv og ikke hvordan være hod vertinne for gjestene sine. Man må gjøre begge deler. Det vet de fleste. ;) 

Jeg leste innlegget ditt, og det lyste bare gjennom at det handlet om deg. Det er ikke en god kombinasjon. Det er ditt valg om å bruke 2500,- for sminke og hår, samt silkekjole + sko i et bryllup. Man kler seg jo gjerne etter bryllupet man skal i, og jeg regner ikke med at noen er så dumme at de kommer i silkekjole uten en kåpe over når de vet at de skal i en vielse utendørs. Selvsagt kan brudeparet tenke på hva de ønsker, for det er faktisk DERES bryllup, ikke gjestenes. Jeg er deimot veldig for at man skriver en god innbydelse, hvor det kommer klart frem hva man ønsker, og om vielsen skal være utendørs. Er man usikker, kan man også spørre brudeparets. Hvor står det forresten at kleskoden er felleskjøpedress og sydvest? Igjen, man kan kle seg etter anldeningen, samt ikke prøve å rette alt fokus på seg selv ;)

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ly for regn og at man ikke skal gå rundt i oppbløtt jord er absolutt ikke et stort krav hvis bruden ønsker festkledde gjester. Det er faktisk totalt bridezilla å forvente at gjestene bytter antrekk og fikser hår, sminke, osv. til galla mellom vielse og fest. Hvis gjestene forventes å være beredt på å oppholde seg utendørs i reelt skogområde, må det bli middag i jeans, fleece og goretex.  

TS har flere ganger skrevet at vielsen skal være inne dersom det blåser opp til storm, greit å lese det som blir skrevet ;) De aller fleste bryllup har heller ikke kleskode galla så vidt jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet

Mesnali like ute for Lillehammer. 
det vakreste bryllupet jeg har vært i!!! 

Anonymkode: c89dd...22a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frossen av meg. Dersom jeg ble invitert til vielse ute på høsten, så hadde jeg droppet vielsen, og kommet rett til festen. Jeg trenger ullundertøy og varm jakke relativt tidlig på høsten, så jeg hadde ikke utsatt meg for en time i penkjole og høye hæler i skogen i oktober.

Anonymkode: 32f80...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Glemte forresten å foreslå Sjusjøen. Var i et vinterbryllup der, og likte plassen så godt, at vi reiste tilbake på ferie året etterpå.

Jeg har også sett bilder fra en kollega som hadde bryllup på Maihaugen - skikkelig idyllisk!

Anonymkode: 32f80...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...