Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter en del med ekstrem kvalme, kvalm konstant hele dagen og har i dag ikke greid å holde nede noe som helst. Skal prate med fastlegen om det, men inntil jeg kommer dit må jeg ha noe som jeg kan holde nede. Noen forslag til hva som kan være okei å spise? Hadde tomatsuppe til middag i dag, og den greide jeg ikke engang å holde til jeg var ferdig med å spise...

Anonymkode: 881bd...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørre kjeks med ost og eple levde jeg på til uke 20;) lyder kanskje litt sært, men fungerte for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde på yoghurt naturell en periode, det er i hvert fall ganske nøytralt. Og ikke så ekkelt i retur. "Innmaten" av loff kunne også holde seg på plass. Ikke akkurat næringsrikt. Og ikke så ekkelt i retur. Syns jeg. Men jeg tro det er individuelt. Jeg tror jeg hadde spydd bare noen sa ordet tomatsuppe i den perioden jeg slet med ekstrem kvalme. Jeg fikk råd om salte kjeks, og klarte ikke det selv, men det gjorde antagelig de som foreslo det. 

Ellers, bare spis akkurat det du kan klare å spise hvis det er noe som virker mulig å få i seg. Ikke tenk på næringsinnholdet akkurat nå. Og det er bra at du går til fastlegen :) 

Anonymkode: 2131e...538

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes vanlig, salt Pringles har vært greit, ganske tynne fall, litt salt og ikke andre krydder

Anonymkode: 44544...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flak* 

Anonymkode: 44544...f88

Skrevet

Lyse knekkebrød og salte kjeks 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med ekstrem kvalme i begge mine svangerskap. Det eneste jeg fikk i meg de første månedene var grønne epler uten skall, kavring, tørre kjeks og etterhvert tomatsuppe. 

Anonymkode: a8665...71e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde på sjokolademelk i alle mine svangerskap.  Mildt å drikke, mildt å kaste opp. Og ga en blodsukkerøkning før jeg rakk å kaste opp igjen. 

Anonymkode: da438...f2b

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Pepsi Max og knekkebrød 👀😅

Skrevet

Ingenting hjalp med meg. Alle kjærringråd gjor bare vondt verre. Hvis jeg hører noen si «salte kjeks» eller «ingefærte» til meg igjen spyr jeg på dem. 
Kom deg på legen å få kvalmestillende på resept og kryss fingrene det fungerer. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Frøyamor skrev:

Ingenting hjalp med meg. Alle kjærringråd gjor bare vondt verre. Hvis jeg hører noen si «salte kjeks» eller «ingefærte» til meg igjen spyr jeg på dem. 

Signerer denne 🙌 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Frøyamor skrev:

Kjenner meg igjen i dette. Ingen av kjerring rådene hjelper. Har sea bands på store deler av dagen, men jeg kaster opp likså mye som om jeg ikke hadde brukt dem...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde perioder hvor jeg bare spiste appelsiner. 

Kan gravide innta næringsdrikker? 

Ellers støtter jeg lege. 

Anonymkode: dbcdf...2a0

Skrevet

For min del døyvde den aller verste kvalmen av å pusse tennene, drikke bonaqua med sitron og ha drops i munn hele tiden. Da kunne jeg kanskje klare å få ned en halv brødskive, og holde på den. :fnise:

Håper du får hjelp hos legen, ts, og håper virkelig kvalmen din gir seg like fort som den kom! 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sliter en del med ekstrem kvalme, kvalm konstant hele dagen og har i dag ikke greid å holde nede noe som helst. Skal prate med fastlegen om det, men inntil jeg kommer dit må jeg ha noe som jeg kan holde nede. Noen forslag til hva som kan være okei å spise? Hadde tomatsuppe til middag i dag, og den greide jeg ikke engang å holde til jeg var ferdig med å spise...

Hvis du er så kvalm og kaster så mye opp, så ville jeg fremskyndet den legetimen. Du kan få medikamenter mot kvalmen. (Postafen kan man få tak i reseptfritt intill videre-  1 tabl. morgen og 1 tablett kveld. ikke kombiner med andre antihistaminer - kan ta noen dager før man får god efekt, og det er lurt å ikke hoppe over dosee).

https://relis.no/content/4768/Behandling-av-svangerskapskvalme----Hva-ma-farmasoyter-vite

Anonymkode: 07f7d...778

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som fungerte for meg var loff, i perioder med smør og gulost. Og sur frukt. Levde på dette i flere måneder.. Kjeks og suppe, absolutt ikke! 

Anonymkode: def15...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...