Gå til innhold

Erfaring med antidepressiva

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dere på kvinneguiden!

er det noen som har erfaring med merket "seroxat" (antidepressiva) ?

😶

Anonymkode: 0cc64...567

Skrevet (endret)

Antidepressiva virker ulikt på alle, også avhengig av hvilken tilstand du skal bruke det mot.

Det er et SSRI, som flere andre medisiner. Effekten tar typisk litt tid, vanligvis fire uker for depresjon, lengre for angst og enda lengre for tvangslidelse.

Bivirkningene er som regel milde. Noe kvalme eller diare må påregnes, og noen får litt redusert sexlyst. Noen får også litt mer angst i starten, men det gir seg.

Husk å få sjekket blodkonsentrasjonen etter et par ukers bruk så du vet at dosen er riktig. Noen smertestillende medisiner virker også dårligere når du bruker Seroxat.

Endret av isw
Skrevet (endret)
1 time siden, isw skrev:

Antidepressiva virker ulikt på alle, også avhengig av hvilken tilstand du skal bruke det mot.

Det er et SSRI, som flere andre medisiner. Effekten tar typisk litt tid, vanligvis fire uker for depresjon, lengre for angst og enda lengre for tvangslidelse.

Bivirkningene er som regel milde. Noe kvalme eller diare må påregnes, og noen får litt redusert sexlyst. Noen får også litt mer angst i starten, men det gir seg.

Husk å få sjekket blodkonsentrasjonen etter et par ukers bruk så du vet at dosen er riktig. Noen smertestillende medisiner virker også dårligere når du bruker Seroxat.

Endret av stemorsblomsten
.
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har erfaring med seroxat, hva vil du vite?

Anonymkode: 9407c...18c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har erfaring med seroxat, hva vil du vite?

Kan man utvikle toleranse , for så å måtte øke dose i såfall?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, isw skrev:

Ok, spurte legen min om han kunne ta en serumsprøve, men det lot seg ikke gjøre, mente han ?

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Fungerer ikke i det hele tatt. Har gått på alle typer SSRI og en del andre typer. Ingen har gjort noen forskjell for meg. 

Anonymkode: 34c22...d94

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, hakke peiling på sånt!

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, spurte legen min om han kunne ta en serumsprøve, men det lot seg ikke gjøre, mente han ?

Alle legekontor som kan ta blodprøver, kan også sende inn prøvene for serummåling. 
Bare bestill igjen 

Anonymkode: 85f6a...145

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Fungerer ikke i det hele tatt. Har gått på alle typer SSRI og en del andre typer. Ingen har gjort noen forskjell for meg. 

Anonymkode: 34c22...d94

Så trist å høre😳

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noen må øke dosen etter en tid. 
Blir dosen for høy, bør man skifte til et annet AD

Umulig å vite hva som fungere best på deg, her er det dessverre du som må prøve deg frem

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, noen må øke dosen etter en tid. 
Blir dosen for høy, bør man skifte til et annet AD

Umulig å vite hva som fungere best på deg, her er det dessverre du som må prøve deg frem

Har stått på 20 mg , som har fungert lenge for meg. Fikk dessverre et tilbakefall av depresjonen nå i sommer, og skal derfor øke opp dosen. Håper jo det hjelper ... Depresjon er en fæl sykdom..

*Ts*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...