AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg ser så mange fine lange kåper som blir veldig fine når modellen selvfølgelig er veldig lang, veldig tynn og har et innsvinget liv og som alle plagg blir kjempefine på. Slik timeglassform er det ikke alle som har. Har du det? Eller bruker du belter selv om det er relativt mye rundt midten hos deg? Bare lurer på hva flertallet gjør med "markering av liv" og belter som hører til kåpe/jakke etc. Anonymkode: eb434...7b3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #2 Skrevet 4. august 2020 Snart ett døgn og ingen liker belter på kåper/klær? Dytter den litt opp igjen. Anonymkode: eb434...7b3
Guddla Skrevet 4. august 2020 #3 Skrevet 4. august 2020 Jeg ser høygravid ut med belte, så nei takk🙈 men jeg er lav og litt rund, så ikke noe modell fasong her.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #4 Skrevet 4. august 2020 Jeg er lett overvektig og har sånn kropp. Så alle mine klær, går inn i livet. Og det må de jo, for det er jo der jeg er slankest. Og har mest fett på rumpe og lår. Så klær som går bare rett ned, ser jeg jo 10 kg tykkere ut i. Og jeg er helt avhengig av at kåpene har belte, eller går inn i livet. Anonymkode: 0f65b...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #5 Skrevet 4. august 2020 Er slank men har sånn rett opp og ned form uten særlig innersving i livet. Men siden jeg har litt å gå på kan jeg lage liv med litt mer stoff over og under belte. Men ikke så glad i belte. Ser mer ut som jeg går inn i livet når jeg har småle underdeler og litt løsere overdel der livet ikke syns fordi blikket antar det finnes inn svingning under der he he. Anonymkode: d7cc0...e3d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #6 Skrevet 4. august 2020 Har markert midje, men den starter høyere opp enn de fleste klesplagg med innebygd midje eller belte. Er derfor sjeldent annet enn knytekjoler og sving-topper som skal være korte som passer til mitt liv. Anonymkode: 9b462...1be 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 Jeg er tjue kilo overvektig med vekten jevnt fordelt, over 180 høy og har fremdeles timeglassfasong. Jeg ser større ut om midjen ikke markeres, så jeg velger klær som er innsvingt eller har belte/annen innstramming i livet. Anonymkode: b7594...c91
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Da jeg var ung (er nå gammel kjerring), hadde jeg flat mage og en superslank midje. Jeg likte å markere midjen med brede belter. Gjerne lange, vide skjørt/bukser, bredt belte i livet og korte topper. Nå har jeg fått eplefasong. Altså midjen er borte.... Anonymkode: df584...019
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #9 Skrevet 4. august 2020 Må man være veldig lang for å kle matkert liv da? Jeg er 160, men helt flat (innover) mage og forholdsvis innsvinget i livet. Foretrekker absolutt kåper og regnjakker med markert innsvinget liv og belte. Tanken på at jeg ikke er lang non til å gå med det har virkelig aldri slått meg Anonymkode: 10a42...0b1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Jeg er 157 og slank (i alle fall var) med veldig smal midje, brede skuldre og ridebukselår. Jeg kler aller best kjoler og kåper som er innsvinget i livet eller har belte. Vide, formløse klær kler jeg ikke pga høyden, og a-fasong er ukledelig pga timeglass. Så jeg må ha relativt kroppsnære plagg (ikke skjørt, de kan være vide), men ikke trange (kler ikke). Lavt liv på kjoler/skjørt kan jeg ikke ha. Jeg er som sagt lav, man må vel ikke være høy for å kle innsvingede klær/markere midjen? Hvis man har timeglassfasong? En kollega av meg er bare litt høyere enn meg,, men har veldig lange bein, helt rette hofter og kort liv uten midje. Hun kler ikke innsnurpede bukser med belte. Det fremhever bare det lille hun har sv mage og hun blir bare bein. Anonymkode: c4188...bb0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Jeg er slank men lav, slank men med markert midje. Føler jeg kler innsvinget liv godt. Hva har høyde med saken å gjøre? Anonymkode: 0f687...f14
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 Jeg synes det er for få kåper som er innsvingt i livet jeg da, så jeg sliter med å finne kåper med innsving. Hvor finner du disse ts? Jeg liker belter på kåper ja Anonymkode: 44ae5...d16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er slank men lav, slank men med markert midje. Føler jeg kler innsvinget liv godt. Hva har høyde med saken å gjøre? Anonymkode: 0f687...f14 For meg som er lav så hjelper det lite om det er innsving dersom kåpa er ment til å være for høye personer, fordi innsvingen svinger ikke inn i midjen min men lengre ned. Har ikke du samme problem som også er lav? Anonymkode: 44ae5...d16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For meg som er lav så hjelper det lite om det er innsving dersom kåpa er ment til å være for høye personer, fordi innsvingen svinger ikke inn i midjen min men lengre ned. Har ikke du samme problem som også er lav? Anonymkode: 44ae5...d16 Jeg har i alle fall det, det er vanskelig å finne pent yttertøy som passer. Anonymkode: c4188...bb0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har i alle fall det, det er vanskelig å finne pent yttertøy som passer. Anonymkode: c4188...bb0 Det er det Om jeg finner ei kåpe jeg virkelig liker så syr jeg faktisk opp midjen på kåpa. Det aller beste er jo å finne ei kåpe som sitter som et skudd da. Kunne ønske petite var mer utbredt i Norge. Anonymkode: 44ae5...d16 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg som er lav så hjelper det lite om det er innsving dersom kåpa er ment til å være for høye personer, fordi innsvingen svinger ikke inn i midjen min men lengre ned. Har ikke du samme problem som også er lav? Anonymkode: 44ae5...d16 Nei, men jeg har jo mine utvalgte butikker jeg kjøper i. kjøper gjerne på petite Avdelingen. Er 159 cm «høy» og har aldri opplevd høyden min som et problem. Anonymkode: 0f687...f14
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg har jo mine utvalgte butikker jeg kjøper i. kjøper gjerne på petite Avdelingen. Er 159 cm «høy» og har aldri opplevd høyden min som et problem. Anonymkode: 0f687...f14 Hvor er det du handler, der de har petite avdelinger? Anonymkode: 44ae5...d16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 Jeg har eplefasong og er overvektig. Uansett hva jeg har på meg, ser jeg ufix og slaskete ut (føler jeg selv hvert fall. Har en slik kåpe med belte som knytes rundt livet. Klassisk snitt. Den så nydelig ut på modellen, men når jeg hadde den på meg liknet den mer en morgenkåpe 😅 Anonymkode: 826a4...824
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor er det du handler, der de har petite avdelinger? Anonymkode: 44ae5...d16 Zara, mango, generelt spanske kjeder. Ellers petitavdelinger rundt omkring på nettet. Anonymkode: 0f687...f14
Bingeline Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 Eg er 160cm, og likar kåper og jakker med innsvingt liv og av og til også med belte. Eg har ikkje spesielt markert midje, er ganske firkanta, men eg er berre 65cm rundt, så eg ser slank ut med belte likevel. Har berre sjeldan problem med at klede i str 36 har livet plassert feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå