AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg leste nettopp at det har kommet en del restriksjoner når det gjelder cruiseskip. Vet noen her om det påvirker de andre hurtigrute-skipene? Noen i familien min skal på en reise her i Norge med et annet skip enn Roald Amundsen i neste uke, og er veldig spent på om det blir noe av. Anonymkode: 30f20...080
Mezzosoprena Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste nettopp at det har kommet en del restriksjoner når det gjelder cruiseskip. Vet noen her om det påvirker de andre hurtigrute-skipene? Noen i familien min skal på en reise her i Norge med et annet skip enn Roald Amundsen i neste uke, og er veldig spent på om det blir noe av. Anonymkode: 30f20...080 Jeg hadde vært mer spent på om jeg hadde fått corona på turen, men for all del - da de bare kose seg... 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste nettopp at det har kommet en del restriksjoner når det gjelder cruiseskip. Vet noen her om det påvirker de andre hurtigrute-skipene? Noen i familien min skal på en reise her i Norge med et annet skip enn Roald Amundsen i neste uke, og er veldig spent på om det blir noe av. Anonymkode: 30f20...080 det er vel forskjell på hurtigrutas cruiseskip, og hurtigruta som rutegående skip langs kysten. Anonymkode: 54ce3...172 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leste nettopp at det har kommet en del restriksjoner når det gjelder cruiseskip. Vet noen her om det påvirker de andre hurtigrute-skipene? Noen i familien min skal på en reise her i Norge med et annet skip enn Roald Amundsen i neste uke, og er veldig spent på om det blir noe av. Anonymkode: 30f20...080 Er vel to til med mistenkt smitte tror jeg jeg har lest i dag. Anonymkode: f6ff8...b0a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Langs norskekysten går Hurtigruten videre. Anonymkode: e32d8...c8a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Hadde ikke reist. Når de på alvor står og sier at det er i tråd med internasjonale regler at ansatte kan være i karantene mens de jobber på båten så er det enten noe alvorlig galt med ledelsen eller med de internasjonale reglene. Antagelig begge deler. Det jeg har lest om Karantene hoteller og testing i de landene er heller ikke betryggende. Hjelper ikke stort at det er spriting og avstand mellom passasjerer og skilter med smittevern for syns skyld, når de på kjøkkenet og de som rer sengene er syke. Anonymkode: 485ae...b1e 2
Zienna Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Det er bare ekspedisjonsturene til Svalbard som er avlyst. Myndighetene kaller disse turene for cruise. Egentlig er der ingen forskjell på disse turene og reiser med den tradisjonelle hurtigruten. Men myndighetene kaller dette fergetrafikk fordi skipene kan føre last og ivaretar da en samfunnsoppgave. Alle som har reist på rundtur med de ordinære hurtigrutene vet at dette er cruise like godt som noe annet. En rundtur med Hurtigruten tar 11 døgn, mens ferga til København tar maks 2 døgn. Jeg forstår ikke at folk tør å være så tett på hverandre over så lang tid. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 4 timer siden, Teatrica skrev: Jeg hadde vært mer spent på om jeg hadde fått corona på turen, men for all del - da de bare kose seg... Halleluja! Anonymkode: 9d50b...83e
Anbefalte innlegg