AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg blir kraftig provosert av at folk er så steika dumme i hodet, og ikke bruker hodet. Kan ikke folk holde seg hjemme, er det så jævlig vanskelig å forstå at en ikke kan holde seg hjemme og ta det litt med ro istedenfor å bare kjøre på etter sitt eget hodet. Tusen takk til alle dere som reiste på ferie, og tok med seg koranen tilbake til Norge. ¨Til slutt: Hvorfor skal skal andre ødelegge for alle andre.... Anonymkode: 0ce64...629 15
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b 21
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b Dette sier du bare for å provsere. Eller så er dette bare vås...... Anonymkode: 0ce64...629 3
Buldre Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b Helt enig. 14
Million Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Jeg tok t-banen en tur i dag. Unngikk bevisst å ta på noe som helst på t-banevognen med hendene. Da jeg satt i setet, la jeg ikke armen og hånden i vinduskarmen, men satt med hendene i fanget og tok ikke på noe. Da jeg skulle av, brukte jeg albuen til å lene meg mot stangen i midtgangen rett før t-banevognen stoppet. Da jeg satt i setet mitt, kom det en ung dame gående gjennom vognen. Hun tok på med fingrene og berørte samtlige støttestenger og også seterygger bortover hele vogna! Er glad jeg unngikk å ta på dem, når man ser hvor mange som fomler og fikler med alt de kan komme borti på offentlige plasser. Vel fremme, så betalte jeg alle ærendene mine med kontaktløst kort. Ingen berøring av bankterminal (som mange har trykket på og fiklet med). Samme rutine hjem igjen, ikke røre noe på t-banen, velge et sete en meter minst unna andre. 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 TS her: Da forstår dere ikke helt det å være i risikogruppen. Jeg har ikke lyst til bli lagt inn på sykehus og bli respirator og skal ligge der i fire uker....heller ikke å bli flytta på av seks mann i en kasse inn i en bil med kors på taket....jeg hadde tenkt å leve noen år til... For å si det som det er.. Anonymkode: 0ce64...629 15
Buldre Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her: Da forstår dere ikke helt det å være i risikogruppen. Jeg har ikke lyst til bli lagt inn på sykehus og bli respirator og skal ligge der i fire uker....heller ikke å bli flytta på av seks mann i en kasse inn i en bil med kors på taket....jeg hadde tenkt å leve noen år til... For å si det som det er.. Anonymkode: 0ce64...629 Jeg er helt sikker på at jeg forstår det. 9
Gjest AineAvive Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Jeg har isolert meg siden før viruset kom hit! Folk syntes jeg var latterlig. Men jeg så jo hva som var på vei. Jeg har gått med maske på butikken, litt for å provosere (fordi alle andre ga f...., jeg så aldri denne dugnaden alle skryter av) Nå vurderer jeg reise til GRØNT land med, ikke karantene, men isolasjon etter hjemkomst. Jeg har ikke store problemer med tidvis isolasjon, trives ikke så godt her i Norge lenger. Ingenting som lokker der ute, og jeg fryser nesten alltid. Jeg er også lei av denne dømmingen som bedrives, spesielt overfor Spania-reisende, der man drar alle over en kam. "Harry, alkohol-drikkende og lav IQ" er ord som går igjen. Jeg og flere jeg kjenner elsker Spania, men drar ikke for billig alkohol og lange netter i mørke puber eller for å spise fish'n'chips. Spania er at land med fantastisk mye kunst, kultur og vakker natur. Ligger tett opptil Italia på UNESCO's verdensarvliste. Samtidig elsker jeg strand, sol, eksotisk vegetasjon og temperaturer på 30-40 grader. Blir friskere, psykisk og fysisk. Har heller ikke behov for å oppsøke folkemengder på reise, spesielt ikke nå. Vi får se hva det blir til, følger nøye med på smitteutvikling m.m.
Loff77 Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b Nettop! 3
Gjest Warrior Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Er også forbanna og trist for at enkelte må være så uforsiktig og gi faen i at vi har en pandemi. Greit nok at noen ville reise å møte familie de ikke har sett på lenge igjen, men de som måtte reise bare for å shoppe, feste eller ligge på stranda? Skjønner ikke hvorfor det ikke kunne vært forbudt denne sommeren. Enkelte tenker visst ikke på andre enn eg selv. Så lenge det er lov så gjør de som de vil. Hvorfor må folk som ikke har reist og prøver å unngå viruset bli smittet og syk av de. Skjønner godt du er sint Ts. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b Men hvis folk ikke bryr seg mer, og reiser overalt i utlandet så kan det jo ende med at man ikke får kontroll tilslutt og da må hele samfunnet stoppe opp igjen og vi ikke får leve som normalt. Sette livet på vent. Det vil vel ingen? Jeg vil ikke at det skal skje i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir kraftig provosert av at folk er så steika dumme i hodet, og ikke bruker hodet. Kan ikke folk holde seg hjemme, er det så jævlig vanskelig å forstå at en ikke kan holde seg hjemme og ta det litt med ro istedenfor å bare kjøre på etter sitt eget hodet. Tusen takk til alle dere som reiste på ferie, og tok med seg koranen tilbake til Norge. ¨Til slutt: Hvorfor skal skal andre ødelegge for alle andre.... Anonymkode: 0ce64...629 Bare hyggelig (har ikke tatt med corona hjem da). 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette sier du bare for å provsere. Eller så er dette bare vås...... Anonymkode: 0ce64...629 Det f2b sier er jo helt korrekt, så hvorfor du TS mener vedkommende sier det for å provosere sier sitt om deg. En av grunnene til at landet ble stengt ned i vår var for å få kontroll, at ikke alle skulle bli smittet på en gang og sykehusene overbelastet (altså så fulle at folk ikke fikk plass). Mange kommer til å bli syke. Men verden kan ikke stoppe opp. Alle kan derimot ta ansvar for seg selv. Jeg tolker det slik at du er i risikogruppen. Da må faktisk du ta ansvar og holde deg inne, bruke munnbind osv. Så må vi andre passe på oss selv. Vaske hender, prøve å holde avstand. Og ikke minst: sørge for at verden går videre. Det gjør den ikke om vi alle låser oss inne og slutter å reise! Anonymkode: 30fd8...c75 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette sier du bare for å provsere. Eller så er dette bare vås...... Anonymkode: 0ce64...629 Det er faktisk min oppriktige mening. Jeg har ikke brutt en eneste retningslinje. Jeg er til og med mer forsiktig enn retningslinjene legger opp til på mange områder da jeg har muligheten til det (hjemmekontor, privatbil, betale for koronatest etter utenlandstur, med mer) Men innenfor de rammene lever jeg nå nærmest som normalt. Livet må gå videre. Med smittevernsregler. Men uten at alle er mentale vrak og en økonomi som er kjørt i grøften når dette er over - noe som i følge mange land nå kan ta 10+ år. Anonymkode: 47dee...f2b 10
Gjest Villja Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 44 minutter siden, Million skrev: Jeg tok t-banen en tur i dag. Unngikk bevisst å ta på noe som helst på t-banevognen med hendene. Da jeg satt i setet, la jeg ikke armen og hånden i vinduskarmen, men satt med hendene i fanget og tok ikke på noe. Da jeg skulle av, brukte jeg albuen til å lene meg mot stangen i midtgangen rett før t-banevognen stoppet. Da jeg satt i setet mitt, kom det en ung dame gående gjennom vognen. Hun tok på med fingrene og berørte samtlige støttestenger og også seterygger bortover hele vogna! Er glad jeg unngikk å ta på dem, når man ser hvor mange som fomler og fikler med alt de kan komme borti på offentlige plasser. Vel fremme, så betalte jeg alle ærendene mine med kontaktløst kort. Ingen berøring av bankterminal (som mange har trykket på og fiklet med). Samme rutine hjem igjen, ikke røre noe på t-banen, velge et sete en meter minst unna andre. Herregud, er jo bare å sprite hendene hvis du tar i noe.
Gjest Villja Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir kraftig provosert av at folk er så steika dumme i hodet, og ikke bruker hodet. Kan ikke folk holde seg hjemme, er det så jævlig vanskelig å forstå at en ikke kan holde seg hjemme og ta det litt med ro istedenfor å bare kjøre på etter sitt eget hodet. Tusen takk til alle dere som reiste på ferie, og tok med seg koranen tilbake til Norge. ¨Til slutt: Hvorfor skal skal andre ødelegge for alle andre.... Anonymkode: 0ce64...629 Jeg tok med meg en koran til Norge, værsegod😉
Silva Pluvialis Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 50 minutter siden, Million skrev: Jeg tok t-banen en tur i dag. Unngikk bevisst å ta på noe som helst på t-banevognen med hendene. Da jeg satt i setet, la jeg ikke armen og hånden i vinduskarmen, men satt med hendene i fanget og tok ikke på noe. Da jeg skulle av, brukte jeg albuen til å lene meg mot stangen i midtgangen rett før t-banevognen stoppet. Da jeg satt i setet mitt, kom det en ung dame gående gjennom vognen. Hun tok på med fingrene og berørte samtlige støttestenger og også seterygger bortover hele vogna! Er glad jeg unngikk å ta på dem, når man ser hvor mange som fomler og fikler med alt de kan komme borti på offentlige plasser. Vel fremme, så betalte jeg alle ærendene mine med kontaktløst kort. Ingen berøring av bankterminal (som mange har trykket på og fiklet med). Samme rutine hjem igjen, ikke røre noe på t-banen, velge et sete en meter minst unna andre. Sånn gjør jeg også, og det funker veldig bra 1
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Da forstår dere ikke helt det å være i risikogruppen. Jeg har ikke lyst til bli lagt inn på sykehus og bli respirator og skal ligge der i fire uker....heller ikke å bli flytta på av seks mann i en kasse inn i en bil med kors på taket....jeg hadde tenkt å leve noen år til... For å si det som det er.. Anonymkode: 0ce64...629 Jeg er også i risiko gruppen, samt det er også min mann, moren min, svigermor, bestemor, søstera mi, og noen venner. Vi er ikke redde. Sjansen for å dø av dette viruset er minimal med mindre man er en eldre person i tillegg, da er Sjansen litt større.. Dette selv om man er i risiko gruppa. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er din personlige mening, og dine personlige koronaregler. Målet har aldri vært å slå ned smitten helt, men å få oversikt og kontroll, og så la folk leve igjen. Jeg mener at smitte ikke er så farlig, så lenge jeg gjør mitt beste for å ikke smitte andre og sårbare grupper. FHI mener vi må leve med dette i mange år. Myndighetene mener de har kontroll. Så jeg reiser videre, med god samvittighet. Anonymkode: 47dee...f2b Helt utafor du... stoler på myndighetene ja... smart du 🤘 Anonymkode: eee45...1c7
Gjest AineAvive Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 26 minutter siden, Warrior skrev: Er også forbanna og trist for at enkelte må være så uforsiktig og gi faen i at vi har en pandemi. Greit nok at noen ville reise å møte familie de ikke har sett på lenge igjen, men de som måtte reise bare for å shoppe, feste eller ligge på stranda? Skjønner ikke hvorfor det ikke kunne vært forbudt denne sommeren. Enkelte tenker visst ikke på andre enn eg selv. Så lenge det er lov så gjør de som de vil. Hvorfor må folk som ikke har reist og prøver å unngå viruset bli smittet og syk av de. Skjønner godt du er sint Ts. Men hvis folk ikke bryr seg mer, og reiser overalt i utlandet så kan det jo ende med at man ikke får kontroll tilslutt og da må hele samfunnet stoppe opp igjen og vi ikke får leve som normalt. Sette livet på vent. Det vil vel ingen? Jeg vil ikke at det skal skje i alle fall. Men vi gir ikke alle faen i at vi har en pandemi, selv ikke alle som reiser! Jeg vurderer reise, men er både redd og ekstremt forsiktig. Planlegger alt i forhold til Corona (bo i eget hus, lage mat selv, gå turer. Ting jeg gjør hjemme, men i andre omgivelser og temperaturer). Hvorfor tror du alle som reiser enten skal shoppe, feste eller bare ligge på en strand? (som jeg visstnok skal, men den er ganske "øde"). Jeg liker ikke shopping, liker ikke festing. Deretter skal jeg rett hjem i isolasjon i minst 14 dager. Har mulighet til det, og vil ikke smitte andre. Er kun litt bekymret for flyreisen. Men bryr jeg meg ikke? Jeg som har sittet isolert siden februar, mens befolkningen rundt meg, av egoisme eller av ignoranse, levde livet nesten som normalt? Du kan ikke dra alle over en kam, nyansene må frem i diskusjonen!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir kraftig provosert av at folk er så steika dumme i hodet, og ikke bruker hodet. Kan ikke folk holde seg hjemme, er det så jævlig vanskelig å forstå at en ikke kan holde seg hjemme og ta det litt med ro istedenfor å bare kjøre på etter sitt eget hodet. Tusen takk til alle dere som reiste på ferie, og tok med seg koranen tilbake til Norge. ¨Til slutt: Hvorfor skal skal andre ødelegge for alle andre.... Anonymkode: 0ce64...629 Tviler på at så veldig mange har tatt med koranen til Norge. Personlig prioriterte jeg suvernirer og tax-free. Anonymkode: 0ce64...629 Anonymkode: 100d4...442 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir kraftig provosert av at folk er så steika dumme i hodet, og ikke bruker hodet. Kan ikke folk holde seg hjemme, er det så jævlig vanskelig å forstå at en ikke kan holde seg hjemme og ta det litt med ro istedenfor å bare kjøre på etter sitt eget hodet. Tusen takk til alle dere som reiste på ferie, og tok med seg koranen tilbake til Norge. ¨Til slutt: Hvorfor skal skal andre ødelegge for alle andre.... Anonymkode: 0ce64...629 Først sier du folk er dumme i hodet... Så vil du se skal bruke de dumme hodene sine. Er det noe vits i da? Anonymkode: 75c4c...1b7 4
Anbefalte innlegg