Gå til innhold

Hva synes dere om Kristiansund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på rundreise i mange byer i Norge i sommer. Hamar, Trondheim, Ålesund, Bergen og noen mindre tettsteder. Må si at Kristiansund var en utrolig skuffelse. Byen fremst som et forfallet slitent 70-80talls sentrum. Maling som flasset av bygninger, dårlige spisemuligheter. Så utrolig dødt sentrum. Det eneste som var å se på var en statue av klippfisk kjerringa på brygga. Rart ingen tar tak og gjør noe med det for naturen rundt er jo flott. Utrolig overgang å komme til Ålesund, det var et topp by! 

Anonymkode: 266fd...b5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da vi var i Kristiansund tok vi båten ut til Grip. Hadde en fin tur ut der. Ellers var det ikke så mye å se. Spiste sushi som lå rett opp fra bryggen. Ellers slappet vi av i campen da det regnet ene dagen. Vi var der for to år siden. 

Anonymkode: 32f62...ade

Skrevet

Området opp mot Varden består av masse gamle fine hus, mange lekeplasser, andedammen, operahuset mm, men sentrum som du beskriver ja. Jeg ble gledelig overrasket!

Anonymkode: fdc75...bf4

Skrevet

Koselig sted. Ikke spesielt glamorøst, men noe alminnelig og ærlig. 

Skrevet
På 3.8.2020 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Har vært på rundreise i mange byer i Norge i sommer. Hamar, Trondheim, Ålesund, Bergen og noen mindre tettsteder. Må si at Kristiansund var en utrolig skuffelse. Byen fremst som et forfallet slitent 70-80talls sentrum. Maling som flasset av bygninger, dårlige spisemuligheter. Så utrolig dødt sentrum. Det eneste som var å se på var en statue av klippfisk kjerringa på brygga. Rart ingen tar tak og gjør noe med det for naturen rundt er jo flott. Utrolig overgang å komme til Ålesund, det var et topp by! 

Anonymkode: 266fd...b5d

Ja helt enig og jeg syns det er fryktelig trist, da byen har potensiale. Syns de burde ta kraftigere tak for å utkonkurrere nemesis byen, Molde. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Området opp mot Varden består av masse gamle fine hus, mange lekeplasser, andedammen, operahuset mm, men sentrum som du beskriver ja. Jeg ble gledelig overrasket!

Det området er veldig fint. Men så er det jo kun det da... Og så er det jo koselig med sundbåten og alt det. Nei Kristiansund har tapt seg gjennom årene. Man ser jo at det har vært en flott by en gang

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gledelig overrasket jeg også! Synes sentrum med den polykrome arkitekturen var gøy å gå rundt å se på. Utkiksposter var også svært spennende da det er fantastiske fjell og flott landskap i alle retninger! 

Anonymkode: afce2...afc

Skrevet

Kjempeby❤️
Herlige og åpne mennesker og et veldig bra musikkliv. Mesteparten av innbyggerne er fra arbeidermiljø og snakker fra levra uten at noen føler seg krenket. Byen ligger på øyer med broforbindelse og sundbåten som frakter folk mellom «landene»

Må innom byen minimum en gang i året bare for å spise fishan, en lokal spesialitet og ta turen i Vågen for å se på båtene der😊

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Mr&Ro skrev:

Kjempeby❤️
Herlige og åpne mennesker og et veldig bra musikkliv. Mesteparten av innbyggerne er fra arbeidermiljø og snakker fra levra uten at noen føler seg krenket. Byen ligger på øyer med broforbindelse og sundbåten som frakter folk mellom «landene»

Må innom byen minimum en gang i året bare for å spise fishan, en lokal spesialitet og ta turen i Vågen for å se på båtene der😊

Fishan de har nå er jo ikke god. Den er jo brunsvidd.den smakte bedre før

Skrevet

HEIA MOLDE!

Anonymkode: 8060a...e53

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HEIA MOLDE!

Anonymkode: 8060a...e53

Molde er ikke no særlig bedre.... 

• Liker 2
Skrevet

Kristiansund er en kjempekoselig by, synes jeg. Jeg skulle ønske jeg hadde tid til å utforske byen mer.

Anonymkode: 2a7e6...288

• Liker 1
Skrevet

Enig! Men Molde er ikke bedre. Ikke noe mat å få heller på dagtid. 

Anonymkode: bcc01...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...