SoWhat? Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Til helgen skal vi ha med kjærestens barn og mine to tantebarn på tur. Det er ei bittelita hytte, så vi må ha med telt så det blir grei plass til overnatting. Alle barna er mellom 6 og 10 år. Jeg tenker at barna får hytta ( det er bare et ombygd båthus enn så lenge), og så ligger vi voksne i telt utenfor. Men. Jeg er så sjukt nervøs fordi elva er bare ti, tjue meter unna. Er livredd for at ungene, en eller flere finner på å gå dit om natten hvis de våkner. Det er veloppdragen barn som hører etter, men vi vet alle at barn iblant "bare" skulle noe. Så jeg tenker å foreslå at vi sover på skift... er det ekstremt eller fornuftig. Jeg må bare tillegge at jeg opplevde at et barn druknet en gang ! Det sitter hardt i. Hva tenker dere? Kan jeg foreslå det for kjæresten? Hva ville dere ha gjort?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Man drar på klasseturer med 20+ småunger i nærheten av vann. Lærere sover ikke på skift. Du er hysterisk. Anonymkode: 4b68d...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Ei skikkelig kubjelle på døra kanskje?? Da hører du garantert om døra åpnes. Men, når du har opplevd det du har så får du garantert ikke sovet.. Anonymkode: fe0cd...6c9 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man drar på klasseturer med 20+ småunger i nærheten av vann. Lærere sover ikke på skift. Du er hysterisk. Anonymkode: 4b68d...1ca Hysteisk er å ta hardt i. Hysteisk er å bli helt vill, skrike og løpe vilt rundt seg. Anonymkode: fe0cd...6c9 2
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man drar på klasseturer med 20+ småunger i nærheten av vann. Lærere sover ikke på skift. Du er hysterisk. Anonymkode: 4b68d...1ca Ok...mulig det ja.
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ei skikkelig kubjelle på døra kanskje?? Da hører du garantert om døra åpnes. Men, når du har opplevd det du har så får du garantert ikke sovet.. Anonymkode: fe0cd...6c9 Det var egentlig en god idé 🙂 noe som gir lyd. Ja, det er det. Om jeg får sove i det hele tatt. Men så vet jeg også at brått overfaller søvnen en, og da slokner en jo. Er bare redd han vil himle med øynene om jeg foreslår å sove på skift. Han er veldig snill og forståelsesfull da, men... han er også noen grader mer avbalansert og nøktern enn meg.
Brødfjølvarianten Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Si det til barna som det er: Hold dere unna elva når voksne ikke er tilstede, ellers kan dere falle i elva og dø. 1
Tiuren Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 (endret) Det går nok bra dersom du forklarer dem at de ikke må gå til elva uten voksne og at de skal passe på hverandre så ingen gjør det. Men som nevnt over, en bjelle på døra (eller en enkel batteridrevet alarm som man finner på biltema/jula) kan jo være lurt dersom du er veldig nervøs. https://www.biltema.no/hjem/sikkerhet-i-hjemmet/alarm/overvakingsalarm-2000033277 Endret 3. august 2020 av Tiuren 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Det var egentlig en god idé 🙂 noe som gir lyd. Ja, det er det. Om jeg får sove i det hele tatt. Men så vet jeg også at brått overfaller søvnen en, og da slokner en jo. Er bare redd han vil himle med øynene om jeg foreslår å sove på skift. Han er veldig snill og forståelsesfull da, men... han er også noen grader mer avbalansert og nøktern enn meg. Det før meg at jeg hadde ligget litt sånn bare i halv søvne, og våkner av hver eneste lyd. 😁 Men kubjeller jaller godt da, så er det enkleste alternativet jeg kommer på. Om du hadde forklart hvorfor du føler som du gjør tror jeg ikke han fnyser av det, det er forståelig noe som legger seg veldig på minnet. Anonymkode: fe0cd...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det før meg at jeg hadde ligget litt sånn bare i halv søvne, og våkner av hver eneste lyd. 😁 Men kubjeller jaller godt da, så er det enkleste alternativet jeg kommer på. Om du hadde forklart hvorfor du føler som du gjør tror jeg ikke han fnyser av det, det er forståelig noe som legger seg veldig på minnet. Anonymkode: fe0cd...6c9 Ser for meg skulle innlegget starte med. Anonymkode: fe0cd...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Hva med å dele seg slik at du sover med dine tantebarn og han med sine barn? Den voksne ligger nærmest teltåpning/dør. Anonymkode: e0cd2...bba 7
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, Frøyafar skrev: Si det til barna som det er: Hold dere unna elva når voksne ikke er tilstede, ellers kan dere falle i elva og dø. Ja, har tenkt å gi streng beskjed selvfølgelig. Men flere barn, og en av dem kan få en idé. En kan ikke stole 100 % på barn. 1
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #13 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å dele seg slik at du sover med dine tantebarn og han med sine barn? Den voksne ligger nærmest teltåpning/dør. Anonymkode: e0cd2...bba Ja, har tenkt på det også. Men vil føle det utrygt likevel tror jeg. Det er utedo, og om de bare går dit uten å vekke meg... Og så "bare" til vannet en tur. Bjelle er egentlig en god idé! Feste den sånn at den bjeller når døra åpnes..
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Snakk med barna. Stol på dem. Anonymkode: da9c2...991 1
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 3. august 2020 20 minutter siden, Tiuren skrev: Det går nok bra dersom du forklarer dem at de ikke må gå til elva uten voksne og at de skal passe på hverandre så ingen gjør det. Men som nevnt over, en bjelle på døra (eller en enkel batteridrevet alarm som man finner på biltema/jula) kan jo være lurt dersom du er veldig nervøs. https://www.biltema.no/hjem/sikkerhet-i-hjemmet/alarm/overvakingsalarm-2000033277 Takk!
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med barna. Stol på dem. Anonymkode: da9c2...991 Jo, men unger er uforutsigbare. Det er det da 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 26 minutter siden, SoWhat? skrev: Til helgen skal vi ha med kjærestens barn og mine to tantebarn på tur. Det er ei bittelita hytte, så vi må ha med telt så det blir grei plass til overnatting. Alle barna er mellom 6 og 10 år. Jeg tenker at barna får hytta ( det er bare et ombygd båthus enn så lenge), og så ligger vi voksne i telt utenfor. Men. Jeg er så sjukt nervøs fordi elva er bare ti, tjue meter unna. Er livredd for at ungene, en eller flere finner på å gå dit om natten hvis de våkner. Det er veloppdragen barn som hører etter, men vi vet alle at barn iblant "bare" skulle noe. Så jeg tenker å foreslå at vi sover på skift... er det ekstremt eller fornuftig. Jeg må bare tillegge at jeg opplevde at et barn druknet en gang ! Det sitter hardt i. Hva tenker dere? Kan jeg foreslå det for kjæresten? Hva ville dere ha gjort? Jeg tenkte først at du er hysterisk, men så leste jeg at du har opplevd drukning. Om barna pleier å høre etter tenker jeg dere kan ta en alvorsprat med dem om vann og at de alltid må ha en voksen med seg. Om du får sove er en annen sak
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #18 Skrevet 3. august 2020 (endret) 3 minutter siden, Trynefaktor skrev: Jeg tenkte først at du er hysterisk, men så leste jeg at du har opplevd drukning. Om barna pleier å høre etter tenker jeg dere kan ta en alvorsprat med dem om vann og at de alltid må ha en voksen med seg. Om du får sove er en annen sak Ja, det var jo traumatisk å oppleve det. Storesøsteren skulle passe på lillebroren, men så fant hun på noe, og lillebroren gikk til vannet alene. Stakkars stakkars storesøsteren. Hun var ni år. Unger er så impulsive da. Det var skikkelig traumatisk å oppleve det, og jeg ser enda for meg moren som sto helt lammet når de fant gutten. Uff Det sitter hardt i Endret 3. august 2020 av SoWhat? 1
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 Forfatter #19 Skrevet 3. august 2020 (endret) Det blir alarm eller bjelle. Har bestemt meg nå. Så tror jeg kjæresten vil godt forstå. Men jeg tenker på første svar jeg fikk. Jeg syns ikke at det er helt forsvarlig at alle voksne sover med 20 små barn på klassetur jeg... ved et vann. Det er ikke greit syns jeg Endret 3. august 2020 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 Hva om alle sover i telt? Så kan de voksne ligge foran/ytterst så barna må kravle hen over for å komme ut. Og teltet kan kanskje slås opp lengre vekk fra elven? Anonymkode: 952ce...9d8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå