AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg har et flaske barn på 7 uker, på esken til morsmelken står det at sønnen min nå skal drikke 120ml per måltid. Men han drikker bare Ca 60-70ml hvert måltid, flere barn som er sånn? Redd han ikke får i seg det han skal ha. Er det normalt at barnet ikke drikker opp? Anonymkode: e3b4c...d27
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Det er helt normalt. Noen er småspiste, andre er storspiste. Porsjonene på pakken er bare veiledende. Så lenge du tilbyr mat hyppig nok, får han i seg det han trenger. Noen liker små måltider ofte, andre liker store måltider sjeldnere, akkurat som oss voksne. Vår drakk aldri opp så mye som det sto på pakken i en engang. Anonymkode: d78bd...f8f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har et flaske barn på 7 uker, på esken til morsmelken står det at sønnen min nå skal drikke 120ml per måltid. Men han drikker bare Ca 60-70ml hvert måltid, flere barn som er sånn? Redd han ikke får i seg det han skal ha. Er det normalt at barnet ikke drikker opp? Anonymkode: e3b4c...d27 Så lenge han følger vektkurven sin og går opp i vekt så går det fint. Nå er vår født prematurt, men han spiser heller ikke den mengden som står. Går allikevel fint opp i vekt, så ingen som har reagert på det på kontroller☺️ det som står på pakka er vel og bare veiledende, er jo forskjell på disse små også. Anonymkode: 5083e...76d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Dwt stresset jeg mye over. Spiste bare 120 ml når hun var 6-9 mnd også. Men det gikk fint. Fulgte kurven sin og frisk og rask. Anonymkode: a192c...509 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt. Noen er småspiste, andre er storspiste. Porsjonene på pakken er bare veiledende. Så lenge du tilbyr mat hyppig nok, får han i seg det han trenger. Noen liker små måltider ofte, andre liker store måltider sjeldnere, akkurat som oss voksne. Vår drakk aldri opp så mye som det sto på pakken i en engang. Anonymkode: d78bd...f8f Han spiser hver tredje time Ca. Noen ganger er det bare 20ml igjen men som oftest er det mye mer igjen. Men da er det normalt:) Anonymkode: e3b4c...d27
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dwt stresset jeg mye over. Spiste bare 120 ml når hun var 6-9 mnd også. Men det gikk fint. Fulgte kurven sin og frisk og rask. Anonymkode: a192c...509 Huff ja mye man skal stresse over. Han spiser hver tredje time Ca. Noen ganger drikker han mer. Men som oftest er det mye igjen. Skal på kontroll denne uka, spennende og se vekten Anonymkode: e3b4c...d27
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge han følger vektkurven sin og går opp i vekt så går det fint. Nå er vår født prematurt, men han spiser heller ikke den mengden som står. Går allikevel fint opp i vekt, så ingen som har reagert på det på kontroller☺️ det som står på pakka er vel og bare veiledende, er jo forskjell på disse små også. Anonymkode: 5083e...76d Stemmer, ja skal på kontroll denne uka. Så blir spennende og se. Syns bare han spiser så lite Anonymkode: e3b4c...d27
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 I følge den oversikten skal man jo kun gi 5-6 måltider også. Mitt barn spiser oftere, men mindre per måltid enn det som står oversikten. Og det er overhodet ikke noe i veien med vektoppgangen hans, for å si det sånn Anonymkode: f6b75...fea 1
Arkana Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 (endret) Det er helt normalt. Man vet jo aldri hvor mye barn som ammes har spist så jeg har aldri forstått fokuset på at flaskebarn skal spise så og så mye. Normale friske babyer er selvregulerende. De sier i fra når de er sultne og slutter når de er mette. Så lenge barnet er frisk og fornøyd og følger vektskurven sin får den det den trenger. Endret 3. august 2020 av Arkana 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå