AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 På forsiden står det bare pluss fire, men går man inn på linken er dagens tall 44. Hørtes veldig høyt ut, kan det virkelig stemme? Har noen link til FHI sin side med oppdaterte smittetall, finner ikke noen slik side selv🤔 Anonymkode: a9a8b...508
Callisto83 Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 De siste par ukene har det vært kjempemange! Så mange faktisk at når vi regner på hvor smittsomt corona er, så er situasjonen snart helt ute av kontroll. Innleggelsene på sykehus øker også, så det er bare å gjøre klart for ny nedstengning. (Så vil folk endelig skjønne at man kan ikke velge mellom tiltak og økonomi, for ingen vil oppholde seg der det blir smitte utbrudd.) 9
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Det er et kjent fenomen at tallene på mandag gjelder hele helgen som var. 44 er ingenting å få hakeslepp av. Først når tallene nærmer seg 500 per dag så så vil jeg si det er fare truende. 24
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Nå er det rettet til 44 ser jeg, og enda har ikke kveldens tall kommet inn heller... håper det bare er litt etterslep fra helgen, og ikke en ny trend dette😮 Ts Anonymkode: a9a8b...508
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, tussi84 skrev: Det er et kjent fenomen at tallene på mandag gjelder hele helgen som var. 44 er ingenting å få hakeslepp av. Først når tallene nærmer seg 500 per dag så så vil jeg si det er fare truende. Det har vært rapportert inn tall fra både lørdag og søndag også jo (rundt 20 per dag om jeg ikke husker feil), så det er ikke slik at 44 gjelder hele helgen dessverre. Er visst bare antall innlagt på sykehus som ikke oppdateres daglig. Ts Anonymkode: a9a8b...508 7
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det rettet til 44 ser jeg, og enda har ikke kveldens tall kommet inn heller... håper det bare er litt etterslep fra helgen, og ikke en ny trend dette😮 Ts Anonymkode: a9a8b...508 Pust dypt med magen. Du får ikke gjort noe med dette uansett. Fokuser og bruk heller energien din på ting du kan gjøre noe med. Hva hjelper deg å gå rundt å være så veldig redd? Hva hjelper det noen? 20
Gjest Lasox Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Først nå begynner folk å forstå alvoret til covid-19? Helt utrolig at folk har reist til utlandet og innenlands med fly, ferje, tog og buss. Som om man klarer å opprettholde smittevernloven på de stedene. Ser det jo i byen alene er det jo "kaotiske" tilstander nesten ingen som tar hensyn lengre.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, tussi84 skrev: Pust dypt med magen. Du får ikke gjort noe med dette uansett. Fokuser og bruk heller energien din på ting du kan gjøre noe med. Hva hjelper deg å gå rundt å være så veldig redd? Hva hjelper det noen? Er ikke veldig redd, men litt ekstra bekymret siden jeg er høygravid og hadde håpet at jeg kanskje rakk å føde før det eksploderte på nytt med smitte. Men sånn det ser ut nå, kan det holde hardt dessverre😐 Ts Anonymkode: a9a8b...508 1
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke veldig redd, men litt ekstra bekymret siden jeg er høygravid og hadde håpet at jeg kanskje rakk å føde før det eksploderte på nytt med smitte. Men sånn det ser ut nå, kan det holde hardt dessverre😐 Ts Anonymkode: a9a8b...508 Når har du termin? Jeg er også gravid, men i uke 29 bare. Tenker at tallene blir verre utover høsten, men jeg må nesten ta det som det kommer. Føde må jeg uansett, uavhengig av hvordan smitte situasjonen ser ut. 5
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, Lasox skrev: Først nå begynner folk å forstå alvoret til covid-19? Helt utrolig at folk har reist til utlandet og innenlands med fly, ferje, tog og buss. Som om man klarer å opprettholde smittevernloven på de stedene. Ser det jo i byen alene er det jo "kaotiske" tilstander nesten ingen som tar hensyn lengre. Nå er det ikke alle som har bil. Mange har brukt ferien på å feks besøke familie medlemmer i Norge og hvis de ikke har bil bruker man jo kollektivt trafikk. Å være sammen med familie er viktig. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Bare chill og kos deg, så lenge du har litt vann og mat i skapene hjemme, nødvendig medisin og tar forhåndsregler selv så vil det ikke smitte deg. Lev livet, gå en tur, kom deg ut i frisk luft. Dette ordner seg! Snart har vi en vaksine og folk vil kunne leve normalt igjen. Anonymkode: 6b7f5...84d 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare chill og kos deg, så lenge du har litt vann og mat i skapene hjemme, nødvendig medisin og tar forhåndsregler selv så vil det ikke smitte deg. Lev livet, gå en tur, kom deg ut i frisk luft. Dette ordner seg! Snart har vi en vaksine og folk vil kunne leve normalt igjen. Anonymkode: 6b7f5...84d Du fikk ikke med deg det "håpet å få føde uten koronakrise på sykehuset"-poenget, gjorde du? Ikke alle kan isolere seg hjemme. Anonymkode: 3a276...b7a 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Var 36 smittede på fredag, da. Anonymkode: 9f9d4...4fd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, tussi84 skrev: Når har du termin? Jeg er også gravid, men i uke 29 bare. Tenker at tallene blir verre utover høsten, men jeg må nesten ta det som det kommer. Føde må jeg uansett, uavhengig av hvordan smitte situasjonen ser ut. Ja, bare jeg slipper å bli syk før jeg føder, skal jeg klare fødsel og barsel alene - er 34 uker på vei nå. Håper bare jeg klarer å unngå smitte!! Ts Anonymkode: a9a8b...508 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du fikk ikke med deg det "håpet å få føde uten koronakrise på sykehuset"-poenget, gjorde du? Ikke alle kan isolere seg hjemme. Anonymkode: 3a276...b7a Nei, leste overskriften og HI. Dersom termin og fødsel er relevant burde det stå i HI. Man kan ikke lese hele tråden hver gang man skal svare i en tråd, noen tråder er på 900 sider (CBE f.eks.). Denne tråden er kort, men gadd ikke lese enda en hysterisk COVID-19 tråd da jeg bare ønsket bare å spre litt chill. Som sagt, det som er relevant burde stå i HI. Men klart, jeg skjønner bekymringen mer om man er gravid og skal føde, man ønsker ikke å føde alene uten partner. Anonymkode: 6b7f5...84d 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare chill og kos deg, så lenge du har litt vann og mat i skapene hjemme, nødvendig medisin og tar forhåndsregler selv så vil det ikke smitte deg. Lev livet, gå en tur, kom deg ut i frisk luft. Dette ordner seg! Snart har vi en vaksine og folk vil kunne leve normalt igjen. Anonymkode: 6b7f5...84d Det heter forholdsregler. Anonymkode: 2b028...953 12
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare chill og kos deg, så lenge du har litt vann og mat i skapene hjemme, nødvendig medisin og tar forhåndsregler selv så vil det ikke smitte deg. Lev livet, gå en tur, kom deg ut i frisk luft. Dette ordner seg! Snart har vi en vaksine og folk vil kunne leve normalt igjen. Anonymkode: 6b7f5...84d Håper du har rett i det, men synes likevel jeg hørte Jan Teigen synge "Optimist" mens jeg leste denne... 😅 Anonymkode: ad5de...2e4 1
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, bare jeg slipper å bli syk før jeg føder, skal jeg klare fødsel og barsel alene - er 34 uker på vei nå. Håper bare jeg klarer å unngå smitte!! Ts Anonymkode: a9a8b...508 Slik det er nå har du lov til å ha med deg en ledsager/barnets far på fødsel. Barnets far kan også være med på barsel så sant han er frisk. Og skulle du være uheldig å bli smittet, så er sannsynligheten stor for at det går bra med både deg og barn. Det har vært ekstremt få tilfeller av der hvor corona har smittet mellom mor og baby. Så det går nok bra uansett. Jeg tenker på corona selv, mest fordi jeg er gravid men jeg får ikke beskyttet meg 100 prosent fra hverken det eller noe annet virus uansett. Tar forholdsregler ute, men noe mer får jeg ikke gjort. Isolasjon fram til fødsel blir jo helt uaktuelt siden jeg må fortsatt handle matvarer, og gå på avtaler tilknyttet svangerskapet. Mannen kan også finne på å dra med seg smitte hjem da han møter mange ulike mennesker på jobben sin. Det vet jeg ikke.. så må bare ta det som det kommer. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 23 minutter siden, tussi84 skrev: Det er et kjent fenomen at tallene på mandag gjelder hele helgen som var. 44 er ingenting å få hakeslepp av. Først når tallene nærmer seg 500 per dag så så vil jeg si det er fare truende. 50 blir til 500 stk VELDIG fort hvis ting får lov til å eskalere... 6
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev: 50 blir til 500 stk VELDIG fort hvis ting får lov til å eskalere... Velger å ikke ta sorgene på forskudd. 3
Anbefalte innlegg