Gå til innhold

Hvilken "rekkefølge" har du gjort ting i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hvilken rekkefølge har du gjort ting i - typ: utdanning, samboerskap, giftemål, huskjøp, barn (i flertall). Del gjerne dine erfaringer rundt den rekkefølgen du har gjort ting på og hvorfor det "ble" sånn ❤️ 

Anonymkode: 8d7ad...45a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning(kort), kjærester/avstandsforhold i 2 år, samboerskap, leid leilighet, barn 1, ny jobb for mannen, huskjøp og flyttet til annen kant av landet,, barn 2, ny jobb for mannen, solgt hus, flyttet til annen kant av landet, leid hus, bygd hus, barn 3.

Er vel nokså tilfeldig at det er blitt sånn, er ikke alltid at ting går som man tenker/planlegger, men det har heller ikke vært noen problemer/utfordringer rundt det.

Giftemål har vi tenkt på i årevis, men vi får liksom ikke ut fingeren da.

Anonymkode: 38a90...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Utdanning, samboerskap, huskjøp, barn. 

Samboerskap og utdanning er rekkefølgen likegyldig på, skulle veldig gjerne møtt samboeren før. 

Huskjøp er jo greit å gjøre sammen med samboeren. Dvs, jeg eide leilighet da jeg ble samboer, han flyttet inn til meg. Men vi kjøpte hus sammen, og før vi fikk barn. Den leiligheten var for liten om vi skulle ha barn, greit å komme seg en større plass FØR barna kom. Oppussing og flytting er styr nok, om det ikke er barn oppi det hele også. 

Anonymkode: 5a632...de3

AnonymBruker
Skrevet

Utdanning, kjøp av leilighet (under utdanningen), jobb, samboer. Ikke gift eller barn.

Anonymkode: 8b84a...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Her kom alt samtidig. Var neeeesten ferdig med utdanning da jeg ble gravid (uplanlagt), så da ble det samboerskap, huskjøp, fullført utdanning og barn nesten samtidig (i løpet av 2 mnd) 😅 Hadde vært sammen i 4 år, men avstandsforhold pga min skolegang. Rakk akkurat å fullføre skolen før fødsel, sjeleglad for det.

Anonymkode: 7ddd5...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Utdanning, bryllup, baby nr 1, kjøpte rekkehus, halv stilling frem til baby nr 2, halv stilling til "babyene" var voksne, kjøp av enebolig, full stilling nå!

Alt var planlagt! 

Anonymkode: 7333a...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning, huskjøp, samboer, barn

Anonymkode: 371c1...b93

AnonymBruker
Skrevet

Huskjøp. That's it. 

Anonymkode: 7b15e...a99

• Liker 1
Skrevet (endret)

Utdanning, gift underveis i utdanningen, første barn siste år av utdanning. Leilighetskjøp, jobb, to barn til, kjøp av rekkehus. To mastergrader ved siden av full jobb etter det. 

Endret av Kanutte
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning - samboer - kjøpte leilighet - fikk 1. barn - kjøpte hus - fikk 2. barn. 

Anonymkode: b689a...f94

Gjest Geirfuglen
Skrevet

1. Samboerskap

2. Utdanning (bachelor)

3. Huskjøp

4. Utdanning (master)

5. Barn

6. Videreutdanning

7. Videreutdanning

8. Totalrenovering av hus

...

Håper kanskje giftermål neste år i en liten, enkel seremoni hvis vi har penger til noe etter å ha pusset opp. Hvis jeg skulle gjort om på noe ville jeg tatt masteren litt tidligere, og da kunnet få barn litt tidligere. Syntes vi ventet litt lenge med barn, men samboer måtte også bli klar. 

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på utdanning,fikk barn,fullførte utdanning. Kjøpte leilighet, fikk flere barn,gift og skilt,kjøpte hus. 

Anonymkode: ab19e...54d

AnonymBruker
Skrevet

Leilighet som 22 åring

utdannelse fra 26 tror jeg 

samboer som 34 åring (av og på kjærster i 3 år)

Barn som 35 åring

Er 37 nå og giftermål ser det ikke ut til å bli med det første. 

Hadde bil fra 18-28.

Bare ble sånn for meg. Traff ikke mannen før jeg var 31/32. 

Anonymkode: 20da2...62b

Skrevet

1.Utdanning,

2.samboer siste året på utdanninga, leigebolig

3. Gift

4. Kjøpe leilighet, jobb på begge to

5. Barn nr 1

6. Meir utdanning

7. Ny jobb

8. Ny leilighet

9. Barn nr. 2

10. Ny jobb

11. Kjøpe hus

12. Mannen ny jobb

13.Barn nr. 3

Ferdig med barn og truleg flyttig no. Har lyst på meir utdanning,då. Glad for valga som er tatt, men på ein måte skulle eg gjerne hatt noko meir utdanning før førstemann kom (hadde bachelor). Men då hadde vi ikkje hatt hus no... Og utdanning kan eg heldigvis ta når eg vil😊 Eg planla vel livet ganske likt som det er,men skulle ønske eg gjorde nokre fleire sprell før eg blei "låst" med barn (misforstå meg rett, ville ikkje vore dei forutan!). Er heldigvis framleis ganske ung når ungane mine er store, kanskje eg kan sprelle litt då. 

AnonymBruker
Skrevet

Møtte mannen min da jeg var 20, vi ble raskt samboere, så utdanning, giftet oss da vi var 27, kjøpte leilighet da vi var 30, fikk barn da vi var 30 og 34, kjøpte hus da vi var 35. Helt grei rekkefølge for vår del, men å gifte seg var ikke så viktig for min del. 

Anonymkode: 88a3b...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Bodde hjemme i familiens hybel til jeg var 35 mens jeg leide ut familiens sommerhus. Håvet inn kan man si- samtidig som jeg tok utdannelse og hadde friheten. Fikk dermed lagt meg opp en pen sum . Fikk så  kjøpt sommerhuset billig omtrent for en slikk og ingenting. Deretter gjorde jeg alt i riktig rekkefølge. Giftet meg- så ny stasjonsvogn og to perfekte barn. Og sitter rimelig godt i det. Hvorfor gjøre det tungvint når man kan gjøre det lettvint. Søsknene mine er sure men hva gjør vel det så lenge jeg har det bra. Det gjelder å være lur.

Anonymkode: b6b9c...08f

AnonymBruker
Skrevet

1: påbegynt utdanning, ble gravid men fullførte skoledelen - mangler 1 år lærlingetid 

2: Møtte samboer

3: Fikk barn 2 og 3 

4: Ble alvorlig syk, ufør og havnet utenfor arbeidslivet (kreft)

5: Leier hus imens vi bygger 

Skulle gjerne fått utdannelsen ferdig før jeg fikk barnet.

Anonymkode: 10361...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Utdanning, ble samboer underveis, jobb,  leilighetskjøp og salg, kjøp av rekkehus, barn, salg av rekkehus og kjøp av enebolig. Gifte oss gjør vi nok ikke 😂

Anonymkode: 667ce...2b7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken rekkefølge har du gjort ting i - typ: utdanning, samboerskap, giftemål, huskjøp, barn (i flertall). Del gjerne dine erfaringer rundt den rekkefølgen du har gjort ting på og hvorfor det "ble" sånn ❤️ 

Anonymkode: 8d7ad...45a

Startet på utdanninger flere ganger, men ikke fullført pga sykdom. Samboer. Jobb. Ny utdanning som ikke ble fullført, samtidig med ny samboer. Singel, og ny utdanning som ble fullført. Jobb. Så ny samboer som jeg giftet meg med. Nye studier. Ingen barn, skal ikke ha. 

Mye rot i livet pga sykdom. Og sånn ser det ut til å fortsette, dessverre. 

Anonymkode: fd78c...54c

Skrevet

Første samboer da jeg var 16  og gikk på vgs. Ble brudd etter hvert. Så:

1. Bachelor

2. Jobb

3. Ny samboer

4. Ett barn

5. Ekteskap

6. Huskjøp

7. Flere barn (samme far på alle)

Ganske standard løp på meg, ville ha utdanning og fast jobb før barn, men pga alder begynte vi på barn før huskjøp. Ekteskap har min familie som tradisjon å vente med til etter første barnet er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...