Diamant20 Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hei! Har tenkt til å skaffe meg dunjakke og/eller fiberjakke og tenkte det var lurt å gjøre det nå, utenfor sesong. Jakken skal brukes både på tur og i hverdagen. Jeg bor på Sørlandet så vi får ikke de laveste temperaturene, men det hender jeg reiser til steder med kanksje 10-12 minusgrader. Jeg har sett litt på Twentyfour sin Finse dunjakke er den god? Tar den mye plass i sekken? Har sett på noen i fra Bergans også, de kan man pakke ned i en pose/lomme, det er vel kjekt? Fant en fiberjakke jeg likte veldig godt, kan den passe mitt bruk?
Bingeline Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Ei fiberjakke er truleg meir brukbar til din bruk, mest av di ho vil tole litt meir fuktig ver enn dun. Dun klappar saman når det blir blautt, og det er ikkje så praktisk om ein bur der det ikkje er så kaldt. Fiber veier litt meir og tek litt meir plass, men funkar når dei er litt blautare, og kostar mindre. Ein får både dun- og fiberjakker som du kan stappe i ei lomme, alle mine turjakker kan det. Eller nei, ikkje ekspedisjonsjakka, men ho er verkeleg noko for seg sjølv også.
Diamant20 Skrevet 3. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, Bingeline skrev: Ei fiberjakke er truleg meir brukbar til din bruk, mest av di ho vil tole litt meir fuktig ver enn dun. Dun klappar saman når det blir blautt, og det er ikkje så praktisk om ein bur der det ikkje er så kaldt. Fiber veier litt meir og tek litt meir plass, men funkar når dei er litt blautare, og kostar mindre. Ein får både dun- og fiberjakker som du kan stappe i ei lomme, alle mine turjakker kan det. Eller nei, ikkje ekspedisjonsjakka, men ho er verkeleg noko for seg sjølv også. Jeg har funnet både dun og fiberjakke til lik pris (399kr) så det gjorde ikke valget enklere. 🤭
Bingeline Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Diamant20 skrev: Jeg har funnet både dun og fiberjakke til lik pris (399kr) så det gjorde ikke valget enklere. 🤭 Då må du vurdere andre eigenskapar enn pris.
Diamant20 Skrevet 3. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2020 Var innom en outlet butikk og fant en dunjakke jeg likte til 400kr så da ble det dun denne gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå