AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Vi er tilflyttere til Oslo fra en annen del av landet, som nå i forbindelse med familieforøkelse ønsker oss ut av sentrum og til en bolig vi forhåpentligvis kan bli gamle i. Dessverre er vi ikke så godt kjent i utkanten, så vi vet ikke helt hvor vi skal begynne, men kanskje det er noen som kan hjelpe? Dette er det vi ønsker oss: *innenfor budsjett 8,5 millioner *enebolig med hage *gode skoler og godt oppvekstmiljø generelt *togforbindelse til Oslo (ev. t-bane), men uansett ikke for lang total reisetid til Nationaltheatret stasjon. 45 min fra dør til dør er maks av det vi syns er ok. (Vi kommer etter all sannsynlighet til å jobbe i Oslo resten av livet.) Bonus: *utsikt *nærhet til vann Ting som ikke er viktige for oss er feks det å ha et bysentrum i umiddelbar nærhet, eller at det skal måtte være et livlig sted hvor det skjer mye. Noen? 😅 Anonymkode: fa529...25f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Hvis dere jobber i Oslo sentrum ville jeg sett på Nesodden. Mange fine boliger med sjøutsikt hvor du kan gå til badeplass. Bare pass på at det er nærme bussen, så ferga ikke er for langt unna. Det har kommet flere spisesteder der og mange fra Oslo som flytter dit pga lavere priser. Jeg hadde helt optimalt bodd i gangavstand til ferga, og det kan dere nok ha råd til med 8.5 mill i budsjett. Anonymkode: da07b...abb 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Vinterbro. Evt Drøbak. Kan fint klare under 45 min derifra, litt mer kanskje fra Drøbak. Men i Drøbak skjer det mer enn på vinterbro. Lett tilgang til bonuspunktene også. Anonymkode: 0beb2...c69 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Vi bor på Ljan. Kort vei til toget som tar 8 min til Oslo S, sjøutsikt og nærhet til fine strender. Hauketo har også god togforbindelse og utsikt, og er nok hakket rimeligere Anonymkode: 85e6d...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Får du enebolig med hage til 8,5mill på Ljan? Da er den vel i så så fall rett ved vei el. Jeg hadde satset på lenger ut, men på den siden av Oslo. Anonymkode: 74d27...3a5 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Hva med Oppegård, Lillestrøm eller Asker? Anonymkode: 5ec27...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Se på Asker/Hurum. Anonymkode: a158d...57d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Fjellhamar. Gode barnehager og skoler, kort vei til tog på Nathional på 30 min. Populært område. Anonymkode: ddf7b...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Takk for tips, jeg skal ta meg en runde på finn! Anonymkode: fa529...25f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Personlig mener jeg at det er best i vest, men det er selvsagt smak og behag. Jeg hadde tittet på Asker og Bærum. Men det kan nok være utfordrende å finne en enebolig i Bærum under 8,5. Da må du kanskje helt ut til Lommedalen og Bærums Verk som ikke er særlig sentralt (ift tog/bane) og heller ikke sjønært. Anonymkode: 768a3...98e 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Hva slags type folk vil dere bo i nabolag med? Stor forskjell fra Oppegård (nå Nordre Follo) og Nesodden, f.eks. Anonymkode: cea84...ab2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags type folk vil dere bo i nabolag med? Stor forskjell fra Oppegård (nå Nordre Follo) og Nesodden, f.eks. Anonymkode: cea84...ab2 Hyggelige folk, bare, egentlig😅 Andre småbarnsfamilier. Ikke narkomane og kriminelle, ellers har vi ikke noen spesiell type folk vi foretrekker å ha rundt oss. Anonymkode: fa529...25f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig mener jeg at det er best i vest, men det er selvsagt smak og behag. Jeg hadde tittet på Asker og Bærum. Men det kan nok være utfordrende å finne en enebolig i Bærum under 8,5. Da må du kanskje helt ut til Lommedalen og Bærums Verk som ikke er særlig sentralt (ift tog/bane) og heller ikke sjønært. Anonymkode: 768a3...98e Ja, jeg tror nok det fort blir utenfor budsjettet vårt 😕 Anonymkode: fa529...25f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror nok det fort blir utenfor budsjettet vårt 😕 Anonymkode: fa529...25f Asker er rimeligere enn Bærum. Anonymkode: a158d...57d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Asker er rimeligere enn Bærum. Anonymkode: a158d...57d Ja, i Asker bør de ha muligheter. Men TS: ha i bakhodet at Akser har blitt enormt etter kommunesammenslåingen. Nå er liksom Heggedal sentralt i Asker (ift kartet)... Anonymkode: 768a3...98e 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 Oppegård. Langs toglinjen, og billigere enn Asker og Bærum. Kort vei til sjøen. Anonymkode: ac75b...797 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=179794728 Anonymkode: a158d...57d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig mener jeg at det er best i vest, men det er selvsagt smak og behag. Jeg hadde tittet på Asker og Bærum. Men det kan nok være utfordrende å finne en enebolig i Bærum under 8,5. Da må du kanskje helt ut til Lommedalen og Bærums Verk som ikke er særlig sentralt (ift tog/bane) og heller ikke sjønært. Anonymkode: 768a3...98e Haha, enebolig i Bærum med sjøutsikt til 8,5 mill? Du må opp i det dobbelte prismessig. Minst. TS: hvis du vil ha enebolig med sjøutsikt til den prisen må du langt unna. Kanskje Moss eller noe sånt? Snart går toglinjen der, så det kan hende det er et godt kjøp. Tror det skal ta en halv time med toget etterhvert, så det er ikke så ille. Anonymkode: 5dc8b...7b7 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha, enebolig i Bærum med sjøutsikt til 8,5 mill? Du må opp i det dobbelte prismessig. Minst. TS: hvis du vil ha enebolig med sjøutsikt til den prisen må du langt unna. Kanskje Moss eller noe sånt? Snart går toglinjen der, så det kan hende det er et godt kjøp. Tror det skal ta en halv time med toget etterhvert, så det er ikke så ille. Anonymkode: 5dc8b...7b7 Altså. Nye Follobanen. Anonymkode: 5dc8b...7b7
Medullaoblongata Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså. Nye Follobanen. Anonymkode: 5dc8b...7b7 Og når står den klar? 2036? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå