AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hei Vi har to barn som begge har 100% plass i barnehagen, men etter mye tenking i sommer har vi kommet frem til at vi ønsker å kutte ned til 50% isteden. Varierer vel kanskje fra kommune til kommune, eller barnehage til barnehage, jeg vet ikke, men..: Er det noe som burde la seg gjøre uten så mye greier? Kan vi bare skrive en søknad om dette? Hvor lang tid kan vi forvente at det går fra 100% til 50%? Og hvordan fungerer det? Er det 2 og 3 dager i uken annenhver uke som man har fast etter avtale med barnehagen? Håper noen har noen svar og erfaringer med å gå ned fra full til halv plass, eller eventuelt erfaringer med å ha 50% fra starten av. Anonymkode: 7483b...147
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Dere må først sjekke med barnehagen om de i det hele tatt tilbyr halv plass. Så kan dere søke. Det vanlige er da at man får faste dager, feks man, ons, fre. Anonymkode: 3dee3...289 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Sjekk først om barnehagen tilbyr deltidsplass også hører dere med styrer hvordan dere går frem for å endre plassen. Mulig at dere må levere oppsigelse på 100% plassen og da ha 100% plass frem til oppsigelsestiden er ute. Da får dere faste dager i uken dere har plass. Det er for at andre barn skal kunne fylle opp plassen til dine barn når dem ikke er der. Anonymkode: 77ca7...7f9
Blingblingtahei Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Jeg har min i kommunal bhg og her har de kun 100% og 80%. Må over på privat bhg for å kunne gå ned til 60%.. Men hør med barnehagen også tar du det derifra 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå