Gå til innhold

Gå ned til 50% barnehageplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) 

Vi har to barn som begge har 100% plass i barnehagen, men etter mye tenking i sommer har vi kommet frem til at vi ønsker å kutte ned til 50% isteden. Varierer vel kanskje fra kommune til kommune, eller barnehage til barnehage, jeg vet ikke, men..:

Er det noe som burde la seg gjøre uten så mye greier? Kan vi bare skrive en søknad om dette? Hvor lang tid kan vi forvente at det går fra 100% til 50%?
Og hvordan fungerer det? Er det 2 og 3 dager i uken annenhver uke som man har fast etter avtale med barnehagen?

Håper noen har noen svar og erfaringer med å gå ned fra full til halv plass, eller eventuelt erfaringer med å ha 50% fra starten av. 

Anonymkode: 7483b...147

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må først sjekke med barnehagen om de i det hele tatt tilbyr halv plass. Så kan dere søke. Det vanlige er da at man får faste dager, feks man, ons, fre. 

Anonymkode: 3dee3...289

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk først om barnehagen tilbyr deltidsplass også hører dere med styrer hvordan dere går frem for å endre plassen. Mulig at dere må levere oppsigelse på 100% plassen og da ha 100% plass frem til oppsigelsestiden er ute. Da får dere faste dager i uken dere har plass. Det er for at andre barn skal kunne fylle opp plassen til dine barn når dem ikke er der.

Anonymkode: 77ca7...7f9

Skrevet

Jeg har min i kommunal bhg og her har de kun 100% og 80%. Må over på privat bhg for å kunne gå ned til 60%.. Men hør med barnehagen også tar du det derifra 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...