AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #21 Skrevet 3. august 2020 Brukte en kärcher dampvasker. Da gikk det ganske fort, men hadde tatt ed meg fryseren inn på badet 😃 Anonymkode: 6d923...369 1
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #22 Skrevet 3. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte en kärcher dampvasker. Da gikk det ganske fort, men hadde tatt ed meg fryseren inn på badet 😃 Anonymkode: 6d923...369 Ikke mulig for meg:(
Eneri Skrevet 3. august 2020 #23 Skrevet 3. august 2020 Setter inn en kjele eller bolle med kokende vann (med kjeleunderlag under, så det ikke skader fryseren). Lukker fryser. Har først tømt fryser for mat og lagt denne i kjølebag mens jeg avtiner fryser. Plukker isklumper og hiver i bøtte eller i vasken så snart de er løse. Dunker forsiktig på isklumper med ei tresleiv for å få dem til å løsne raskere. Har også brukt hårføner, men ikke på varmeste eller lang tid av gangen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #24 Skrevet 4. august 2020 Tar ut frysevarene og fyller frysen med sjøvann. Isen smelter raskt og alt vannet tømmes i sluket med hevert etterpå. Anonymkode: 84b39...1be
petterm Skrevet 4. august 2020 #25 Skrevet 4. august 2020 Setter en bolle eller gryte med varmt vann i frysen. Har en tynn stekespade av stål som jeg dytter forsiktig mellom isen og fryseskapet når isen slipper taket. Da løsner isen i store flak.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #26 Skrevet 5. august 2020 Jeg bruker en liten føhner, legger den oppå noe ildfast og legger et stort stekelokk på skrå over, så det ikke drypper ned på den. Lukker fryserdøra. Da smelter det raskt. De fleste kombiskap har en duppeditt du kan vippe ut i nedkant, slik at du kan samle opp vannet som renner av, i en form som ikke er for høy. Termosikringen i føhneren vil gjerne gjøre at den kutter ut etterhvert. Da er det bare å ta en liten pause, så virker den igjen. NB! Føhneren må ikke bli våt! Anonymkode: 0d057...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå