Pipaluk Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 (endret) Må gå løs på det igjen. Blir alltid mye søl. Pleier å legge et håndkle nedenfor. Jeg har et lite kjøleskap med fryseboks, i gulvhøyde Har ingen varmeovn og kan ikke skru på temperaturen i rommet. Endret 3. august 2020 av Pipaluk
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Aviser og håndkle på gulvet, og legge inn noen brusflasker med varmt vann. Så tørke opp ofte, og plukke løs is som løsner før det smelter. Anonymkode: eddf9...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Det hørtes fryktelig bakvendt ut å være kjæreste med en fryser i en gulvhøyttaler, så du får bare si det som det er tenker jeg. 😉 (Var så festlige autokorrekturer at jeg bare måtte kommentere) Anonymkode: 55b19...a99 7
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes fryktelig bakvendt ut å være kjæreste med en fryser i en gulvhøyttaler, så du får bare si det som det er tenker jeg. 😉 (Var så festlige autokorrekturer at jeg bare måtte kommentere) Anonymkode: 55b19...a99 He he, autokorrektur har mye for seg:)
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aviser og håndkle på gulvet, og legge inn noen brusflasker med varmt vann. Så tørke opp ofte, og plukke løs is som løsner før det smelter. Anonymkode: eddf9...f9d Aviser har jeg ikke
Gjest loveli Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Jeg tror faktisk en gulvhøytaler med både kjøleskap og fryseboks integrert er alle menns store drøm. Sitte og se film med god lyd og så plukke ut en kald øl når man trenger det. Når jeg av-iser, aviser?, fryseren så legger jeg et sånt brett jeg har til sko på vinderen under. Kanten på dette plastbrettet er ca 2 cm høyt, så det er akkurat det jeg trenger. Så hakker jeg løs forsiktig isen og lar alt falle ned på dette brettet. Nå har jeg kjøpt ny fryser som jeg ikke trenger å av-ise, avise?, kan anbefales!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Om du har plass så sett en plastbolle med varmt vann inn i fryseren, bytt vann når det er lunkent! Men for all del ikke gjør sånn som jeg gjorde for noen år siden, jeg satte nemlig en kjele med kokende vann inn på glassplaten i kjøleskapet, det var et sånt miniatyrisk med fryseluke, og plutselig sprakk glasset😂🙈 Anonymkode: 83f5e...a73 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Jeg har kjøpt en sånn på Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/no/Avisingsklut/p/Pr341160000 Har ikke prøvd den ennå da jeg venter til det blir kaldt ute. Men pleier å sette en bolle med varmt vann i fryseren og lukke døren for at det skal gå litt raskere (husk å dra ut stikkontakten før du starter). Anonymkode: d8b3b...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Husk å ikke bruk skarpe gjenstander til å hakke isen vekk med! Det kan skade veggene i fryseren! Anonymkode: 83f5e...a73 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Kan du ikke smette et bakebrett (sånn plate) på gulvet tett inntil den åpne frysedøren? Forstår deg sånn at fryseren er lavt i skapet, altså nederst? Ha håndkle under, og så tar du opp og tømmer bakebrettet for smeltevann innimellom når du ser det er fullt. Da drypper det på håndkleet under mens du tømmer ut smeltevann. Husk å plukke så mye isklumper du kan inne i skapet. Da blir det mindre smeltevann ut. Anonymkode: 8b0a5...b32 1
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en sånn på Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/no/Avisingsklut/p/Pr341160000 Har ikke prøvd den ennå da jeg venter til det blir kaldt ute. Men pleier å sette en bolle med varmt vann i fryseren og lukke døren for at det skal gå litt raskere (husk å dra ut stikkontakten før du starter). Anonymkode: d8b3b...dc3 Har så liten fryseboks. Vanskelig å dette så mye inn der
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #13 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husk å ikke bruk skarpe gjenstander til å hakke isen vekk med! Det kan skade veggene i fryseren! Anonymkode: 83f5e...a73 Jepp. Det gjorde jeg sist☹️
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Var så klar for en avvisnings vits, men så var det allerede tatt 😕 Jeg bruker hårføner. Og plukker av isen i store flak før den rekker å smelte. Anonymkode: a6a26...756 4
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke smette et bakebrett (sånn plate) på gulvet tett inntil den åpne frysedøren? Forstår deg sånn at fryseren er lavt i skapet, altså nederst? Ha håndkle under, og så tar du opp og tømmer bakebrettet for smeltevann innimellom når du ser det er fullt. Da drypper det på håndkleet under mens du tømmer ut smeltevann. Husk å plukke så mye isklumper du kan inne i skapet. Da blir det mindre smeltevann ut. Anonymkode: 8b0a5...b32 Det gikk litt fort unna her. Kjøleskapet er vel rundt 1 meter høyt. Fryseboksen er øverst.
Pipaluk Skrevet 3. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var så klar for en avvisnings vits, men så var det allerede tatt 😕 Jeg bruker hårføner. Og plukker av isen i store flak før den rekker å smelte. Anonymkode: a6a26...756 Jeg leste et sted at de frarådet hårføner da det kunne skade plasten.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, Pipaluk skrev: Har så liten fryseboks. Vanskelig å dette så mye inn der Jeg har også bare en sånn liten fryser under kjøleskapet. Det teppet jeg linket til er jo mykt, så det kan du vel brette slik at det passer. Boller med vann må du ikke ha, jeg bruker det kun for at det skal gå litt fortere Anonymkode: d8b3b...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 Sett inn en liten kjele med kokende vann. Bruker det selv. Anonymkode: ceb96...723 1
Zzyzx Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, Pipaluk skrev: Jeg leste et sted at de frarådet hårføner da det kunne skade plasten. Jeg bruker også hårføner, men en med flere varmeinnstillinger. Bruker den ikke på det varmeste, og tar en del pauser underveis. Det fungerer helt greit. Må uansett ha en haug med håndklær tilgjengelig for å ta unna smeltevannet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå