Gjest sliten.. Skrevet 17. september 2002 #1 Skrevet 17. september 2002 Pga mine psykiske problemer som har vart i flere år, har jeg havnet på sosialen, og jeg misliker sterkt å ha havnet her selv om det er min egen skyld som sa opp jobben min fordi jeg følte et sterkt press fra arbeidsgiver til å fortelle mer detaljert hvorfor jeg var sjukemeldt. så jeg sa opp...og hadde ingen rettigheter fant jeg ut, da det viste seg å være mye vanskeligere å finne ny jobb enn jeg trodde. nå er det gått nesten et år, jeg har vært i behandling på psykiatrisk avdeling (frivillig dagbehandling), er oppegående, men hvordan forklare mitt fravær i en jobbsammenheng ? Jeg må også skaffe meg nytt sted å bo, men dette er vanskelig siden jeg faktisk er sosialklient. Jeg hater ordet og syns det er fryktelig nedverdigende å gå på sosialen. Antakelig må jeg vel være åpen til huseier om mine psykiske problemer og at det er sosialkontoret som stiller depositum i form av garanti eller penger, og at de også vil betale husleia inntil jeg får meg jobb. jeg skjønner godt at folk er skeptiske til sosialklienter, men jeg er ikke et narkomant vrak som ikke har vaska seg de siste månedene, jeg er ren, pen og oppegående, men jeg hadde det vært meg, jeg hadde ikke leid ut leiligheten min til en sosialklient tror jeg og iallefall ikke ansatt en som har hatt såpass mye fravær som meg. Noen tips til hva jeg gjør ? Og hvor jeg finner leilighet ? sosialen hadde bare hospits og de sa også at det nok ikke helt var tingen for meg.
Gjest Lea Skrevet 17. september 2002 #2 Skrevet 17. september 2002 Jeg tror at det er best å være helt ærlig med huseier. Det er bedre at du forteller det som det er enn at personen(e) plutselig får informasjon fra helt annet hold. Kan du ikke få en slags attest fra psykolog eller lege som forteller hva slags problemer du har. Jeg hadde også vært skeptisk til å leie ut til deg. Mest fordi det er en papirmølle uten like hvis huseier skal ha tak i noe av garantien. Det er ikke bare å kreve, man må fylle ut og vente i en evighet. Kanskje du hadde klart å skrape sammen en del av depositumet selv? Eller få lånt litt penger av noen for en periode? Vet at det ikke er så lett, men det hadde vært lettere for huseier å godta ting som de var tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå