AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg har alltid vært veldig slank til tross for at jeg ikke trener særlig eller spiser videre sunt. Jeg har kommet inn i en dårlig uvane hvor jeg drikker mye alkohol hver uke og spiser usunt og jeg hater hvordan jeg ser ut, noe som gjør meg deprimert og jeg fortsetter det usunne fordi det der og da gir meg noe positivt. Jeg er virkelig klar for en endring men hvor begynner jeg? Åpenbart kutte ned på alkohol og usunn mat, men hvordan blir jeg kvitt det ekstra på magen?? (Jeg er forresten 1.72 og 68 kg, første gang jeg er over 60 kg noensinne) Anonymkode: ce48a...199
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Dette er ikke så ille! Dette går du ned før jul 😊 begynn med styrke trening. Kutt ned på karbohydrater og opp med proteiner. Anonymkode: 6e18f...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er ikke så ille! Dette går du ned før jul 😊 begynn med styrke trening. Kutt ned på karbohydrater og opp med proteiner. Anonymkode: 6e18f...7fa Åh vil grine av glede over dette svaret, det føles så motiverende. Tusen takk! TS Anonymkode: ce48a...199 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Dette kan du fint fikse. Kutt ut alkohol og godteri/snacks. Ikke spis mellom måltidene, og spis deg passe mett. Anonymkode: 42caa...1d2 3
isw Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 (endret) Du trenger ikke kutte helt ut alkohol, men kutt ut øl, ingefærøl, cider, rusbrus og eventuelt søte drinker, dette er kaloribomber. Drikk tørr eller halvtørr rødvin, hvitvin eller rosevin, og prøv å drikke moderat. Var jeg deg ville jeg unngått tilsatt sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta. Spis masse grønnsaker, og spis magre kjøttprodukter, egg, kylling og fisk. Helst ikke spis frokost og i alle fall ikke karbohydrater til frokost, og spis frukt eller grønnsaker som mellommåltid. Dette fikser du innen jul 😊 Endret 3. august 2020 av isw
Million Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Hvis du ikke er glad i trening, kan du legge inn "mer bevegelse" i hverdagen, i de små tingene vi gjør hele tiden. Tar du bussen hjem fra jobb? Gå av en holdeplass for tidlig, og ta resten som en spasertur hjem. Gratis trim. Trapper eller heis? Velg trappene, enten det er på vei opp på kontoret, eller inn i leiligheten, eller om du skal opp en etasje på kjøpesenteret. Dropp rulletrappa, ta vanlig trapp. Sett av en halvtime hver kveld til å gå deg en tur. Finn en rute der det er fine ting å se på, enten du liker å se på folk rundt deg eller et mer naturskjønt i omgivelsene. Når du etter noen uker begynner å komme mer i form og få mer kondis, legg til et kvarter på turen så det blir 45 minutter. Etter ytterligere noen uker, øk turen til en time. Har du problemer med å få tid til en hel time, er en halvtimes tur bedre enn ingenting. Bare du går mest mulig i hverdagen! Dropp bilen til dagligvarebutikken om du kan. Gå dit med ryggsekk på, handle og gå hjem igjen. Mer gratis trim. F.eks. når jeg skal i butikken(e), så er jeg på føttene og går i 50 minutter fra jeg går hjemmefra til jeg er hjemme igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Vil anbefale deg å begynne å trene dersom du ikke gjør det allerede. Du trenger jo egentlig ikke gå ned så mye i vekt, men trening vil hjelpe deg å forbrenne magefettet. Jeg er like høy som deg og hadde faktisk mage da jeg veide 60 kg og var tynnfeit. Nå etter å ha trent styrke og noe kardio i et halvt år veier jeg fremdeles det samme, men har stram mage med antydning til six-pack. Anonymkode: 79c5a...145 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 5 timer siden, isw skrev: Du trenger ikke kutte helt ut alkohol, men kutt ut øl, ingefærøl, cider, rusbrus og eventuelt søte drinker, dette er kaloribomber. Drikk tørr eller halvtørr rødvin, hvitvin eller rosevin, og prøv å drikke moderat. Var jeg deg ville jeg unngått tilsatt sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta. Spis masse grønnsaker, og spis magre kjøttprodukter, egg, kylling og fisk. Helst ikke spis frokost og i alle fall ikke karbohydrater til frokost, og spis frukt eller grønnsaker som mellommåltid. Dette fikser du innen jul 😊 Ikke spis frokost? Man må jo ha energi til trening og jobb.. Anonymkode: 2bfc5...b8e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke spis frokost? Man må jo ha energi til trening og jobb.. Anonymkode: 2bfc5...b8e Nei, mange trives veldig godt med, og får til og med bedre helse av, å ikke spise frokost (og kutte ut absolutt alt av annet kaloriinntak også) fram til lunsj. Anonymkode: 2dcb1...f55 4
isw Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke spis frokost? Man må jo ha energi til trening og jobb.. Anonymkode: 2bfc5...b8e Det du beskriver her er «vrangforestillingen» de fleste overvektige lider av. At man «må» spise for å kunne prestere. Selvfølgelig med unntak av ekstreme fysiske påkjenninger (f.eks en fjelletappe i Tour de France) er det absolutt ikke nødvendig med noe «energipåfyll» før normale påkjenninger. Kroppen har effektive mekanismer for å hente den energi som trengs fra kroppsfettet (og til dels glykogenlagrene), og det er jo hele poenget med slanking. Det kroppen ikke trenger er masse insulin trigget av stort inntak av karbohydrater, fordi det bidrar «den andre veien» med å lagre fett i stedet for å forbrenne det og sende det ut til arbeidende muskulatur. Du kan fint løpe en maraton i normalt tempo (si 70-80% av makspuls) uten å trenge påfyll av karbohydrater. Skiskytteren Björn Ferry spiste ingen karbohydrater og var helt på høyde med de beste. Endret 4. august 2020 av isw 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå