AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hvorfor skal man ikke kunne glede seg til barnehagestart igjen etter ferien uten å bli sett på som en dårlig forelder? Uten å få kommentarer som at man ikke burde få barn om man ikke klare å tilbringe 4 uker sammen som en familie? Ja, jeg har faktisk fått den kommentaren. Ingen vet hva hver enkelt familie har å stri med. Jeg selv har en kronisk skade som setter meg ut av spill til tider å som kan gjøre det krevende å være 100% mor 24/7. Dattera mi er 19 mnd å i en fase der hun er på vei til å bli ei selvstendig og veldig bestemt lita frøken. Det er slitsomt til tider. Anonymkode: 1023c...ec8
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Hvorfor fortelle folk at du gleder deg til barnehagestart og mindre tid med ungen? Visse ting går det an å holde for seg selv.
Gjest Warrior Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Ingen kan nekte deg å glede deg til det, men hvorfor ikke bare holde det for deg selv? Da får du i alle fall ikke sånne negative kommentarer.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hvorfor fortelle folk at du gleder deg til barnehagestart og mindre tid med ungen? Visse ting går det an å holde for seg selv. Jeg sa det i ett stressende øyeblikk å har da skjønt i ettertid at det ikke var så lurt da. Anonymkode: 1023c...ec8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg sa det i ett stressende øyeblikk å har da skjønt i ettertid at det ikke var så lurt da. Anonymkode: 1023c...ec8 Da har du lært Anonymkode: 7a175...df9
Macro Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Alle foreldre kommer med slike utsagn til tider, og verken du eller andre trenger å legge så forbaska mye i det😊 Den forelderen som er perfekt skulle jeg likt å se. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa det i ett stressende øyeblikk å har da skjønt i ettertid at det ikke var så lurt da. Anonymkode: 1023c...ec8 Hvorfor liker du ikke dine egne barn? Anonymkode: cc817...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor liker du ikke dine egne barn? Anonymkode: cc817...8a3 Hallo, det har ikke noe med det å gjøre. Man kan være sliten av å ha tilbragt all tid med noen, selv om man liker dem. Hev deg over slike kommentarer, TS! Og prøv å holde slike tanker inne i deg framover:) Anonymkode: 7587a...675 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Jeg ELSKER at barnehagen er åpen igjen. Og det gjør uten unntak alle jeg kjenner også. Det har da ingenting med at jeg ikke elsker ungen min og ikke liker å tilbringe tid med han. Nå er det nå sånn at barn er glad i struktur og rutiner. Og de har venner og får masse sosialt samspill i bhg som ikke kan sammenlignes med å henge på lekeplassen med mor og far. Ikke minst så trenger vi også egentid til å dyrke oss selv litt. Det er ikke naturlig å skulle måtte være sammen med ungene 24/7 hele tiden. Barna trenger å kunne forholde seg til andre voksne og barn. Det er en del av prosessen med å vokse opp, bli selvstendig og løsrive seg litt og litt fra foreldrene. Ikke kom med pisset om at man før i tiden var hjemme med ungene. Da var det andre tider og siden flertallet da var hjemme så var det mer playdates og faste venner en møtte i parker/på lekeplasser. Så på en måte ble det organisert bhg med mødre som passet på.
Perelandra Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg