AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hei, Jeg har begynt å bli bekymret for at senga til baby ikke er så sikker med tanke på krybbedød. Hun er fire måneder nå og har begynt å bevege seg mye i senga. Spesielt liker hun å ligge i spenn mot øverste kant i sengen avbildet nedenfor. Hun ligger slik at det ikke er bare enkelt å snu hodet tilbake, hun trykker seg liksom opp der så kroppen og nakken spenner seg bakover. Som dere ser har senga en kant. Jeg har selv forsøkt å puste med ansiktet klemt inn mot kanten, det er vanskelig/umulig å puste da. Hva tror dere om dette? Den er kjøpt på babyshop da hun ble født, og jeg vil jo tro at den ikke skal være farlig. Men jeg vet ikke... Er jeg hysterisk eller er dette reelt farlig? Anonymkode: 26837...6f8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Ville nok ha byttet seng 😰 https://www.tv2.no/a/7845876/ Anonymkode: 92106...9b0 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville nok ha byttet seng 😰 https://www.tv2.no/a/7845876/ Anonymkode: 92106...9b0 Thach forklarer at spedbarn mangler den motoriske evnen og styrken som trengs for å kunne snu hodet dersom de for eksempel ruller inn i noe som hindrer dem i å puste. Allerede i 2007 ble det advart mot at sprinkelsengbeskyttere var årsaken til krybbedød i hele 27 tilfeller mellom 1985 og 2005. Forskerne utvidet forskningen frem til 2012, og fant da til sammen 77 krybbedødsfall mellom 1985 og 2012 som var blitt forårsaket av sengekantene Anonymkode: 92106...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Jeg ville aldri brukt en seng som har en sånn kant. Det er en grunn til at de fraråder bruk av sengekantbeskyttere, og det faktisk er ulovlig å selge i en del amerikanske stater. Min (som nå er 2,5) har også alltid kneket seg oppi hodeenden, så hodet blir bøyd bakover på en horribel måte. Fatter ikke hvorfor, men nå er han jo så stor at han helt fint klarer unngå det om han ønsker.. Anonymkode: fc307...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Ja, jeg har også alltid hørt at man skal unngå sengekantbeskyttere, men jeg har trodd det var fordi man skulle unngå at de hektet seg fast i tråder eller ålte seg under den og ble klemt fast på den måten. På denne sengen er det ingen løse deler, men kanten er myk med en plate inni. Men jeg blir jo enda mer overbevist når jeg ser hvor sterkt dere reagerer. Har dere en madrass dere anbefaler kanskje? Vi har nemlig også sprinkelseng, bare ikke madrass. Må få kjøpt det idag! Ts Anonymkode: 26837...6f8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Denne fra AeroSleep er kanskje en beste? https://www.babyshop.no/60-x-120-evolution-pack-premium-madrass-og-beskytter-white/p/349583 Anonymkode: 26837...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har også alltid hørt at man skal unngå sengekantbeskyttere, men jeg har trodd det var fordi man skulle unngå at de hektet seg fast i tråder eller ålte seg under den og ble klemt fast på den måten. På denne sengen er det ingen løse deler, men kanten er myk med en plate inni. Men jeg blir jo enda mer overbevist når jeg ser hvor sterkt dere reagerer. Har dere en madrass dere anbefaler kanskje? Vi har nemlig også sprinkelseng, bare ikke madrass. Må få kjøpt det idag! Ts Anonymkode: 26837...6f8 Ja, det å henge seg fast er en av de største faremomentene med sengekant, men også det at den er tett. Sengekanter i netting er tryggere enn tett stoff. Er stoffet tett, er det fare for at barnet puster inn sin egen utpust, og kan kveles. Vi har en helt vanlig madrass fra ikea. De er godkjente og trygge. Anonymkode: fc307...6bf
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Denne fra AeroSleep er kanskje en beste? https://www.babyshop.no/60-x-120-evolution-pack-premium-madrass-og-beskytter-white/p/349583 Anonymkode: 26837...6f8 Hvis man vil kjøpe aerosleep, så holder det i massevis med overmadrassen og laken. Vi kombinerte det med madrass fra Ikea Anonymkode: 6a5d9...285 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Hvis du selv ikke får til å puste gjennom kanten ville jeg helt klart byttet den ut. Kjøp en fast og ny madrass til sprinkelsenga deres. Vet ikke hva slags møbelforretninger dere har i nærheten, men jeg ville lagt litt penger i madrassen. Til størstemann her i huset har vi en av de dyreste fra ikea. For babyen har vi aerosleep. Den fra ikea går det fint å puste gjennom og vi har følt oss trygge med den. Men selvfølgelig - å puste ned i overmadrass fra aerosleep er nesten som å puste i fri luft. Anonymkode: 34467...916 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Anbefaler virkelig Aerosleep sin. Verdt hver krone! Anonymkode: a69b0...515 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du selv ikke får til å puste gjennom kanten ville jeg helt klart byttet den ut. Kjøp en fast og ny madrass til sprinkelsenga deres. Vet ikke hva slags møbelforretninger dere har i nærheten, men jeg ville lagt litt penger i madrassen. Til størstemann her i huset har vi en av de dyreste fra ikea. For babyen har vi aerosleep. Den fra ikea går det fint å puste gjennom og vi har følt oss trygge med den. Men selvfølgelig - å puste ned i overmadrass fra aerosleep er nesten som å puste i fri luft. Anonymkode: 34467...916 Nå har vi nettopp satt opp sprinkelsenga og lagt ned en skinnende ny AeroSleep-madrass med overmadrass og AeroSleep laken. Jeg føler meg så mye bedre nå! Takk til alle som svarte ❤️ Å puste inn i AeroSleep-madrassen var virkelig som å puste uten å dekke til munnen i det hele tatt, skulle ønske jeg hadde kjøpt den fra starten, men heldigvis har jo alt gått fint. Synes det er dumt at det selges senger og trekk etc i anerkjente butikker som ikke er helt sikre. Selvfølgelig har man et stort ansvar selv, men det at det selges i en butikk som Babyshop gir en falsk trygghet som ikke er helt heldig. Ts Anonymkode: 26837...6f8 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Hvorfor kaller folk det krybbedød hvis et barn kveles i senga det er jo ikke det krybbedød er. Krybbedød er hvis er barn dør uten spesiell grunn mens det sover. Anonymkode: 6b5b2...588 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kaller folk det krybbedød hvis et barn kveles i senga det er jo ikke det krybbedød er. Krybbedød er hvis er barn dør uten spesiell grunn mens det sover. Anonymkode: 6b5b2...588 Det visste jeg ikke! Takk for opplysningen. Ts Anonymkode: 26837...6f8
Kenelz Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå har vi nettopp satt opp sprinkelsenga og lagt ned en skinnende ny AeroSleep-madrass med overmadrass og AeroSleep laken. Jeg føler meg så mye bedre nå! Takk til alle som svarte ❤️ Å puste inn i AeroSleep-madrassen var virkelig som å puste uten å dekke til munnen i det hele tatt, skulle ønske jeg hadde kjøpt den fra starten, men heldigvis har jo alt gått fint. Synes det er dumt at det selges senger og trekk etc i anerkjente butikker som ikke er helt sikre. Selvfølgelig har man et stort ansvar selv, men det at det selges i en butikk som Babyshop gir en falsk trygghet som ikke er helt heldig. Ts Anonymkode: 26837...6f8 må bare spør, har babyshop sin egen fysisk butikk? Heter den bare babyshop? 😂 EDIT: Fant ut av det! 😂😂 var ikke så mange butikker Endret 3. august 2020 av Kenelz
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: må bare spør, har babyshop sin egen fysisk butikk? Heter den bare babyshop? 😂 Ja. Anonymkode: 8ced4...468
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 Bra beslutning ts! Vi har også brukt Aerosleep overmadrass siden 3-åringen var baby. Kjøpt ny til babyen i magen nå. Det er så betryggende å vite at de kan puste nedi den, samt at den er helt genial å rengjøre ved uhell av urin, gulp og oppkast. Anonymkode: 34e50...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har vi nettopp satt opp sprinkelsenga og lagt ned en skinnende ny AeroSleep-madrass med overmadrass og AeroSleep laken. Jeg føler meg så mye bedre nå! Takk til alle som svarte ❤️ Å puste inn i AeroSleep-madrassen var virkelig som å puste uten å dekke til munnen i det hele tatt, skulle ønske jeg hadde kjøpt den fra starten, men heldigvis har jo alt gått fint. Synes det er dumt at det selges senger og trekk etc i anerkjente butikker som ikke er helt sikre. Selvfølgelig har man et stort ansvar selv, men det at det selges i en butikk som Babyshop gir en falsk trygghet som ikke er helt heldig. Ts Anonymkode: 26837...6f8 Fantastisk! Er så godt å vite at babyen sover trygt! 💜 Anonymkode: a69b0...515 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 Noen som har link til overmadrassen dere snakker om? Anonymkode: f25c2...9cf
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har link til overmadrassen dere snakker om? Anonymkode: f25c2...9cf https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/sengetilbehor/madrasser/aerosleep-madrassbeskyttelse-60-x-120?gclid=CjwKCAjwjqT5BRAPEiwAJlBuBXbqVFqmnodSllZprF4qfYea6AzChhwXz2pahWKRbjKQfjPMGy_D8hoCRQcQAvD_BwE De kaller det madrassbeskyttelse, så jeg funderte litt på det når vi kjøpte. Her brukte vi aerosleep i bedside crib med sengekant i netting, og det samme i sprinkelseng. Med ei som sover mest på magen så har det vært en trygghet for vår del. Anonymkode: dd1bc...bee 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 Ville brukt seng med netting helt ned eller sprinkler. Babyene elsker å klemme seg mot kanter, så ren nettingkant kan være greit. Hadde ikke vært komfortabel med den senga der slik baby oppfører seg. Kanskje bare laget for babyer som ligger helt stille (haha, mao ikke laget for babyer!!). Anonymkode: e5ff5...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå