AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Samboer sin bestemor fyller år. Hun bor i i en annen by og vi må fly for å komme oss dit. Vi har tvillinger på 8 mnd. De er 2 mnd prematur. Samboer sier at bestemoren fyller år og skal ha fest med hele familien. Den er stor. Han spør hva jeg tenker om å dra. Han slenger også med at vi kan få de til å passe så vi kan gå oss en fri kveld i løpet av helgen. Jeg blir ganske sjokket, det er styr bare å gå på butikken med de små så vil ha dra med tvillingene på fly for å gå på en fest midt i corona tidene. I tillegg at de kan passe!?? Ikke kjenner de tvillingene og ham forventer jeg bare skal overlate de til "fremmede" og stikke ut og kose meg? Jeg sa at dette ønsker jeg ikke og da ksldte han meg en egoist og sa da drar han uten meg. Presterte også å si at om han ble hjemme ville familien hans tenke at jeg var en fitte som ikke lot han gjøre noe. Hvordan forholder jeg meg til dette? Jeg er sjokket over samboeren min. Anonymkode: 9e6b3...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg var en fitte Slik ordbruk er ikke greit. Dette er den mannen i verden som skal elske og respektere deg aller mest, og så bruker han slike ord om deg? Det er virkelig ikke akseptabelt. Jeg ville krevd time hos samlivsterapeut før noe som helst annet ble gjort. Mine barn skal ikke vokse opp i et hjem der foreldrene ikke respekterer hverandre, og lærer barna å snakke så stygt til hverandre. Anonymkode: a71a3...7fe 24
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik ordbruk er ikke greit. Dette er den mannen i verden som skal elske og respektere deg aller mest, og så bruker han slike ord om deg? Det er virkelig ikke akseptabelt. Jeg ville krevd time hos samlivsterapeut før noe som helst annet ble gjort. Mine barn skal ikke vokse opp i et hjem der foreldrene ikke respekterer hverandre, og lærer barna å snakke så stygt til hverandre. Anonymkode: a71a3...7fe Ja det sa jeg til han, da svarte han : er ikke meg som syns det. Det er familien min som hadde syns det... Anonymkode: 9e6b3...7d7 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det sa jeg til han, da svarte han : er ikke meg som syns det. Det er familien min som hadde syns det... Anonymkode: 9e6b3...7d7 Her er det noe riv ruskende galt! Ingen normale mennesker sier sånt som mannen din! Hvordan er han ellers i samlivet deres? Tror jeg glatt hadde latt ham reise alene og vurdert brudd og flytting mens han var borte. Kalle deg fitte på vegne av familien sin, den er drøy!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: Her er det noe riv ruskende galt! Ingen normale mennesker sier sånt som mannen din! Hvordan er han ellers i samlivet deres? Tror jeg glatt hadde latt ham reise alene og vurdert brudd og flytting mens han var borte. Kalle deg fitte på vegne av familien sin, den er drøy! Han slenger ofte med leppen når han er sur. Om vi ikke er enig i ting har han ofte noe han mener er passende ord på meg. Når han ikke er sur sier han aldri sånt. I dette tilfelle sier han klart at han ikke er sur, men han er skuffet over at jeg er så egoistisk. Nei jeg har ikke opplevd slik språkbruk heller i tidligere forhold. Det er sårende men det skjønner ikke han. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg er moren til hans barn og han blåser tydeligvis i hvordan han snakker til meg. Anonymkode: 9e6b3...7d7
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg er moren til hans barn og han blåser tydeligvis i hvordan han snakker til meg. Vet hva jeg hadde gjort om jeg var deg i hvert fall! Sånt hadde jeg aldri akseptert. Hadde heller ikke reist avgårde med fly og to små barn med tanke på korona. Jeg hadde latt ham reise alene om han ønsket det. Er han (og familien hans) som er egoister. Hva slags kontakt har du ellers med familien hans? Siden han snakker så stygt om deg og henviser til at familien hans mener dette.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Vet hva jeg hadde gjort om jeg var deg i hvert fall! Sånt hadde jeg aldri akseptert. Hadde heller ikke reist avgårde med fly og to små barn med tanke på korona. Jeg hadde latt ham reise alene om han ønsket det. Er han (og familien hans) som er egoister. Hva slags kontakt har du ellers med familien hans? Siden han snakker så stygt om deg og henviser til at familien hans mener dette. De bor i en annen by, jeg har bare møtt de noen få ganger. Etter tvillingene ble født har bestemor, far, samboer til far bodd hos oss 1 gang etter de ble født. Faren kom en gang alene og tante og onkel har vært på besøk. Før de ble født har jeg bare møtt de ett par ganger når vi har reist dit. Vi har bare vært sammen i 4 år. Første året involverte vi ikke familie noe særlig i forholdet Trodde vi hadde ett godt forhold, men slik som han snakker så skjønner jeg ikke noe. Men egentlig er de gode og ordentlige og forståelsesfulle folk som jeg aldri tror ville tenkt sånn. så jeg tror det er bare noe samboeren min sier for å få meg til å tenke: å nei slik vil jeg ikke folk skal tenke om meg så da drar vi heller så opprettholder jeg ett godt rykte som den snille kjæresten de har inntrykk av at jeg er. Manipulerende rett og slett. Anonymkode: 9e6b3...7d7 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde vi hadde ett godt forhold, men slik som han snakker så skjønner jeg ikke noe. Hadde jeg vært deg, hadde jeg slått på tråden og tatt en prat med dem. Ikke sagt noe opp oppførselen til samboer, men takket for invitasjon og forklart etter beste evne. Så hadde jeg tatt en snakk med samboer og gitt ham et ultimatum, enten skjerper du deg, eller så gidder jeg ikke være sammen med deg lengre! Og det ultimatumet hadde jeg stått for.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han slenger ofte med leppen når han er sur. Om vi ikke er enig i ting har han ofte noe han mener er passende ord på meg. Når han ikke er sur sier han aldri sånt. I dette tilfelle sier han klart at han ikke er sur, men han er skuffet over at jeg er så egoistisk. Nei jeg har ikke opplevd slik språkbruk heller i tidligere forhold. Det er sårende men det skjønner ikke han. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg er moren til hans barn og han blåser tydeligvis i hvordan han snakker til meg. Anonymkode: 9e6b3...7d7 Ynnskyld men han virker manipulerende... Anonymkode: 5f9c1...0b8 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Han bør selvfølgelig reise, du og barna ikke. Største problemet her er ordbruken: «fitte». Sånt sier man bare ikke. Og hadde du tenkt at det var uaktuelt at bare han dro? Hvorfor det i så fall? En helg klarer du. Anonymkode: bc420...1c6 4
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Den slags språkbruk - enten det er på vegne av han selv eller på vegne av andre - er helt uakseptabelt. Jeg foreslår følgende: Spør han om hva som skjer hvis du ringer et par utvalgte av hans slektninger og spør dem hvorfor de bruker ord som fitte om deg? Hvis han mener at det skal du ikke gjøre får du presse på hvorfor. Hvis han kommer til en erkjennelse om at det er han som bruker slike ord og legger de i munnen på andre kan du si til han at det er siste gang han bruker den slags ord og andre lignende nedsettende betegnelser. Ikke noe ultimatum eller "ellers så gjør jeg ..." - la det bare henge i luften. Neste gang dere har en drøfting av noe dere er uenig i sier du til han at du har hørt hans forslag men er uenig fordi ..." ". Hvis det kommer stygge ord igjen ber du han forlate rommet og ikke vise seg før han har tenkt seg om og er i stand til å drøfte saken som voksne. Det jeg reagerer på i selve saken utover de stygge ordene er at dere har premature tvillinger. Er ikke de litt ømfiendtlige for det meste? Er det virkelig det smarteste å dra de med på et fly? Har du noe slekt og venner som kan komme og hjelpe deg mens han drar i familiebesøket - for det skjønner jeg faktisk at han vil.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det sa jeg til han, da svarte han : er ikke meg som syns det. Det er familien min som hadde syns det... Anonymkode: 9e6b3...7d7 Ja, men da er det da hans jobb å forsvare deg overfor dem, og forklare hvorfor du ikke kan komme. (Jeg forstår at han har lyst, altså. Men ikke at du MÅ være med.) Er det mulig å reise dit uten å ta fly? (Sånn for å begrense smittefaren for han som reiser ytterligere?) Anonymkode: 4cfd4...229
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han bør selvfølgelig reise, du og barna ikke. Største problemet her er ordbruken: «fitte». Sånt sier man bare ikke. Og hadde du tenkt at det var uaktuelt at bare han dro? Hvorfor det i så fall? En helg klarer du. Anonymkode: bc420...1c6 Han er utrolig mye borte fra oss pga jobb. Så skal han reise igjen når han endelig har fri. Jeg sitter med ungene hele tiden alene, så ja jeg har ett problem med at han reiser. Det er tøft med 8mnd gamle tvillinger og jobb visste jeg om. Men jeg syns at han kunne latt vær og dra. Si det passer ikke pga familie situasjon og corona så hadde vi heller dratt når ting roer seg. Besøkt de i julen når ungene er ett år. Hadde jeg funnet på å være borte en helg så hadde han aldri klart seg her hjemme. Det hadde blitt uaktuelt. Jeg kan så vidt gå til frisøren uten at det kommer meldinger om hvor tøft det er. Jeg sitter alene uke etter uke, så pga en fest skal jeg igjen sitte alene? Jeg kan ikke dra de små med, det skjønner alle. Hadde absolutt likt en helg sammen dit jeg og. Anonymkode: 9e6b3...7d7 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Jeg har tvillinger og jeg hadde aldri orket å reise bare for en helg da de var babyer. Det er så mye styr, alt som må pakkes, organiseres for ikke å snakke om den ukjente x-faktoren med alt som kan skje med babyer på tur. Ikke hadde jeg regna med at noen vil passe heller! Her var det ingen som ville passe babyer for annet enn en trilletur! Det var mange som halvveis tilbydde og snakka om å passe, men når det kom til stykket ville de ikke likevel. 🙄 Nå blir man ganske tynnslitt og sliten av å ha tvillinger, så jeg skjønner at samboeren din vil bort en helg og innbiller seg at det blir fint, avslappende og man får en pause, men det er helt uakseptabel språkbruk! Det hadde jeg ikke akseptert. Det er stress nok i den perioden, det minste man kan forlange er at man prøver å være respektfulle med hverandre. Anonymkode: cbfe1...5fa 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 9 minutter siden, Blondie65 skrev: Den slags språkbruk - enten det er på vegne av han selv eller på vegne av andre - er helt uakseptabelt. Jeg foreslår følgende: Spør han om hva som skjer hvis du ringer et par utvalgte av hans slektninger og spør dem hvorfor de bruker ord som fitte om deg? Hvis han mener at det skal du ikke gjøre får du presse på hvorfor. Hvis han kommer til en erkjennelse om at det er han som bruker slike ord og legger de i munnen på andre kan du si til han at det er siste gang han bruker den slags ord og andre lignende nedsettende betegnelser. Ikke noe ultimatum eller "ellers så gjør jeg ..." - la det bare henge i luften. Neste gang dere har en drøfting av noe dere er uenig i sier du til han at du har hørt hans forslag men er uenig fordi ..." ". Hvis det kommer stygge ord igjen ber du han forlate rommet og ikke vise seg før han har tenkt seg om og er i stand til å drøfte saken som voksne. Det jeg reagerer på i selve saken utover de stygge ordene er at dere har premature tvillinger. Er ikke de litt ømfiendtlige for det meste? Er det virkelig det smarteste å dra de med på et fly? Har du noe slekt og venner som kan komme og hjelpe deg mens han drar i familiebesøket - for det skjønner jeg faktisk at han vil. Nei jeg har desverre ingen som kan hjelpe og han er allerede flere uker i slengen borte fra oss. Språkbruken får jeg nok ikke bukt med desverre. Han var aldri slik før men må kaller han meg alt mulig når han er sint. Tvillingene drar jeg ikke med på flyet uansett hva som skjer. De må settes i førsterekke uansett hva vi har lyst til. Anonymkode: 9e6b3...7d7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tvillinger og jeg hadde aldri orket å reise bare for en helg da de var babyer. Det er så mye styr, alt som må pakkes, organiseres for ikke å snakke om den ukjente x-faktoren med alt som kan skje med babyer på tur. Ikke hadde jeg regna med at noen vil passe heller! Her var det ingen som ville passe babyer for annet enn en trilletur! Det var mange som halvveis tilbydde og snakka om å passe, men når det kom til stykket ville de ikke likevel. 🙄 Nå blir man ganske tynnslitt og sliten av å ha tvillinger, så jeg skjønner at samboeren din vil bort en helg og innbiller seg at det blir fint, avslappende og man får en pause, men det er helt uakseptabel språkbruk! Det hadde jeg ikke akseptert. Det er stress nok i den perioden, det minste man kan forlange er at man prøver å være respektfulle med hverandre. Anonymkode: cbfe1...5fa Han er borte hele tiden. Flere uker i slengen. Sover 10 timer på jobb hver natt. Han har det ganske fint og mye pause. Ingen som vil passe. Alle sier ring meg, men de krever mye og har rutiner for ikke å stresse de. De er redd fremmede og hyler hver gang vi har besøk. De er i værste usikker alder så det er ikke lett med pass om vi så hadde fått det. Anonymkode: 9e6b3...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg har desverre ingen som kan hjelpe og han er allerede flere uker i slengen borte fra oss. Språkbruken får jeg nok ikke bukt med desverre. Han var aldri slik før men må kaller han meg alt mulig når han er sint. Tvillingene drar jeg ikke med på flyet uansett hva som skjer. De må settes i førsterekke uansett hva vi har lyst til. Anonymkode: 9e6b3...7d7 Jeg ville bare si at jeg har opplevd noe av det samme. En mann som etter vi fikk barn begynte å spy ut stygge ord og krangle for alt mulig. Det er vel en kombinasjon av lite søvn og lite egentid. Men uansett ikke greit. Vurderer forholdet, men er ikke komfortabel med å bare se barna 50%. Har prøvd diverse terapi men når man står midt i heten så mister han hodet. Håper vi får til mer terapi for å fikse dette ellers ser jeg ingen annen utvei enn å avslutte. Når det gjelder det selskapet synes jeg han legger det fram på en veldig stygg måte. Truer med at familien vil tenke stygt om deg osv. Han burde skamme seg. Og med premature tvillinger burde han prøvd å endre jobb, høres utrolig tøft ut at du må gjøre så mye alene! Anonymkode: 90243...563 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 Så synd at du har fått barn med en giftig drittsekk som bryter deg ned da. Men det er bare å planlegge brudd. Slik ordbruk kan du ikke godta, og det er lite sannsynlig at han vil endre seg. Hvis du godtar verbal mishandling kommer det til å ødelegge deg på lang sikt, og det kommer også til å ødelegge barna dine. De vil lære at det er sånn menn snakker til kvinner, og er de gutter vil de bli slik selv, og er de jenter kommer de til å finne seg slike menn. Å la dem vokse opp slik er omsorgssvikt, når vi sier at barn trenger to foreldre snakker vi om normale, funksjonelle mennesker, ikke en kødd som dette. Dere har det bedre uten han, alle tre. Og nei, han kommer selvsagt ikke til å få store omsorgen for så små barn, når han i tillegg er mye borte, og i tillegg ikke en gang tåler å bli vekket av barnegråt. Dette er en tom trussel, tvert i mot kommer du til å bli frustrert og forbannet over hvor lite han vil ha sine egne barn, men det likevel bedre for dere i lengden. Anonymkode: 339d2...855 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg har desverre ingen som kan hjelpe og han er allerede flere uker i slengen borte fra oss. Språkbruken får jeg nok ikke bukt med desverre. Han var aldri slik før men må kaller han meg alt mulig når han er sint. Tvillingene drar jeg ikke med på flyet uansett hva som skjer. De må settes i førsterekke uansett hva vi har lyst til. Anonymkode: 9e6b3...7d7 Språkbruken henger sammen med at han ikke respekterer deg. Hadde han respektert deg ville han bidratt betydelig mer med barna, og gjort sitt beste for å være tilstede mest mulig. Du skriver at han får mange timers søvn hver natt, men at han sjelden tar ansvar for barna. Altså, han bryr seg ikke om hvor mye søvn du får. Manglende respekt. Det er den manglende respekten som ødelegger forholdet/familien deres. Det er dette dere må jobbe med, aller helst sammen med en samlivsterapeut. Jeg har ikke tro på at dere vil klare å jobbe med dette på egenhånd. Hvis han ikke gidder å investere tid og energi i å jobbe med forholdet , sier han egentlig at han ikke ønsker å være sammen med deg. Og du er allerede vant til å være mye alene med barna, så for deg vil det nok ikke bli store forskjellen å bli helt alene. Anonymkode: a71a3...7fe 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han er borte hele tiden. Flere uker i slengen. Sover 10 timer på jobb hver natt. Han har det ganske fint og mye pause. Ingen som vil passe. Alle sier ring meg, men de krever mye og har rutiner for ikke å stresse de. De er redd fremmede og hyler hver gang vi har besøk. De er i værste usikker alder så det er ikke lett med pass om vi så hadde fått det. Anonymkode: 9e6b3...7d7 Virker som han da samboeren din trenger en reality check! Hadde vært frista til å reise vekk alene og latt han være med ungene, så kunne han erfart det selv. Du får si det som det er, om han synes du er en "fitte", så er det fordi han er en jævla "kuk" som ikke tar ansvar for at han faktisk er tvillingpappa. Du er sliten, du trenger avlastning, du og babyene trenger slett ikke reise på familietreff! Om det er pinlig for han at du er for sliten til å orke, så bør han kanskje gå litt i seg selv? Anonymkode: cbfe1...5fa 4
Anbefalte innlegg