Gå til innhold

Hva syntes dere om området Lørenskog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

vært en 4-5 drapssaker der siden anne elisabeth hagen saken. Masse kriminalitet der, mye utlendinger. Skjønner ikke at folk orker å bo på østlandet lenger. Det er jo ingenting igjen av Norge der.

Anonymkode: 4ac58...0bc

To barn som ble drept av sin mor.

En person som ble drept et annet sted, av et gjengmiljø, og fraktet til funnstedet i Lørenskog.

Og en kvinne som ble drept av sin tidligere kjæreste.

Det første er uhyre sjeldent og ikke relatert til hvilken kommune man bor i. Det andre vet jeg ikke, mulig de valgte Lørenskog pga. ryktet kommunen har? Og det siste er den vanligste drapsårsaken for kvinner. 

Anonymkode: 2da3f...698

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 18.31):

Harry sted med harry folk, dessverre 🥴

Anonymkode: 9f046...950

Nå er ikke Lørenskog bare et sted da, men en hel kommune ;) Rart at du kjenner alle som bor i kommunen også, det er jo ganske mange. Siden du sier at folk er så Harry, mener jeg. Eller kjenner du bare en Ronny fra Lørenskog og tror at alle er som han? Og nei, jeg bor ikke i Lørenskog kommune og har heller ingen lyst til eller planer om å flytte dit. 

Anonymkode: 0ed0e...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Lørenskog selv, på Røykås. Fint med nærhet til marka og hyppige bussavganger i rushen. Nok tilgang på butikker. Mye hyggelige folk og jeg har aldri merket noe til de kriminelle miljøene de prates om. 

Men, det er ikke en by. Det er ikke et sentrum og stedet mangler historie. Og det bygges så sinnsykt mange blokker at trafikken blir forferdelig og skolene er fullstappet av elever i alle rom. 

Anonymkode: 3ea1f...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg ville ikke flyttet dit med barn hvertfall. Mye problemer, skolene har store utfordringer med elevene. Det er ikke et sted jeg vil at mine barn skal vokse opp. Jeg syns også det bygges mye stygt der, veldig lite planlagt liksom. Ville mye heller bodd på østkanten i Oslo da, for å si det sånn. Eller da flyttet til neste ordentlige by, Lillestrøm eller Drammen feks. Hva har du hørt, som gjør at du vurderer å flytte til Lørenskog? 

Anonymkode: f607c...0b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville ikke flyttet dit med barn hvertfall. Mye problemer, skolene har store utfordringer med elevene. Det er ikke et sted jeg vil at mine barn skal vokse opp. Jeg syns også det bygges mye stygt der, veldig lite planlagt liksom. Ville mye heller bodd på østkanten i Oslo da, for å si det sånn. Eller da flyttet til neste ordentlige by, Lillestrøm eller Drammen feks. Hva har du hørt, som gjør at du vurderer å flytte til Lørenskog? 

Hvordan er Oslo øst bedre enn Lørenskog? De samme «utfordringene». 

Anonymkode: 1fe06...bc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på skårer! Anbefales på det varmeste om du vil at barna skal bli kjent med voksenlivet tidlig og helst liker å ha dem ute av huset til langt mot natt.

Man får lett tilgang på røyk, alkohol og hasj, blir fort moden med eldre venner, mye seksualundervisning in RL, blir godt kjent med metrosenteret og nærområder hvor alle slenger rundt, og lærer mye om fysisk og psykisk selvforsvar 👍

Fint sted for familien ❤️

Anonymkode: d110e...29e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

På noen områder de samme utfordringene. Men skolene på Oslo øst har lang erfaring, stedene har historie og et etablert miljø. Det eksploderer ikke med nye boliger overalt. Det går T-bane til sentrum. Alle steder i Oslo har sjel. Det har ikke Lørenskog.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På noen områder de samme utfordringene. Men skolene på Oslo øst har lang erfaring, stedene har historie og et etablert miljø. Det eksploderer ikke med nye boliger overalt. Det går T-bane til sentrum. Alle steder i Oslo har sjel. Det har ikke Lørenskog.

Sjel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Neh. Oppsal og Bøler skole har bare 16% ikke-norske. "Bedre" enn mange vestkantskoler. Og rekkehusene koster 10-11 mill. Kan ikke sammenliknes.

Anonymkode: cde7a...6d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjel 😂

Jeg bor ikke på østkanten selv, bor vel egentlig på beste vestkant. Men hadde valgt Oslo øst over Lørenskog any day. Men om du trives der er det helt lov altså😊 
Verdiøkning av bolig på sikt er også viktig for meg, og Oslo øker alltid mest. Jeg er oslojente og elsker byen min😊 Mange skjulte skatter på østkanten av byen også. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Neh. Oppsal og Bøler skole har bare 16% ikke-norske. "Bedre" enn mange vestkantskoler. Og rekkehusene koster 10-11 mill. Kan ikke sammenliknes.

Anonymkode: cde7a...6d3

Personen du svarer er åpenbart ikke kjent i Oslo. Da forstår jeg at man har latt seg lure og kjøpt bolig på Lørenskog. Masse flotte steder øst i Oslo også, men folk utenfra blir jo redd bare de hører «groruddalen»😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Personen du svarer er åpenbart ikke kjent i Oslo. Da forstår jeg at man har latt seg lure og kjøpt bolig på Lørenskog. Masse flotte steder øst i Oslo også, men folk utenfra blir jo redd bare de hører «groruddalen»😆

Personen vedkommende svarte (meg) bodde i Oslo i 14 år og flyttet derfra i 2017. Har fått nok av «sjel» 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bor ikke på østkanten selv, bor vel egentlig på beste vestkant. Men hadde valgt Oslo øst over Lørenskog any day. Men om du trives der er det helt lov altså😊 
Verdiøkning av bolig på sikt er også viktig for meg, og Oslo øker alltid mest. Jeg er oslojente og elsker byen min😊 Mange skjulte skatter på østkanten av byen også. 

Jeg føler meg ikke trygg i Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg føler meg ikke trygg i Oslo 

Hvor bor du da? Føler du deg ikke trygg noen steder i Oslo? Så merkelig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Personen vedkommende svarte (meg) bodde i Oslo i 14 år og flyttet derfra i 2017. Har fått nok av «sjel» 😂

Hvis du har fått nok av sjel, er nok Lørenskog perfekt for deg ja😊

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva er greia med at skolene har ikke-norske elever? Hva man gjør på grunnskolen er jo ikke det sentrale, så lenge alle lærer seg å skrive, lese. Multikulturelt miljø er jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...