AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #21 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får støtte fordi du har de riktige grunnene. Det er ikke like akseptert å si at man ikke liker kaker og ikke ønsker å spise usunne ting. Heller ikke like akseptert å være frivillig barnløs. Anonymkode: dda09...a3f Det er det vel, om man er åpen om det. Anonymkode: a4803...3b0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #22 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er det vel, om man er åpen om det. Anonymkode: a4803...3b0 Hvertfall der jeg jobber. Anonymkode: a4803...3b0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #23 Skrevet 3. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt uenig med deg 🙂 Man trenger ikke oppgi grunn for valg i livet. Kake? Nei takk 🙂 Barn? Nei takk 🙂 Anonymkode: dbac5...736 Ja det er jo ge it det, min erfaring er bare at det er lurere å være åpen. Anonymkode: a4803...3b0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #24 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er helt ok, men da kan en vel si at det er vel privat eller hva som helst 😜 må være positivt at andre ønsker å bli kjent med deg, mennesker du skal tilbringe meget mye tid sammen med i hverdagen liksom. Tenk om de ikke gadd bry seg.... Skulle alle holdt kjeft og ikke sagt noe.. Litt av et arbeidsmiljø Anonymkode: a4803...3b0 Nå finner du bare på ting. Jeg har aldri sagt man skal bare holde kjeft, men at man trenger ikke være åpen om absolutt alt. Blander du kanskje ab-koder? For jeg var ikke ufin/frekk eller spydig mot deg. Det var unødvendig. Bruker du sånne hersketeknikker på jobb og? Anonymkode: 9876e...ddf
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #25 Skrevet 3. august 2020 Den forrige arbeidsplassen min var vi 70 ansatte (alder 21-65) og gjorde masse felles sammen på fritiden både i regi av jobben (lønningspils hver 3. fredag i mnd, 1 uke kick off med reise i august hvert år, jule og sommeravslutning) og på egen hånd (ferier har vi tatt sammen og stadige middager hjemme hos hverandre). Folk har blitt forlovet, gift og fått barn med kollegaer og andre har vi mistet i sykdom og ulykke. Det har vært krangler og tårer. De var rett og slett som en utvidet familie for meg og det var helt fantastisk. Så fikk jeg likevell et veldig bra tilbud som jeg ikke kunne si nei til og her er vi 13 ansatte og det er isforhold mellom alle. Vi blir tvunget ut på julebord 1 gang i året, hvor man nipper til et par glass vin for så å komme seg hjem så fort som mulig. Jeg har jobbet her i 2 år nå og det blir ikke et 3. for å si det sånn. Jeg vil tilbake til familien min Treffer de fleste derfra fortsatt på jevnlig basis uansett. Ifjor overrasket de meg med 40-årslag selv om jeg da ikke hadde jobbet der på ett år..for en gjeng altså😍 Anonymkode: 4096f...bc5 12
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #26 Skrevet 3. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå finner du bare på ting. Jeg har aldri sagt man skal bare holde kjeft, men at man trenger ikke være åpen om absolutt alt. Blander du kanskje ab-koder? For jeg var ikke ufin/frekk eller spydig mot deg. Det var unødvendig. Bruker du sånne hersketeknikker på jobb og? Anonymkode: 9876e...ddf Jeg mener da ikke å være spydig, frekk eller bruke noe hersketeknikk. Men tenker at sånne som blant annet TS og til en viss grad meg selv ikke tilfører noe godt til et arbeidsmiljø. Og at flere her hadde en veldig negativ innstilling til kollegaer. Man bruker jo tross alt veldig mye av livet sitt på jobb og da er det synd at en knapt gidder spise lunsj sammen med kollegaene sine. Man burde gi deg en sjans eller bytte jobb. Hvis TS tenker det er en midlertidig jobb så er det jo greit nok, men burde gi dem en sjans. Anonymkode: a4803...3b0 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #27 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener da ikke å være spydig, frekk eller bruke noe hersketeknikk. Men tenker at sånne som blant annet TS og til en viss grad meg selv ikke tilfører noe godt til et arbeidsmiljø. Og at flere her hadde en veldig negativ innstilling til kollegaer. Man bruker jo tross alt veldig mye av livet sitt på jobb og da er det synd at en knapt gidder spise lunsj sammen med kollegaene sine. Man burde gi deg en sjans eller bytte jobb. Hvis TS tenker det er en midlertidig jobb så er det jo greit nok, men burde gi dem en sjans. Anonymkode: a4803...3b0 Gi det, ikke deg! Anonymkode: a4803...3b0
Carrot Skrevet 3. august 2020 #28 Skrevet 3. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: null sosiale evner Anonymkode: dbac5...736 Definer gjerne hva du legger i sosiale evner dersom det ikke er å omgås og snakke med andre..
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #29 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, Carrot skrev: Definer gjerne hva du legger i sosiale evner dersom det ikke er å omgås og snakke med andre.. Nettopp Anonymkode: a4803...3b0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #30 Skrevet 3. august 2020 vi reiser mye i lag og er borte fra familie og venner i 2-3 uker ganske ofte. Dermed kjenner jeg kollegene mine veldig godt. På reisene tilbringer vi nesten all fritid sammen også. Ingen må fortelle noe, men å jobbe tett sammen hele døgnet i 2-3 uker, da snakker selv de mest introverte litt. Jeg synes det er bare trivelig å kjenne kollegaene mine, de er veldig hyggelige mennesker. Anonymkode: 5d1c9...8d1 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #31 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, Carrot skrev: Definer gjerne hva du legger i sosiale evner dersom det ikke er å omgås og snakke med andre.. Det handler om relasjonen mellom mennesker, hva man snakker om. Hvordan man møter et annet menneske. Om det er kake på jobb, så skal man tvinges til å spise kake? Man skal bli fortalt hva man skal bruke fritiden sin på? Arrangerer ting på fritiden, som man tvinger folk til å delta på? Null sosiale evner. Man avhører et menneske om hva de har gjort på sin ferie/helg? Unødig. Ikke grav, ikke spør om alt. Jeg personlig trenger ikke vite så mye, hvorfor? Fordi jeg vet hvordan mennesker lever, vi er stort sett bare kopier som gjør det samme. Ting andre også gjør, lite interessant å høre om. Anonymkode: dbac5...736 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #32 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om relasjonen mellom mennesker, hva man snakker om. Hvordan man møter et annet menneske. Om det er kake på jobb, så skal man tvinges til å spise kake? Man skal bli fortalt hva man skal bruke fritiden sin på? Arrangerer ting på fritiden, som man tvinger folk til å delta på? Null sosiale evner. Man avhører et menneske om hva de har gjort på sin ferie/helg? Unødig. Ikke grav, ikke spør om alt. Jeg personlig trenger ikke vite så mye, hvorfor? Fordi jeg vet hvordan mennesker lever, vi er stort sett bare kopier som gjør det samme. Ting andre også gjør, lite interessant å høre om. Anonymkode: dbac5...736 Sær innstilling, men du kan vel si noe om det på jobb da? At det ønsker du å holde privat. Aldri opplevd å bli tvunget til å spise kake jeg. Anonymkode: a4803...3b0 5
Carrot Skrevet 3. august 2020 #33 Skrevet 3. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om relasjonen mellom mennesker, hva man snakker om. Hvordan man møter et annet menneske. Om det er kake på jobb, så skal man tvinges til å spise kake? Man skal bli fortalt hva man skal bruke fritiden sin på? Arrangerer ting på fritiden, som man tvinger folk til å delta på? Null sosiale evner. Man avhører et menneske om hva de har gjort på sin ferie/helg? Unødig. Ikke grav, ikke spør om alt. Jeg personlig trenger ikke vite så mye, hvorfor? Fordi jeg vet hvordan mennesker lever, vi er stort sett bare kopier som gjør det samme. Ting andre også gjør, lite interessant å høre om. Anonymkode: dbac5...736 Jeg kan fint småprate med de jeg jobber med uten å gå inn på de tingene, jeg kan også fint snakke med dem selv om jeg ikke spiser kaken osv. Jeg tror det handler om din holdning til andre, altså hvor sosial du egentlig er og om det alltid må skje på dine premisser.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #34 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, Carrot skrev: Jeg kan fint småprate med de jeg jobber med uten å gå inn på de tingene, jeg kan også fint snakke med dem selv om jeg ikke spiser kaken osv. Jeg tror det handler om din holdning til andre, altså hvor sosial du egentlig er og om det alltid må skje på dine premisser.. Jeg er veldig sosial som person, man skal ikke ha et menneske påtvunget. Kan snakke om mye, men privatlivet deler jeg ikke. Pga der omgås vi ikke, der bruker jeg tiden på mennesker jeg har connection med mentalt; er det som er sosialt. Klart alt skal skje på mine premisser, noe annet skal man jo ikke godta. Anonymkode: dbac5...736
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #35 Skrevet 3. august 2020 Deler lite. De andre kakler jo bare i vei om de flinke barna sine. Anonymkode: 9621c...88a 1
Carrot Skrevet 3. august 2020 #36 Skrevet 3. august 2020 (endret) 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig sosial som person, man skal ikke ha et menneske påtvunget. Kan snakke om mye, men privatlivet deler jeg ikke. Pga der omgås vi ikke, der bruker jeg tiden på mennesker jeg har connection med mentalt; er det som er sosialt. Klart alt skal skje på mine premisser, noe annet skal man jo ikke godta. Anonymkode: dbac5...736 Sosialisering handler om å møtes på en felles arena, ikke om at andre skal møte deg på din. Greit å ikke dele hvordan det står til med forholdet hjemme, eller hvor mye renta plager en fordi boliglånet er for høyt eller at magen streiker liksom, men det er fint å kunne småprate med hvemsomhelst om hvasomhelst uten at man stresser av det og føler de forsøker komme innunder huden på en.. Endret 3. august 2020 av Carrot 4
Måneskinn Skrevet 3. august 2020 #37 Skrevet 3. august 2020 Jeg har en veldig god kollega som jeg deler alt med. Hun og jeg er veldig på bølgelengde og har det alltid fint sammen. Vi trenger ikke alltid si noe heller når vi er sammen, det er nok med et blikk så skjønner vi hva som skjer. Mange andre greie kolleger også, men de er så sutrete og tar ingen ansvar for at ting skal bli bedre. Vi er en ganske blandet gjeng her, i min enhet mest damer ( med alt det peset det kan medføre.) og i den andre enheten vi jobber tett med er det mest menn. På godt og vondt der også Har gode kolleger på tvers egentlig, men forholder meg mest til min A-person her. Det er så godt å ha noen å dele frustrasjoner med og snakke med noen som forstår. Vi snakker også mye privat og jeg deler ofte mer med henne enn mine venninner.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #38 Skrevet 3. august 2020 Herlighet så glad jeg er for ikke å jobbe på de fryseboksarbeidsplassene deres! Holde alle på avstand, ikke snakke sammen, ikke dele noe, "bare" kolleger osv når det gjerne er folk man tilbringer mer tid med enn venner og også familie noen ganger. Jeg er så takknemlig for å jobbe et sted der vi snakker sammen om hverdagens små og store gleder, deler hyggelige ting som har skjedd i helgen, ferieplaner, gir en oppmuntring til en som opplever skilsmisse, støtter en kollega som er syk, kan spise lunsj i lag og kose oss i hverandres selskap. Ingen henger rundt kaffemaskinen, vi bruker rett og slett de mulighetene som er for å danne et godt og sterkt fellesskap, og det er jeg meget takknemlig for. Jeg deler hverken hvem jeg dater eller helse hesehistorien, men har null problemer med å snakke om fjellturen fra ferien eller at ostekakeoppskriften fra kollega Turid ble godt mottatt på klubb. Anonymkode: f6f96...92b 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #39 Skrevet 3. august 2020 Jeg jobber også veldig tett med mine kollegaer, vi er 4 stk og gjennom en del år blir det en del prat. Har delt mye, men jeg har også ei grense på hva jeg deler. stoler ikke 100% på de. Selv om vi har taushetsplikt overfor hverandre om det som blir sagt på jobb, også private ting. enkelte er slu, og jeg vil ikke gjøre meg sårbar i den forstand at jeg plutselig får det slengt i fjeset, eller ting blir brukt mot meg. fint å være privat innen rimelighetens grenser.. men vi er bare kollegaer, vi kjenner ikke hverandre godt privat.. Anonymkode: b3713...70a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #40 Skrevet 4. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber også veldig tett med mine kollegaer, vi er 4 stk og gjennom en del år blir det en del prat. Har delt mye, men jeg har også ei grense på hva jeg deler. stoler ikke 100% på de. Selv om vi har taushetsplikt overfor hverandre om det som blir sagt på jobb, også private ting. enkelte er slu, og jeg vil ikke gjøre meg sårbar i den forstand at jeg plutselig får det slengt i fjeset, eller ting blir brukt mot meg. fint å være privat innen rimelighetens grenser.. men vi er bare kollegaer, vi kjenner ikke hverandre godt privat.. Anonymkode: b3713...70a Du skal være veldig varsom ja, en kollega vil gjøre alt for å sverte deg om de får en fordel i jobben sin. Slik er vi mennesker laget dessverre, elsker å trykke andre ned. Utrolig viktig å skille mellom jobb og privat, eller får man jo aldri koblet av. Variasjon i livet er viktig det, noen tror faktisk det er en fritidsklubb. Så blir man arbeidsledig....hvor ofte hører man fra tidligere kollegaer da? Null! Blir alvorlig syk....Null! Deilig å slå av jobben når man går ut av døren 🙂 Er jo tross alt knappe 16t til man sees igjen dagen etterpå. Anonymkode: dbac5...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå