AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Har en gutt på 4 som ofte tisser på seg. Jobber med saken, men ofte er uhellene bare småskvetting. Skifter dere underbukse og bukse når de har slike små uhell med bare "skvetting"? Buksa blir ikke våt men jeg syns det lukter. Han går på do selv og derfor oppdages det ofte ikke at han har skvettet slik i buksa, og jeg er usikker på om jeg bør sjekke hver gang (noe han ikke liker) eller la det gå (og risikere lukt)? Hva gjør dere, rent praktisk? Anonymkode: a3dc9...33e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Hei.. vi har en på 4,5 som gjøre det samme;( Vi vasket tøy å gutten 2 ganger pr dag, tilslutt så ble det trusebleie på han, drynits som han bruker på natta. Vi har vært inne på sykehuset og sjekket blære og tarm, han har miniblære og slapp endetarmsmuskel, så vi har fått en treningsopplegg som vi øver på hver dag, når vi var hjemme under koronakrisen så var han neste tørr hver dag, grunnet at jeg passe på han. Men etter barnehagen åpnet igjen så er vi tilbake i det gamle sporet. Men blir det for ille så ville jeg ha gått tilbake til bleie kun på dagen. mortil1 Anonymkode: c04db...423
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei.. vi har en på 4,5 som gjøre det samme;( Vi vasket tøy å gutten 2 ganger pr dag, tilslutt så ble det trusebleie på han, drynits som han bruker på natta. Vi har vært inne på sykehuset og sjekket blære og tarm, han har miniblære og slapp endetarmsmuskel, så vi har fått en treningsopplegg som vi øver på hver dag, når vi var hjemme under koronakrisen så var han neste tørr hver dag, grunnet at jeg passe på han. Men etter barnehagen åpnet igjen så er vi tilbake i det gamle sporet. Men blir det for ille så ville jeg ha gått tilbake til bleie kun på dagen. mortil1 Anonymkode: c04db...423 Hvorfor ble han henvist til sykehuset? Så vidt jeg har skjønt er det normalt med mange uhell i barnehagealder og ikke grunn til legeundersøkelse? Var det noe mer hos dere? Det er ikke aktuelt for oss å ta på bleie, det vil jo bare gjøre at han ignorerer tissetrangen. Anonymkode: a3dc9...33e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Høres kjent ut, her har det vært endel slike faser siden bleieslutt 2,5 år gammel. Psykiske årsaker, gjerne om det skjer noe annerledes. Skvettet HELE TIDEN hjemme i koronatiden, rakk liksom aldri do helt. Gikk alltid for sent. Første dag i bhg etterpå og knusk tørr. Så er noe med indre uro etc som forstyrrer signalene litt fortsatt til tider. Vi bare skifter. Har lagt truser i skapet ved do nede, så skifter hun også om hun går selv. Lager ingen big deal ut av det, har inntrykk av at det er veldig normalt at slikt kommer og går. De sier iaf det i barnehagen. Men skifter hver gang oftest ja, kan ikke gå å lukte.... hun er 4,5 år nå. Anonymkode: 2404f...e97
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker said: Høres kjent ut, her har det vært endel slike faser siden bleieslutt 2,5 år gammel. Psykiske årsaker, gjerne om det skjer noe annerledes. Skvettet HELE TIDEN hjemme i koronatiden, rakk liksom aldri do helt. Gikk alltid for sent. Første dag i bhg etterpå og knusk tørr. Så er noe med indre uro etc som forstyrrer signalene litt fortsatt til tider. Vi bare skifter. Har lagt truser i skapet ved do nede, så skifter hun også om hun går selv. Lager ingen big deal ut av det, har inntrykk av at det er veldig normalt at slikt kommer og går. De sier iaf det i barnehagen. Men skifter hver gang oftest ja, kan ikke gå å lukte.... hun er 4,5 år nå. Anonymkode: 2404f...e97 Min har en del uhell i barnehagen også (2-3 ganger i uka), han tas nok ikke på do ofte nok. De dagene vi greier å ta han på do annenhver time er han helt tørr. Hvis vi SER at han må på do (urolig, tar seg til tissen) kan vi være sikre på at det har vært en lekkasje. Ja, kanskje vi skal jobbe litt med å lære han å selv sjekke underbuksa og skifte hvis den er fuktig! Anonymkode: a3dc9...33e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå