Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 30 nå, og føler egentlig at jeg burde føde når som helst! Jeg har sinnsyke smerter i bekkenet, kjennes ut som beinbrudd i både rumpa og hoftene. Alle bevegelser er vonde. I tillegg blir jeg andpusten av hver minste lille ting, puster som en hval bare jeg skal opp i 2.etasje. Så svetter jeg sånn, hele tiden! 5 minutter med lett husvask og jeg er kliss! Er det flere som har hatt det sånn i uke 30 eller er det bare jeg som er i ekstreeeemt dårlig form? 

Anonymkode: 89df4...0c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i uke 30. Merker godt at magen er i veien, men er foreløpig i 100% jobb. Bekkensmerter er litt til og fra, noen dager gjør det vondt å gå 500 m eller snu seg i senga, andre dager merker jeg så godt som ingen ting til det. Er mest plagsomt at rompa til babyen ligger trykt oppi ribbeina hele tiden, og jeg føler at jeg nærmest må holde pusten hver gang jeg skal bøye meg. En del halsbrann, er såpass hoven i føttene at jeg sliter med å få på meg sko og trenger å sove en time mer enn vanlig på natta, men har egentlig sluppet billig unna. Forrige svangerskap var jeg 40% sykemeldt pga bekkenløsning fra uke 28, så det er et "enklere" svangerskap denne gangen. 

Anonymkode: 4d7fa...e6f

Skrevet

Formen min ved uke 30 var pent sagt ræva med begge ungene. Jeg følte meg tung, tykk og hadde begynt å kaste opp igjen (kastet opp fra ca uke 4-20 og fra 28-fødsel). Sov dårlig og var rett og slett bare ferdig med å være gravid. Så ja, siste 10 ukene var tøffe for meg ved begge graviditetene. Fungerte på ren viljestyrke og tanken om at det var innspurten😅

Skrevet

Jeg svarer selv om jeg bare er 29 +4. Jeg føler meg i ganske fin form. Føler meg ikke spesielt stor. Har kun litt hovne legger av og til. 

AnonymBruker
Skrevet

Følte meg fin, trente fortsatt 4-5 ganger i uken, men droppet løpingen rundt uke 25/26 og jobbet 100 % (kontorjobb) 

Anonymkode: b78cb...477

AnonymBruker
Skrevet

Ganske grei. 

Slet med bekkenløsning, klarte bare gå med små museskritt. Men det var ikke superduperplagsomt, heldigvis. 

Jeg trente hver dag i hele svangerskapet, frem til termin. Måtte bytte ut løpingen med spinningsykkel allerede i uke 20, men sykkel gikk helt glimrende selv med bekkenløsningen, ingen smerter. 

Jeg ble jo så klart fortere anpusten, man har tross alt nesten 50% mer blod i kroppen, og en del mer kropp som skal forsynes med oksygen. 

Da jeg bikket over til høygravid slet jeg med oppoverbakker, da fikk jeg masse kynnere med en gang, men syklingen gikk fremdeles fint. 

Svettet mye, men det var pga hormoner, ikke dårlig form (svettet mest om natten, våknet i en dam og måtte hente håndkle å ligge på..). 

Anonymkode: 4c269...10a

Skrevet (endret)

Jeg føler meg fin fortsatt, har ikke hatt noen bekkenproblemer, gikk tur opptil 6 km i juli hver dag (ferie), om enn saktere enn vanlig. Er 32+6 nå. Er mye aktivitet i magen, og våkner hver natt mellom 4 og 5, men sovner igjen. Litt urolige føtter på kvelden. Tilbake fra ferie nå i 100% jobb, men har kontorjobb og for tiden hjemmekontor. 

Endret av IkkeStudentLenger
AnonymBruker
Skrevet

Kort oppsummert, følte meg som en kortpustet hval;) Tisset hele tiden, og fikk kynnere for alt og ingenting (ble litt bedre når jeg begynte å dele opp husarbeidet over flere dager). Sånn er det fortsatt, men nå har jeg endelig gått ut i permisjon:)

Anonymkode: 574fa...268

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg egentlig veldig bra, nesten så jeg noenganger glemmer at jeg er gravid. Merker at kondisen er litt dårligere, men føler meg ikke så tung enda, har ikke gått opp mer enn 2kg så det kan jo være derfor 😊 Venter liksom på at formen skal bli elendig snart 😅 uke 30+4 idag. 

Anonymkode: e9df6...83d

AnonymBruker
Skrevet

Lite vondter og relativt lett og bevegelig i kroppen, men jeg var veldig trøtt og sliten, fordi jeg fikk søvnproblemer fra rundt uke 22. De søvnproblemene var mye verre en våkenetter, fordi da sov jeg godt utenom når baby var våken og hadde i tillegg mer energi i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7da8e...0ff

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg jogget frem til vannet røk. 

Var godt trent fra før(jogget flere mil i uka) og var i toppform. Kroppen min taklet heldigvis svangerskapet godt. Men jeg kunne jo fremdeles fått bekkenløsning eller andre svangerskapsrelaterte plager, men slapp heldigvis unna. 

Fordelen var med å ha et godt trent utgangspunkt og kunne trene frem til fødsel var at kroppen raskt kom seg igjen. Jogget igjen under en mnd etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Eg har aldri trent, men var i fin form heile svangerskapet. Var veldig heldig slik. Gjekk 4 km til og frå jobb som vanleg, dansa mykje, og jobba til veka før fødsel (dagligvarebutikk). Hadde gledd meg til å drive med handarbeid i permisjonstida, men fekk ikkje strikka ferdig alt, sidan barnet kom to veker før termin. 🙂

Men merka at det var mykje lettare å gå trappa opp til 4. etg etter fødsel. Og så var det praktisk å sleppe å måtte tisse heile tida 😄

Anonymkode: b5021...25a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg, alt er et ork men samtidig vil jeg så mye! 

Fysio sier jeg må gå turer, jeg har ikke sjans da jeg får kynnere med en gang og de går ikke over før jeg setter meg ned. Jeg får ikke storhandlet på butikken en gang så det sier vel sitt.. 

Sover dårlig om natten, havner ofte en times tid på sofaen for å få en pause fra senga.. Hvem skulle tro at man trengte en pause fra nattesøvnen 😂

Tror nok ikke jeg er å se på jobb de siste og neste 5 ukene. 

Anonymkode: 75af6...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...